Ik heb het 2 jaar gedaan toen ben ik ontslagen en heb ik niet optijd meer een nieuwe baan kunnen vinden om verder te gaan. De opleiding is goed te combineren met een gezin en je werk. Soms wel eens zwaar vooral rond de toetsweek maar verder echt easy te doen.
Ik ben er nu mee bezig en heb net mijn eerste jaar afgerond. Ik werk 27 uur, waarvan ik eigenlijk 7 uur voor studie moet gebruiken, maar het komt dikwijls voor dat ik toch word ingepland. 20 uur krijg ik uitbetaald en verdien in het eerste jaar net geen 800 euro. Mijn studie etc word allemaal betaald. Ik werk dus 3 dagen in de week en ga 1 dag in de week naar school. Soms vind ik het wel pittig, vooral omdat ik maar 1 dag doordeweeks met mijn dochtertje heb, maar ik heb het er zeker voor over. En het is heel goed te doen!
ik was al begonnen met de bol opleiding maar doordat ik zwanger raakte ben ik er mee gestopt, zat in het 2de jaar, mocht het eerste jaar overslaan omdat ik kraamverzorgster ben geweest. het eerste half jaar van het 2de jaar heb ik gehaald. wat verdien je zo'n beetje in je 2de jaar? was het moeilijk om een plek te vinden? heb nu een aantal brieven verstuurd dus ben erg benieuwd. en werk je vaste dagen?
Volgens mij verdien je in het tweede jaar bijna geen vrijstellingf en zou je bij de bbl opleiding weer in het tweede jaar moeten beginnen. Ik werkte in het tweede jaar 20 uur en verdiende net 800 euro. Toen ik ermee begon had ik zo een baan in de kinderopvang maar toen ze me daar hebben ontslagen kreeg ik geen baan, kwam ook net na de schoolvakanties toen instromen, dus was ook wel een shit tijd. Meestal beginnen ze met de solllicitaties voor bblers al in februari, tenminste dat was bij ons zo.
Ik heb het gedaan (jaren geleden alweer hoor). Was een tweejarige opleiding en ik stroomde i het tweede jaar in, omdat ik mijn PABO propedeuse al had behaald. Ik werkte toen 20 uur per week bij een bso en aanvullend wisselende uren als invalkracht).