Hongerige baby (5mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 13 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ik heb al eens eerder een topic geopend over dat mijn dochter om de drie a vier uur blijft komen voor voeding (ook snachts). Maar het valt me steeds meer op dat ze ook echt honger heeft. Ze valt de fles bij wijze van spreken zowat aan. Als ze dan de fles gekregen heeft, is ze ook echt tevreden. Rekken was eerst nog wel te doen maar dat zit er echt niet meer in.
    Maar ik kan haar niet meer geven. Ze krijgt al 5 keer per dag 210. Vaak ook een 6e keer maar dan compenseert ze dat met andere flessen (laat ze wat staan).
    Overdag slaapt ze wel eens een wat langere ruk (vooral wanneer ik mijn zoon van school moet halen en zij dan in de auto extra in slaap valt...

Herkent iemand dit?
    Wat kan ik doen?

Hapjes gaan nog niet zo goed (ze houdt het nog niet echt binnen). Als ik rijstenbloem in de fles doe lijkt het niet veel verschil te maken. Ik doe twee voedingsschepjes pap in de fles. Als ik meer doe, drinkt ze het niet (heb een 123 speen gekocht, daar moet het toch wel doorheen gaan?). Weet ook niet goed hoeveel je eigenlijk in de fles moet doen...

Hopelijk heeft iemand een goede tip...

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Bordje pap proberen. Voor t slapen gaan?
    Hier was t ook een hongerlapje. Nog steeds eet hij als een dijkwerker. Maar at al snel groenten en fruithap. Ik gaf deels nog de borst dus dat is makkelijker dan de fles met hoeveelheden enzo. Anders voeding voor hongerige babys?

3. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Thanks voor het meedenken! Pap van een lepeltje wordt niks helaas. Daar eet ze nog niet goed genoeg voor.
    Voeding voor hongerige babys, daar heb ik ook aan gedacht. Maar ik lees er veel wisselende verhalen over...

4. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Ik zou toch ook de forte proberen! Wij hadden ook wel een flinke hongerige beer. Maar....daar zat ook een stukje reflux bij. Maar goed, ze kan sneller honger hebben maar niet perse meer honger. Klinkt dat logisch?
    Misschien kan je vaker flessen geven ipv die knetter grote? Dus 180/6 en dan vaker. Beter verdelen.

Ik zit even te rekenen maar je geeft standaard 5 x 7 schepjes? Das toch al....veel te veel?
    6 x 7 schepjes...oef. misschien morgen even met spoed cb bellen? Ze mogen Max een liter. En tuurlijk een dag een schepje extra oké. Maar dit zijn dan zo 4 a 5 scheppen extra 🙊

5. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Dit is juist zo overlegd met cb. Bovendien is het een grote baby en zit ze met alles op de +2,5 lijn.
    Als ik haar een zesde fles geef, laat ze van andere flessen wat staan dus dat compenseert zich wel.
    Als ik kleinere flesjes maak, is ze erna niet tevreden en huilt ze.

6. JuullesD

Oh wat lastig.....Ik vind het advies van cb toch wel typisch want 35 schepjes is gewoon teveel😣
    Ik zou zsm overgaan op forte voeding en als ze daar eenmaal aan gewend is de fles gaan spekken met Johannes broodpitmeel. Dat zijn geen kcal zoals rijstebloem. Rijstebloem is een dikmaker.
    Is ze gewoon groot? Lengte plus gewicht, of voornamelijk zwaar?

(Mijn beertje zit ook op de +2.5 lijn maar dit soort hoeveelheden hebben wij niet gehad. Hij had genoeg aan 30 schepjes. Sinds hij eet vanaf 6 maanden is fv helemaal niks meer en wilt hij liever vast eten. Hopelijk doet dat wat voor je meissie)

7. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Tja wat is teveel? Ze is met alles op de +2.5 dus niet alleen gewicht. Ze is gewoon een grote baby.
    Jbpm krijgt ze al (omneo voeding) dit haalt niets uit, want het zorgt er alleen voor dat het in de maag blijft zitten.
    Het idee achter de rijstenbloem is dat ze door die extra calorieën juist een fles overslaat. Omneo voeding zou ik kunnen proberen maar hierover hoor ik wisselende ervaringen.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je kan, als je dat wil, best een pak forte proberen.

Veel kindjes doen het beter op forte, dat is het idee natuurlijk ook. Alleen niet alle kindjes doen het beter, bij sommige maakt het geen verschil.
    Je kindje is nu al 5 maanden, dat is natuurlijk anders dan een baby van 1 maand kwa darmen etc.
    Je kan 1 schepje vervangen of gewoon overstappen.

Let wel even op de drinktijd, je geeft aan omneo te gebruiken. Deze voeding is dikker dan normale voeding en ook dan forte. Zorg dat de drinktijd voldoende lang, 15 tot 20 minuten, blijft.

9. JuullesD

De hoeveelheid schepjes heeft ook te maken met de nieren hé. Het schijnt dat ze meer dan een liter gewoon moeilijk kunnen verwerken.

Deel Deze Pagina