Hallo, Ik heb nu pas een beslissing gekregen voor mijn wazo uitkering (4 juli) terwijl mijn verlof 12 juni is begonnen volgens uwv. Ik heb wel een brief ontvangen dat ik wordt uitbetaald met datum 13 juni t/m 3 juli. Er staat bij: 15 dagen. Maar dat is toch 3 weken? Maar mijn vraag is omdat ik dus een late beslissing had ben ik daarom uitbetaald tot 3 juli? Want normaal wordt je toch wekelijks uitbetaald? Ik heb tot ik een beslissing gekregen heb voor wazo een ww uitkering gehad. Ik ben per 13 mei gestopt met werken dus tot eind mei van uitkering van 2 weken uitbetaald gekregen. En nu van het hele maand juni. Ik snap alleen die uitbetalimg niet. heb voor maand juni volgens mij weinig ontvangen als ik het vergelijk met die 2 weken uitbetaling van mei. Er staat erbij ingehouden loonheffing, dat komt volgens mij ook daardoor. Waarom wordt er zoveel ingehouden? Krijg dat ik later terug van de belastingdienst? Of is het beter dat er geen loonheffing toegepast wordt? Wat raden jullie aan.? Ik snap het allemaal niet meer. Sorry Groetjes roosje
Beste Roosje, Ik snap dat je verward bent naar aanleiding van de toekenningsbrief. Graag geef ik je wat duidelijkheid. Je geeft aan dat je verlof is gestart per 12 juni. Deze datum valt op een zondag en er wordt betaald van maandag tot en met vrijdag ongeacht je werkdagen. Het is dus juist dat er betaald wordt vanaf 13 juni. 13 juni tot en met 3 juli zijn drie weken en 15 uitkeringsdagen dit komt dus ook overeen. Hierna krijg je van de zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) elke week achteraf betaald. De week van 4 tot en met 10 juli krijg je aankomende woensdag of donderdag betaald. Ik begrijp dat je ook graag wilt weten of de betaling van de WW-uitkering wel juist is en of het te maken kan hebben met de loonheffingskorting. Ik kan dit zo niet beantwoorden omdat ik geen toegang heb tot je dossier. Heb je hierover al contact gehad met de klantenservice? Mijn collegas kijken dit zo voor je na. Ik wens je succes met de laatste loodjes. Met vriendelijke groet, Mariël UWV Webcareteam Webcare - UWV - Over UWV
Heel erg bedankt voor je duidelijke antwoord. Ik snap het nu over de wazo uitkering. Over de ww uitkering ga ik idd contact opnemen. Nogmaals bedankt.