speen afleren bij een 2 jairge?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door claudiawijnand, 13 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudiawijnand

claudiawijnand Actief lid

1 nov 2006
    290
    0
    0
    hoihoi,

me dochter is 2 jaar 4 en maanden oud.

nou wil ik de fopspeen afleren omdat haar tanden naar voren gaan staan en de mond open houdt.

hoe hebben jullie dat gedaan? en op welke manier kan ik nou het beste en het snelste de'r fopspeen afleren?

ben benieuwd naar de reactie's wat ik kan proberen.

alvast bedankt..

claudia:)

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    hier bij toeval.
    zoontje was ergens en ik was de speen vergeten. en hij was vrij makkelijk gaan slapen zonder. (1 keer vragen)
    dus s'avonds weer geprobeerd en zo doorgezet. gezegd dat hij groot was en hem niet meer nodig had.
    het duurde wat langer voor hij ging slapen. 2 weken heeft hij ook wel minder geslapen en dus wat korter lontje overdag. maar nu is t weer normaal.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zusje heeft op een avond gezegd dat ze de ochtend erna de speen zouden weggooien, omdat hij een grote jongen was.

Die volgende ochtend heeft hij nog even lopen piepen en huilen. En vervolgens de speen zelf weggegooid. Nog wel even gejengeld bij het slapen gaan, maar eigenlijk weinig gezien de gehechtheid aan dat ding eerder..

(hij gebruikte hem alleen in de nacht, als je kindje de speen overdag gebruikt, kun je eerst leren dat de speen alleen voor in bed is)

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoon was 2 jaar en 2 maanden,

op het kdv bleek hij al zonder speen te slapen in de middag dus hebben we dat thuis ook toegepast,

in de avond kreeg hij hem nog, en in de avond pakten wij hem dan weg en legden hem op de kast zodat hij de volgende middag niet meteen zijn speen zou zien bij het slapen gaan.

na 1,5 week brachten we hem in de avond naar bed, en zijn helemaal de speen vergeten, hij zelf ook, en zo is hij uit zichzelf zonder gaan slapen,

na 3 nachten zei hij wel : speen ?? ik wil speen... en toen begon hij ook te huilen, maar toen zeiden we dat hij de speen niet meer terug kreeg, hij kon al 3 nachten zonder,dan kan hij het nu ook wel,

dit heeft 2 nachtjes geduurd en toen was het helemaal over,

5. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn z'n speen ging een maand geleden kapot, kwam een scheurtje in, en dat heb ik Finn laten zien. En daarbij gezegd dat we hem weg moesten gooien..toen in het weekend de speen samen weggegooid. Hij heeft nog een paar x erom gevraagd maar eigenlijk ging het ons makkelijk af. Tot een week of 2 geleden kwam het woord nene (zo noemde hij zn speen) nog wel eens terug, als hij huilerig was of niet zn zin kreeg, maar sinds 2 weken helemaal niet meer.

Finn was trouwens wel erg verslaafd. Liep vaak overdag en snachts met de speen, en ook als we weg gingen namen we hem altijd mee...

6. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Wij hebben hem meegegeven aan Sinterklaas voor de babypietjes. Maar mijn zoontje was op een leeftijd dat hij het begreep....
    Met 2 jaar zullen ze dat nog niet snappen. En misschien is het ook wel een beetje vroeg om hem nu al af te pakken. Soms zie je dat ze dan gaan duimen. Dan ben je nog verder van huis, want dat is nog moeilijker om af te leren.

7. claudiawijnand

1 nov 2006
    290
    0
    0
    we moeten de speen afleren van de logopodiste:D. ze had hem overdag,opstap gingen bij het middag slaapje , snachts in bed. zeg maar de hele dag door. nou lukt het overdag en als we opstap zijn zonder speen, maar als ze op bed ligt dan is het echt huilen om de speen, en we moeten ervan af want anders gaat haar spraak etc slecht door worden. heeft onze oudste namelijk en zijn bang dat zij het ook krijgt:) groetjes

8. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    oo brrr ik krijg er de kriebels van...
    ik weet het, ik moet er ook een keer voor gaan .de speen de deur uit doen maar ze is er zo onwijs aan gehecht kan al voor het naar bed gaan alles bij elkaar gillen dat ze dat ding wilt! zie er onwijs tegenop heel eerlijk gezegd. ze krijgt hem al heel erg lang alleen bij het slapen gaan.
    succes!

9. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Wij gaven haar op een dag geen speen meer.... Ze had ook de leeftijd van ruim 2½ jaar.
    Niet meer gegeven, ze vroeg er wel om een paar keer. Maar snel afgeleerd. Binnen 2 dagen was ze het al vergeten.

10. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Wij zijn hier nu ook langzaam de speen aan het afleren...Mijn zoontje word in juli 2.
    Overdag heeft hij nu geen speen meer alleen nog maar in bed!
    Dus we zeggen elke keer als we hem uit bed halen en waar doen we de speen... en dan zegt hij zelf al in bed en gooit zijn speen in bed en dan zeggen we want je bent een grote....en dan zegt ie zelf jongen! haha
    Dus zo zijn wij het nu aan het doen.
    Dit laten we voorlopig even zo, want hij zit echt niet lekker in zijn vel (peuterpubertijd??) dus als hij zich weer wat beter voelt gaan we proberen met zijn slaapjes ook weg te laten!

11. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Ik ben heel radicaal geweest...ventje was toen 1,5 en heb gewoon de speen weg gegooid...werkt volgens mij het beste. Dan maar ff doorbijten voor beide partijen. Het is toch echt beter...zeker als de tanden scheef staan e.d.

12. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Bij ons is de tuttenfee geweest. Die is 's-nachts over het huis gevlogen en heeft alle tutjes meegenomen. Ze had ze zelf in de boom gehangen, en kreeg er de volgende ochtend een mooi kadootje voor terug. Ze heeft er nooit meer naar gevraagd. Ik had haar er wel op voorbereid, en erover gepraat. Ze had even verdriet toen ze de tutjes gaf om in de boom te hangen, maar missie mega geslaagd@!

13. zonnebloempjes

28 mei 2008
    12
    0
    0
    Ik heb het tuutje van de speen doorgeknipt zodat het gewoon niet meer werkte. Haar erbij vertelt dat het kapot was gegaan omdat ze al zo groot is. Eventueel kun je het tuutje nog verder afknippen in de volgende dagen. Ze heeft hem nog een dag of 10 mee naar bed genomen (maar niet ingedaan omdat het niet meer werkte) en was ze er snel klaar mee.
    Ze had hem het liefst 24 uur per dag in, dus we waren aangenaam verrast door de soepele overgang.

14. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hier ook een enorme speenverslaafde. Haar boventanden staan ook al helemaal naar voren. Ze moet hem dus ook echt wegdoen. Hebben het een half jaar geledenvook al geprobeerd. Toen werd het een drama. Ze wilde overdag niet meer slapen en 's avonds werd het ook een drama van uren. Dit ging ruim een week zo. Heb d'r tut toen weer teruggegeven,want we zaten er allemaal doorheen. Nu wordt ze zaterdag 3, we hebben gezegd dat de tut dan naar een baby ging die hem nog wel nodig had. Zij wordt nu een grote meid die geen tut meer hoeft. Ik ben benieuwd dus.... Ik vrees alleen dat ze overdag niet meer wil slapen dan,terwijl ze het echt nog wel nodig heeft.

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bij mijn zootnje ging het erg makkelijk. voor de zoveelste keer had hij hem kapot gebeten en ipv van zijn favo bibi speen kocht ik een difrax. deze was ook zo stuk maar ondertussen vond hij de speen al minder leuk om te zabbelen en wilde hem alleen om te bijten omdat het geen bibi was. toen dus ook deze speen stuk was heb ik hem recht voor zijn neus weggegooit en gezegt dat daar de speentjes niet voor zijn. hij heeft ruim 1 uur gehuilt en heb hem een beetje geprobeerd om af te leiden. savonds met het slapen dacht ik echt nu komt de ellende pas echt maar nee hoor. hij is meteen gaan slapen zonder speen en nu nog doet hij het prima zonder.

dochter slaap nu nog met speen en we hebben afgesproken dat als ze 4 jaar is hij mee gaat met de spenenfee. ze is al aan het oefenen zoals ze het zelf noemt haha.

16. claudiawijnand

1 nov 2006
    290
    0
    0
    hoihoi

even een update. me dochter is nu helemaal speen af. we hebben gezegd dat het naar koos konijn naar de babykonijntjes gingen nou gelijk in de envolop en volgende dag mocht ze en kado uitzoeken\
    helemaal trots was ze. ze doet het sinds 4 dagen zonders speen
    en toch probeerd ze nog de zin door te krijgen om de speen toch te krijgen maar dan praten we ergens anders over en dan is het weer goed. en sinds ze savonds naar bed gaat zeurt ze er niet zo om
    het heeft geholpen die tips.

harstikke bedankt voor de tips.

groetjes claudia:)

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hier was zoonlief half jaar geleden helemaal speen-af. maar toen hij flinke koorts had, kreeg, hij van oma's en opa's steeds weer de speen omdat ie er om vroeg.

hoe ik dat gedaan heb, tja simpel ging dat. Speen zit aan een woezel doekje, en elke ochtend (en na middag dutje) zoonlief aanleren dat woezel hoe dan ook in bed blijft, incl de speen dus. en heb hem zelf de speen in zn bed laten leggen zodat hij het uit zichzelf doet. 2dagen met tegen stribbelen maar daarna ging t super. snachts ging eigenlijk zomaar :)

Deel Deze Pagina