Ik loop nu al dagen te dubben of ik het hier nou neer zou schrijven of niet, maar het heeft me heel erg gestoord en daarom doe ik het toch. Ik heb vorige week tot mijn grote verdriet een aanvraag moeten doen voor een ww uitkering. Krijg ik 2 dagen later een zeer onvriendelijk mailtje van het UWV beslissingsteam dat ze afwijken van het binnen 5 dagen bellen, maar dat ik vandaag (onderstreept en dubbel gedrukt) nog moest reageren met wat aanvullende informatie en dit ingescand vandaag (onderstreept en dubbel gedrukt) nog moest emailen. Dit was ongeveer de strekking van het onvriendelijke mailtje wat om 12.35 uur verstuurd was. Ik zag dit mailtje pas s'avonds omdat ik niet de gehele dag mn prive email zit te checken. Ik heb de volgende dag voor 09.00 uur de gevraagde documenten gestuurd. Mijn vraag is, waarom is de toon zo onvriendelijk en heb ik zo'n korte reageertijd gekregen. Het mailtje was echt een commandeer mailtje en het is mij behoorlijk in het verkeerde keelgat geschoten. Ik ben geen crimineel en wordt echt niet voor mn lol werkeloos. Ik hoop niet dat alle correspondentie op deze manier gaan.
Beste Sas7, Wat vervelend dat je werkloos bent geworden en een WW-uitkering hebt moeten aanvragen. Ik begrijp dat je ontstemd bent over de toon van de mail en de korte reactietermijn waarbinnen je moet reageren. Webcare is in eerste instantie voor inhoudelijke vragen, maar ik wil je signaal wel graag doorgeven aan het kantoor. Als je wilt dat ik dit signaal doorgeef, stuur dan een privé-bericht met je telefoonnummer. Ik neem dan contact met je op om aanvullende gegevens bij je op te vragen. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare