contract verlenging

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door wianhalu, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

Goedemiddag,

Als je een jaar contract hebt en deze loopt af terwijl je in de ziektewet zit door de zwangerschap, kunnen ze dan kiezen om het contract niet te verlengen? En wat voor gevolg heeft dat dan voor mij? Blijf ik dan via het uwv in de ziektewet? of moet ik dan een uitkering aanvragen? en hoelang heb je daar dan recht op?
    (ik werk nu 2jaar bij deze werkgever)

Ik ben namelijk vanaf 6 juni weer de ziektewet ingegaan door bekkeninstabilliteit (direct na mijn zwangerschapsverlof) Ik heb nu al 6 weken mijn eigen zoon niet mogen tillen, en het herstel zal nog een tijd duren.
    Mijn contract loopt over een week af, en ik zou ipv 4 dagen (36 uur) 2 dagen (18 uur) gaan werken.

Kunt u mij er iets meer over vertellen?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Wianhalu,

Als je een tijdelijk contract hebt dat afloopt tijdens je ziekteperiode hoeft de werkgever het contract niet te verlengen.
    Actuele informatie vind je hier.

Als je op de einddatum van het contract nog ziek bent, stopt de loondoorbetalingsverplichting van de werkgever.
    De werkgever meld je ziek uit dienst bij UWV.
    UWV neemt de aanvraag voor een Ziektewet-uitkering in behandeling.
    Actuele informatie vind je hier.

De maximale duur voor een Ziektwet-uitkering is 104 weken. Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je sterkte.

Met vriendelijke groet,

Brigitte
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

3. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

Hartelijk bedankt voor het duidelijk beantwoorden van mijn vragen!

Deel Deze Pagina