Ik ben eigenlijk op zoek naar "het gaat helemaal goed komen" verhalen M'n meisje gaat over 3 maanden naar school. Ze is lekker laat met zindelijk worden en is dat nu sinds september (en door zwangerschap heb ik het ook lekker de tijd gegeven) . Nog af en toe een ongelukje. Maar dat afvegen .. ik krijg er toch de kriebels van dat ze dat zelf moet doen. Thuis doen we het samen maar poep afvegen moet ze ook leren. Maar hoe dan ?? Ze kan er amper bij ! En ze is dik 3 3/4e dus lekker dwars en niet willen leren. Op kdv helpen ze ook niet altijd mee begreep ik laatst. Regelmatig kan ik met sudocreme smeren omdat het daar zo rood is geworden. Op school zullen ze straks niet meelopen denk ik .. Hoe ging dat bij jullie ?
Wij zijn gaan oefenen. En op school heeft ze besloten niet te gaan poepen. En nee bij ons helpt school niet om billen af te vegen. Aan de bak met oefenen dus
Vochtige doekjes om de billen af te vegen werkt beter dan toiletpapier, zat ook een pakje in haar schooltas. Ik liet mijn dochter op een gegeven moment gewoon zitten... ze kon het wel, maar ze vond het vies, dus ze vertikte het. En op school doen ze het echt niet. Hier gaat/ging ze wel elke avond in bad, dus aan het eind van de dag was het dowieso schoon, nooit last gehad van rode billen. Aan en uitkleden is ook vaak een ding, dat moeten ze ook zekf kunnen op de basisschool.
Mijn zoontje besloot om alleen thuis te poepen, was ook laat zindelijk en afvegen was lastig, maar zo dus nooit een probleem geweest. En soms is het niet helemaal netjes gegaan, maar dan toch even een keertje extra in bad.
Mijn zoontje is in september 4 geworden. Hij probeert op school niet te poepen, maar als ie toch moet wordt ie wel geholpen met afvegen. En er kwam pas een vriendinnetje spelen die ik ook gewoon moest helpen. Kennelijk hebben ze het daar ook gewoon met elkaar over want hij kwam mij halen om te vertellen dat ze gepoept had en dat ik even moest helpen.
Het gaat helemaal goed komen Mijn dochter kwam het laatste jaar op het kdv en het eerste jaar op school geregeld thuis met knalrode billen waar we ook sudocrem op moesten smeren. Maar het ging vanzelf beter, nu komt dat nog maar zelden voor (ze is 5,5). Als ze thuis poept wil ze nog wel graag dat ik help maar dat vind ik prima , ik weet dat ze zich kan redden als dat moet.
Mijn dochter kon het ook niet toen ze net 4 was. Ze leek er ook echt niet bij te kunnen. Maar ze poepte dus alleen thuis
Onze dochter kon het ook niet. Gewoon echt helemaal niet. Tot ze op school zat. "De juf helpt niet, dus dan kan ik het wel" Juist
Hier kan zoontje het ook echt niet, althans ook nooit geprobeerd. Hij is ruim 4,5. Ik vind het prima op school vind die vast een manier en meestal poept die toch thuis. .
Die van ons Poept alleen maar thuis.. Wij hebben alleen een ander probleem. Hij wil niet op de wc poepen.. Durft niet. Alleen maar In de pamper......
Hier hielp de juf, omdat de juf zelf vond dat de kinderen er nog niet goed bij konden. De wc zat wel naast de klas. Toch heeft mijn dochter misschien 3 x gepoept op school in 2 jaar tijd.
Mijn dochter is net 7 geworden en vindt het nog steeds moeilijk. Ze wil het liefst dat wij nog steeds haar billen afvegen. Wij hebben de afspraak dat ze het na schooltijd even zegt als ze op school gepoept heeft. Dan controleer ik even of het goed schoon is en zo nodig maak ik het even schoon met een vochtig doekje, smeer ik er sudocreme op en/of krijgt ze een schone onderbroek.
Mijn jongste poept zo 4x per dag, dat voor thuis bewaren gaat ‘m dus niet worden Zelf afvegen gaat meestal prima, en ‘s avonds gewoon billen wassen. Ze heeft nooit uitslag ofzo. De juf helpt de allerjongsten wel als het moet, maar het is niet makkelijk (want de wc’s zitten niet vlakbij het lokaal).
Mijn zoon had hetzelfde, hij poept doorgaans 2 a 3 keer per dag dus vaak ook op school. In de eerste 2/3 weken hielp de meester hem, maar daarna probeerde hij het zelf. Helaas wel elke dag een kind met een vieze onderbroek uit school... maar oefening baart kunst en na een maand of 2 ging dat beter.
Bij Puber toen ze net naar school ging hielpen ze elkaar....ik had eig liever een remspoor in haar onderbroek gezien XD Kleuter vindt dat ze het perfect zelf kan...behalve als de grootouders in de buurt zijn, dan is ze spontaan alles kwijt...maar die heeft idd weleens vieze onderbroeken. Geen drama van maken, thuis doen wat je wilt met crèmes en doekjes en op school komt het vanzelf.
Koop een spiegeltje en leg die op de grond, zo is voorje dochter ook zichtbaar waar , en wat er schoongemaakt moet worden. Evt met vochtige doekjes bij de hand.
Dit vind ik echt een geniale tip. Ik zit dit topic eens door te lezen. Ik ga deze gebruiken voor onze oudste. Die heeft om medische redenen moeite met ontlasting en alles wat erbij hoor, dus ook afvegen. Ik denk dat dit haar heel erg kan helpen! Bedankt!
Een tip die ik onlangs kreeg van mijn kinderfysio vanwege ontlastingsproblemen bij mijn jongste. Dat is recent over of laat ik beter zeggen: in controle , maar ze gaf nog wel deze tip nog mee En succes met jouw oudste, valt niet mee he!
Hahaha, ik snap je angsten helemaal! Ik heb een enigzins "komt wel goed" verhaal. Ik hoorde vorig jaar van mn jongste (toen 3) dat alle kinderen op de opvang van de leidsters zelf mogen afvegen na zowel plassen als poepen. Kennelijk deed ze dit ook al zelf sinds ze net 2,5 was . Ik heb zelf een beetje smetvrees en was eigenlijk acheraf blij dat ik het al die tijd niet wist. Ze kwam ook zelden thuis met vieze onderbroekjes, dus kennelijk was ze er al best jong best goed in. Ze is nu 4 en doet alles zelf wanneer ze niet thuis is en ik probeer er gewoon niet over na te denken. Zodra ik haar ophaal gaan er desinfecterende doekjes over haar handjes en verder blijft mijn verstand op 0.