help! nachtdiensten en zwanger!?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by mutsie79, Nov 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    2,567
    221
    63
    hallo,

even het volgende probleem. Ik heb 3 weken geleden in een gesprek aangegeven geen nachtdiensten meer te willen lopen, omdat dit voor mij gewoon te zwaar wordt/is.
    krijg ik mijn nieuwe rooster, staan er gewoon 2 nachtdiensten op! (8 en 9 nov) ik voel mij nu echt niet serieus genomen!
    Ik ben nu toch ook niet verplicht tot nachtdiensten of ben ik nou gek? Ik vind dit erg vervelend, want ik voel mij nu gewoon genoodzaakt om me 8 en 9 november voor die nachtdiensten ziek te melden.......pffff.....wat vinden jullie?

groetjes mutsie!

2. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    2,567
    221
    63
    owww, schiet me ineens te binnen dat dit topic wel eens onder werk hoort :oops:
    ja, zwanger hè!
    sorry....

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Als jullie afgesproken hebben dat je geen nachtdiensten meer zou doen, zou ik je baas er gewoon op aanspreken.

4. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,289
    263
    83
    kijk je CAO ff na, je bent na 3 maanden niet meer verplicht om nachten te werken als je wisseldiensten doet.
    Ben je vaste nachtdienst is het ander verhaal.
    Dan ga je geloof ik gewoon door tot het echt nie gaat en meld je, je ziek.
    liek.

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Heb hem even voor je verplaatst.

Ik zou het even met je leidinggevende opnemen. Na 12 weken kunnen ze je niet meer verplichten.

Kwebbel

6. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

Sep 15, 2007
    1,409
    0
    0
    Geen verplichting! Staat in de wet, een zwangere vrouw hoeft tussen 00.00 en 06.00 uur niet te werken. Ik werk normaal gesproken ook tot 03.00 uur en mijn tijden zijn ook aangepast tot 00.00 uur.
    Dusse gewoon lekker aangeven en misschien hebben ze wel een foutje gemaakt.

Succes!

7. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Of kijk op www.szw.nl; daar staan ook je rechten op qua nachtdiensten.

8. marissie

marissie Actief lid

Jun 14, 2007
    348
    1
    0
    Belachelijk zeg! Ik mocht van mijn arbo arts geen eens nachtdiensten meer werken. Zou het zeker nog eens bespreken. Wie weet is het een foutje. Mij hadden ze laatst ook per ongeluk ingepland 's-nachts. Dat was zo weer rechtgezet. Sucses in ieder geval, ben benieuwd hoe het verder afloopt!

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dit geld ook NA de bevalling. Je hebt nl recht op aangepaste werktijden tot 6 maanden na de bevalling, en het recht om te kolven of bv te geven onder werktijd. Je kunt dan naar huis gaan of de baby laten brengen. Ik denk niet dat er veel vrouwen zijn die dat doen, het vergt nogal wat logistiek organisatie.. :)

10. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik werk dus in de nacht als vaste nachtdienst.
    Ik deed ook kolven in de nacht en dat ging erg goed!

11. hoi hoi

ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar :oops: ) dat je extra diensten/dagen en nachtdiensten mag weigeren.

groetjes carola

12. Niet meer actief

Gewoon zeggen dat je niet komt. Wss zijn ze het vergeten. Bij mij vergaten ze het iedere week...

13. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    2,567
    221
    63
    ha meiden,

bedankt voor jullie reacties!

ik heb de nachtdiensten niet hoeven lopen, maar heb er 2 ochtenddiensten voor gekregen en heb gelijk nogmaals duidelijk gemaakt, dat ik de nachtdiensten echt niet meer wil lopen........en ik geloof dat de boodschap nu duidelijk is ;)

Share This Page