Hoi dames, Mijn dochter die volgende maand 3 wordt is nog niet zindelijk. Is niet erg, ware het niet dat ze goed haar plas op kan houden, ze heel goed aan kan geven wanneer ze moet plassen en steeds vaker geen luier om wil. Het 'probleem' is echter dat zij niet op de wc of het potje wil zitten en ik denk omdat ze het simpelweg niet lekker vind zitten / zeer doet. Ik merk dat ze wel wíl en heel af en toe probeert ze het wel. Net ook nog maar wanneer ze zit zegt ze au en wil ze er meteen weer af. Herkent iemand dit of heeft iemand ervaring hiermee? Tips om haar hier mee te helpen?
Je hebt wc-bril verkleiners met een soort zachte zitting, misschien vindt ze dat iets? En een krukje erbij voor de voeten, zodat ze niet hangt, dat zit ook lekkerder.
Zit ze met of zonder verkleiner op de wc? Met verkleiner dan kun je zonder proberen. Zonder verkleiner dan kun je zoekt naar een verkleiner zoals mijn voorganger schrijft die zacht is. Krukje zorgt voor een goede houding.
Is het bij het zitten zelf, of bij het erop gaan zitten? Mijn dochter sleepte zichzelf eerst over het plastic met haar blote billen en benen, waardoor haar vel eraan plakte...
Welke zitverkleiner heb je? Ik vond zelf die dingen die ónder de bril moeten echt ondingen. Die bovenop moeten (zoals die van ikea) zijn veel comfortabeler.
Hier hadden we ook een zitverkleiner op de wc bril, dus niet eronder en dan een krukje om makkelijker op de wc te gaan zitten. Een potje vond hij hier ook erg vervelend.
Hoe blijven die dan vast zitten? En passen die op alle wc-brillen? Onze is wat smaller waardoor die van de Hema niet past, maar hij is ook niet helemaal recht (gaat aan de voorkant wat omhoog zeg maar)...
Ik heb die van Ikea en volgens mij past dat altijd wel. of anders doe je hem wat naar achteren als je in de knoei komt met de vorm van de wc bril . Je legt hem bovenop de gewone bril, hij heeft een siliconen rand aan de onderkant zodat hij niet weg glijdt. Ik zou ook eens proberen of het beter gaat als je je dochter zelf bovenop de wc tilt, dan weet je zeker dat er niet ergens een stukje vel tussen een randje zit of zo waardoor ze niet lekker zit. Zelfde met het potje, heb je er een met een uitneembaar binnen potje? Ook zo lekker om met een velletje tussen te zitten.
Die van IKEA zijn ook wij fan van. Ligt stevig en zelf ook getest: zit echt prima. We hebben andere gehad die net niet stabiel zaten en kind het eng vond.
Wij hebben een verkleiner die aan de eigen bril vast zit. Met krukje onder de voeten. Eerst goed met de handen steunen en dan gaan zitten. Potje doet ie van ons (nog) niet.
Krukje onder de voeten, dat zit steviger en ze hangen minder op de pot of bril. En verder zou ik er niet teveel van maken. Ik zit ook liever op de bank
Bedankt voor alle tips! Die wc verkleiner met zachte zit kende ik helemaal niet! Heb er meteen 1 besteld! Verder heb ik alles geprobeerd: met verkleiner, zonder, zelf op de wc laten klimmen en zitten, haar er zelf opzetten. Alles met hetzelfde resultaat. Ik ga het aankomende week met de nieuwe verkleiner proberen, fingers crossed