Ben sinds 5 september met zwangerschapsverlof. Er is echter iets misgegaan met betrekking tot de aanvraag van de WAZO uitkering. Mijn werkgever laat het UWV rechtstreeks aan de werknemer uitbetalen. Dit houd in dat ik de WAZO uitkering per week zou ontvangen. Krijg ik nu bij de eerste uitbetaling van het UWV de WAZO uitkering dan met terugwerkende kracht? En op welke dag van de week word de WAZO normaal gesproken uitgekeerd? (Er is contact geweest tussen werkgever en het UWV. Werkgever heeft nog geen betaling ontvangen en moet een wijzigingsformulier toesturen.) Loopt het hierdoor veel vertraging? Want, mijn wazo dagloon viel lager uit dan mijn ziektedagloon. (Dit word echter al nagekeken en daar word ik over terug gebeld.) Heb tot op heden nog geen uitbetaling ontvangen van zowel werkgever als het UWV. De WAZO uitkering zelf is aangevraagd op 15 aug. Heb vandaag een brief ontvangen met het dagloon van de WAZO
Beste missLoa, Zo te lezen is er veel gebeurd. Je hebt nu nog een aantal vragen over de betaling van je WAZO- uitkering. Als ik je goed begrijp dan heb je al de toekenningsbrief WAZO ontvangen en word je nog teruggebeld over de hoogte van je dagloon. Mogelijk ben je ondertussen al gebeld. Zodra wij het wijzigingsformulier hebben ontvangen, maken wij de uitkering met terugwerkende kracht aan je over. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Viktoria UWV Webcareteam