waar kan ik het aanvraag formulier voor mijn zw verlof downloaden?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Mees78, 23 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mees78

Mees78 Actief lid

1 feb 2011
    146
    0
    16
    Calculator in de Techniek ( mannen wereldje )
    Zuid Holland
    Hallo,

Ik heb gisteren een afspraak gehad bij het werkbedrijf. Mij is daar verteld dat ik het aanvraagformulier voor mijn verlof kan downloaden op de site van het UWV.
    Nu kan ik inderdaad wel een formulier vinden, maar deze is voor werkgevers. En die heb ik geen, aangezien ik door faillissement van mijn werkgever in de ww zit sinds september.

Alvast hartelijk bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Mees78,

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Je wilt weten hoe een de zwangerschapsuitkering kunt aanvragen.

Om de zwangerschapsuitkering aan te vragen kan je contact opnemen met UWV Werknemerstelefoon: 0900 9294. Je vraagt dan om het formulier Aanvraag WAZO-uitkering.
    Dit doe je ongeveer 8 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum.

Het aanvragen van het verlof via de site kan inderdaad alleen voor werkgevers.
    Jammer dat je hierover onjuiste informatie hebt gekregen.

Actuele informatie over het aanvragen van een zwangerschapsuitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Mees78

Mees78 Actief lid

1 feb 2011
    146
    0
    16
    Zuid Holland
    Dank u wel voor het duidelijke antwoord. Ikga meteen bellen. Aangezien ik nu 30,2 wk zwanger ben.

4. Mees78

Mees78 Actief lid

1 feb 2011
    146
    0
    16
    Zuid Holland
    Ik heb 25 nov gebeld met het uwv. Men zou de formulieren opsturen. Deze moet ik verder invullen. Ik heb alleen tot op heden nog niets ontvangen. Duurt het altijd zo lang?
    Bvd

5. Mees78

Mees78 Actief lid

1 feb 2011
    146
    0
    16
    Zuid Holland
    Ik heb vanmorgen gebeld met het uwv. Krijg de formulieren pas de 21 st verstuurd. Dat wist ik dus niet. Nu wel. We wachten dus nog af.

Deel Deze Pagina