hallo, even het volgende probleem. Ik heb 3 weken geleden in een gesprek aangegeven geen nachtdiensten meer te willen lopen, omdat dit voor mij gewoon te zwaar wordt/is. krijg ik mijn nieuwe rooster, staan er gewoon 2 nachtdiensten op! (8 en 9 nov) ik voel mij nu echt niet serieus genomen! Ik ben nu toch ook niet verplicht tot nachtdiensten of ben ik nou gek? Ik vind dit erg vervelend, want ik voel mij nu gewoon genoodzaakt om me 8 en 9 november voor die nachtdiensten ziek te melden.......pffff.....wat vinden jullie? groetjes mutsie!
Als jullie afgesproken hebben dat je geen nachtdiensten meer zou doen, zou ik je baas er gewoon op aanspreken.
kijk je CAO ff na, je bent na 3 maanden niet meer verplicht om nachten te werken als je wisseldiensten doet. Ben je vaste nachtdienst is het ander verhaal. Dan ga je geloof ik gewoon door tot het echt nie gaat en meld je, je ziek. liek.
Heb hem even voor je verplaatst. Ik zou het even met je leidinggevende opnemen. Na 12 weken kunnen ze je niet meer verplichten. Kwebbel
Geen verplichting! Staat in de wet, een zwangere vrouw hoeft tussen 00.00 en 06.00 uur niet te werken. Ik werk normaal gesproken ook tot 03.00 uur en mijn tijden zijn ook aangepast tot 00.00 uur. Dusse gewoon lekker aangeven en misschien hebben ze wel een foutje gemaakt. Succes!
Belachelijk zeg! Ik mocht van mijn arbo arts geen eens nachtdiensten meer werken. Zou het zeker nog eens bespreken. Wie weet is het een foutje. Mij hadden ze laatst ook per ongeluk ingepland 's-nachts. Dat was zo weer rechtgezet. Sucses in ieder geval, ben benieuwd hoe het verder afloopt!
Dit geld ook NA de bevalling. Je hebt nl recht op aangepaste werktijden tot 6 maanden na de bevalling, en het recht om te kolven of bv te geven onder werktijd. Je kunt dan naar huis gaan of de baby laten brengen. Ik denk niet dat er veel vrouwen zijn die dat doen, het vergt nogal wat logistiek organisatie..
hoi hoi ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar ) dat je extra diensten/dagen en nachtdiensten mag weigeren. groetjes carola
ha meiden, bedankt voor jullie reacties! ik heb de nachtdiensten niet hoeven lopen, maar heb er 2 ochtenddiensten voor gekregen en heb gelijk nogmaals duidelijk gemaakt, dat ik de nachtdiensten echt niet meer wil lopen........en ik geloof dat de boodschap nu duidelijk is