Vaststellingsovereenkomst tekenen

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Saar22, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Mijn man heeft te horen gekregen dat om bedrijfseconomische redenen zijn vaste contract niet kan worden voortgezet. Nu heeft hij een vaststellingsovereenkomst gekregen om te tekenen.
    Eigenlijk is het de standaard overeenkomst van het UWV waarin staat dat de werkgever het contract door bedrijfseconomische redenen niet kan voortzetten per 1-2-2012(dus met maand opzegtermijn). Ook krijgt hij een ontslagvergoeding mee.

Krijgt mijn man gewoon WW per 1-2-2012 als hij geen ander werk heeft gevonden? Zijn er nog specifieke dingen waar we op moeten letten?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Saar22,

Het klopt dat je man per 1-2-2012 een WW-uitkering kan aanvragen als hij nog geen werk heeft gevonden.
    Deze aanvraag kan hij vanaf 4 weken voor deze datum indienen.

Belangrijk is dat je man zich vanaf de dag dat hij de vaststellingovereenkomst heeft ondertekend zich inschrijft als werkzoekend bij het UWV Werkbedrijf.

Het aanvragen van de WW-uitkering en inschrijven als werkzoekend kan je man (digitaal) doen op www.werk.nl

Actuele informatie over ontslag met een vaststellingsovereenkomst en waar je rekening mee moet houden vind je op deze pagina en in deze brochure.
    Ik adviseer je met name de brochure goed door te lezen voordat je man zijn handtekening onder de overeenkomst zet.

Twijfelt je man of hij akkoord moet gaan met zijn ontslag ?
    Overleg dan eerst met je rechtsbijstandsverzekering, de vakbond of een advocaat.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina