Mijn zoon is vanmiddag gevallen in de Leenbakker tegen de punt van een kast hij was aan het huppelen (heeft die net uitgevonden) zet zijn voet verkeerd en het was Boem! Hij huilde meteen en het bloed stroomde hem uit de mond... dankzij personeel van de leenbakker bloeden kunnen stoppen. Zijn lip is helemaal kapot nu en vanavond onder het eten zag ik inene dat zijn voortand er uit is Nu hoop ik dat die afgebroken is en ergens in de leenbakker ligt of dat die het doorgeslikt heeft. Want op EHBO heb ik geleerd dat een tand bij een kind in de kaak kan schieten nl. Volgende week maar even met de tandarts bellen en een afspraak maken. Die is er nu niet en ga het liefste met hem naar mijn eigen tandarts toe. Hij had al snel weer praatjes voor 10 en was weer snel speels Heeft ook goed gegeten vanavond dus pijn heeft hij volgens mij niet (meer) maar heeft iemand ervaring met een afgebroken tand? of een tand die wel de kaak weer is in ingeschoten? ik voel me zo enorm rot nu Kan vanavond alleen nog maar huilen... Ik vind het zo sneu allemaal maar gelukkig is het het melkgebit dat nog gewisseld moet worden over een paar jaar...
Ik zou toch even naar de vervangende tandarts bellen om advies te vragen. Dat neemt dan misschien je eigen bezorgdheid weer weg.
Mijn dochter is al 2 hoekjes kwijt van tandjes en allebei de keren kwam ik pas later achter... Zal nu toch volgende week eens vragen hoe dat zit als we toch naar de tandarts moeten....
het zijn ook zulke wildebrassen ze zien het gevaar niet en voor je het weet liggen ze languit met alle gevolgen van dien. Ik bel maandag even met de tandarts voor advies en dan denk ik dat hij even op de foto moet om de schade te kunnen bekijken.
Ik heb het gehad met mijn volwassengebit op de rand van het zwembad... Beide voortanden afgebroken. De tandarts heeft er stukjes aangezet (die allebei de kanten al diverse keren alweer zijn afgebroken en hersteld...), maar ik heb er niet echt last van. Bij het melkgebit kan het er gewoon uit zijn of idd terugschieten in de kaak, maar eruit lijkt mij zelf logischer... Even naar laten kijken, maar deze of volgende week maakt denk ik niet veel uit... Bij mij (met openliggende zenuw) is het ook pas 3 dagenlater gemaakt...
hier ook een gebeurd, maar gelukkig alleen een randje eraf. Zijn toen naar de hap geweest en die zei dat het een zwarte tand kan worden, is gelukkig niet gebeurd! Wel moesten we even naar de tandarts om te laten kijken of het randje niet te scherp was geworden want dan "veilen" ze het wat.... Maar ik denk dat je in dit geval idd een foto moet laten maken om te zien of ie niet naar binnen is geschoten! Gelukkig herstellen die kleintjes altijd snel van dit soort dingen he
Ruben is op 1 week tijd 2x gevallen op zijn tanden. En alletwee de keren waren er stukjes afgebroken, waardoor hij nu 2 halve voortanden heeft. De tandarts kan er weinig aan doen. Als de randjes te scherp zijn kan hij ze vijlen. Maar liever doen ze dat niet omdat de behandeling daarvoor vaak enger is voor die kleintjes en de scherpte van de tanden zelf slijt door eten. Melktanden hebben geen zenuwen, en kunnen daardoor geen pijn geven (is mij verteld). Je hebt inderdaad een kans dat de voortanden zwart worden. Als je het niet vertrouwd kan je altijd een tandarts ernaar laten kijken!
issie een hele tand kwijt bedoel je dat? ik heb nog nooit gehoord dat een tand in de kaak schiet maar alsje daar bang voor bent gewoon ff laten checken. al van de schrik bekomen? hij wel lees ik. dat is maar goed ook. hopelijk krijgt er geen last van.
Ik heb geleerd op EHBO dat een melktand terug kan schieten in de kaak of er uit kan vallen, maar mijn zoon mist dus de hele tand en geen klein stukje Heb wel even gekeken in zijn mond en zie waar de tand zat nog wel wat zitten... dus ik laat toch maar een foto maken volgende weer bij de tandarts. Ik ben blij dat dit een melktand is en gaat wisselen over een paar jaar... Ik vind het zo sneu voor mijn mannetje
ik heb het zelf gehad als klein meisje. In het stoeltje voorop de fiets hing ik met mijn tandjes achter zo'n stuurtje en 1 ondertandje eruit. Tandarts zei, dat mijn moeder het tandje terug moest stoppen.... verder nooit geen last meer van gehad, gewoon weer vast gaan zitten. Alleen op mijn 'grote-mensen-tand' nu zit een klein plekje daardoor... niet te zien voor anderen, soort van deukje. maar ik zou dus wel even bellen naar de tandarts, al is het maar voor het eerste advies en later deze week naar je gewone tandarts gaan. Hoop dat Gjalt vroeg gaat wisselen...
Dit is mij ook verteld op EHBO tand weer terugzetten maar helaas heb de tand niet Anders had ik het zeker opgepakt en meegenomen naar de tandarts, want zelf terugzetten vind ik eng Morgen ga ik naar de tandarts met hem... Best eng want ik ben bang voor de tandarts hopelijk slaat dit niet op mijn zoon over, maar zal wel goed komen.
Ach jee, wat naar! Geluk bij een ongeluk dat het zijn melkgebit is en niet zijn definitieve tand. Mijn broer is toen hij 2 was omgevallen met de buggy, met zijn voortanden in het gras. Zijn tanden waren toen inderdaad naar binnen geschoten en moesten door de tandarts met een tangetje eruit getrokken worden. Hij zelf weet daar niet zoveel meer van, maar bij mijn moeder staat het nog steeds helder op het netvlies. Een van de voortanden van het definitieve gebit was overigens wel beschadigd door de terugschietende melktand, maar dit is mooi gerepareerd en je ziet er niets meer van. Wel heeft mijn broer tot zijn 9de met een fietsenrek in zijn mond gelopen, want hij was ook nog eens laat met wisselen. Sterkte bij de tandarts morgen en laat je niet kennen! Groetjes, Wendy
Ik ben vroeger van de commode afgevallen op mijn mond, daar was dus inderdaad een tand gewoon terug geschoten. Mijn moeder voelde zich al verschrikkelijk en toen miste ik dus ook nog een tand, maar goed, die kwam er gewoon weer uit, weet niet meer hoelang het heeft geduurd voor die weer op de normale lengte was (wil ik nog wel navragen aan mijn moeder), maar dat is dus helemaal goed gekomen. Het kan dus echt. Trouwens, als je kind een stuk tand of een hele tand verliest en je neemt dat stuk tand mee naar de tandarts, kun je hem het beste of gewoon in je mond bewaren of ik een bakje met melk, tenminste dat heb ik eens van een tandarts gehoord. Mijn dochtertje mist een hoekje van haar voortand, was tegen de handgreep van het keukenkastje gevallen.
Ben naar de tandarts geweest vanmiddag met mijn zoon, ging allemaal prima! Geen kick gegeven en liet het allemaal toe, zo stoer van hem. Maar de tand is terug geschoten in de kaak en de tandarts zei dat die waarschijnlijk weer tevoorschijn komt over een paar weken... Alleen waarsch wel verkleurd omdat de zenuw waarsch dood is... Het is dus even afwachten. Hij moet over een tijdje weer terug komen voor controle en de tandarts houdt het goed in de gaten. Krijgt mijn zoon last dan moet ik meteen bellen. Ben enorm opgelucht nu, mijn zoon heeft op dit moment geen last. Ik ben beneiuwd of ik de tand over een paar weken weer zie en hoe de tand er dan uit ziet Wel kan hij problemen krijgen met het krijgen van zijn volwassen gebit maar de tandarts houdt het vanaf nu goed in de gaten. Mijn zoon kreeg een mooie auto cadeau dus de tandarts is nu zijn grote vriend haha
Kan je eens navragen hoe lang het allemaal duurde bij jou voordat je tand er weer wat e.d.? ik ben erg benieuwd of die van mijn zoon ook weer tevoorschijn komt op de duur
Lastige is wel dat hierdoor zijn grote mensen tand beschadigd kan zijn. Mijn zoontje is eens gevallen waardoor zijn 2 voortanden naar achteren zijn geslagen. Waren niet echt verkleurd en vanzelf weer teruggegeroeid. De tandarts had ernaar gekenen en gaf aan dat we het goe din de gaten moetsen houden. Nu was hij later flink ana het wisselen gegaan maar die 2 tanden bleven maar zitten. de tandarts zei dat het wel zeker een jaar langer kan duren voor hij ze kwijt zou raken. Inmiddels zijn ze eruit en de grote tanden zijn mooi wit (tandarts twijfelde of ze geen klap gekregen hadden) De ene staat wel wat scheef in de richting hoe de ander weggeschoten was dus ene klap hebebn ze toen we gehad.
Daar had mijn tandarts het ook al over, vooral zijn voortand en snijtand van het volwassengebit wordt goed in de gaten gehouden. Mijn zoon gaat nu voor de halfjaarlijkse controle mee voortaan en dan houdt de tandarts het goed in de gaten allemaal. het volwassen gebit heeft waarsch geen schade daarvoor zijn de melktanden nog te klein zei hij. we zullen afwachten... eerst maar eens zien of de tand er weer uitkomt binnenkort
mijn zoontje heeft ook een stuk van zijn voortandje af, en is ook zwart helaas,ik vond het heel erg,en de opa en oma nog erger.omdat de kleine met hun in centerparks was toen het gebuurde.. hopelijk krijgen ze niks aan hun groot tanden dadelijk,, en ik zeg altijd en hopelijk heeft die met de comunnie voortaden hahahaha
Jesse is vorige week ook gevallen en er is een heel klein stukje van zijn boven-voortandje afgebrokkeld. Het lijkt net of het nu een grotemensentand is, met van die puntjes. Nouja, ik poets goed en hij snoept niet veel, dus ik hoop dat hij niet zwart wordt... Zat er trouwens aan te denken: vroeger hoorde je wel eens van kinderen met diepe groeven in hun kiezen, die werden dan voorzien van laklaagjes. Zodat er niet snel gaatjes in kwamen. Zouden ze dat niet kunnen doen met zo'n beschadigd tandje? Toch maar es even vragen als ik zelf weer naar de tandarts moet.
Ik heb het aan mijn moeder gevraagd, ze wist niet meer precies hoelang het duurde voor die tand weer terug kwam, maar ze dacht een week of 6 tot 8.