Even een vraagje??: Ik ben nu 18+4 weken zwanger en ik echt zo moe!! Ik kan niet eens in huis even stofzuigen als ik dat toch doe dan ben ik echt compleet totaal aan de latten!! Als ik met mijn zoontje op arm naar boven loop ben ik al blij als ik d bovenste trede heb gehaald pfff Af en toe zie ik ook sterretjes en heb best veel last van mijn buik de kleine is ook flink actief(nu is dat wel weer een geruststelling en een heerlijk gevoel) S'middags ga ik dan ook vaak maar even liggen voel me net een oud wijf!! Morgen moet ik weer werken ,kan dr nu al tegenop zien pff (ben kapster dus staan de hele dag) Zijn dr meer meiden die hier in dit vroege stadium ook al last van hebben??? liefs Emni
JA! heel herkenbaar zelfs, en ik heb een zittend beroep dus kan me voorstellen dat het voor jou nog zwaarder moet zijn! Ik kwam thuis uit mn werk, ging op de bank liggen en kwam er niet meer af behalve om naar bed te gaan. Dit heb ik met de vk besproken en die vroeg of er een mogelijkheid was om een uurtje korter te werken per dag. zo houd je iets meer energie over en (in mijn geval niet onbelangrijk want de terug weg duurde zo 2 uur) loop je de files mis. Op mn werk besproken en dat was geen probleem. sinds dien kan ik nog even koken thuis of rustig wat opruimen. Overginds hoorde ik later van de arboarts dat het wettelijk geregeld is dat je een uurtje minder mag werken als je zwanger bent. kan door meer pauzes te nemen of door eerder naar huis te gaan. maar waar dat presies staat weet ik niet. misschien eens even op googlen? zou het anders gewoon eens voorlegen bij de vk die kan dan evt een brief oid maken voor je werk als ze daar moeilijk doen. Hier was dat niet nodig maar je weet maar nooit! sterkte!
bij mij begint het nu weer die moeheid. soms ineens duizelig en gewoon een sloom gevoel de hele dag. veel groenten en fruit eten daar voel ik me goed bij. ik word er niet sneller van, maar het voelt wel goed
Waren je bloedwaardes en bloeddruk wel goed? Moeheid en sterretjes zien kan ook daarmee te maken hebben namelijk.
Dank je voor jullie reacties.. Tis dus herkenbaar... gelukkig.. Van dat uurtje korter werken wist ik niet, ik heb wel al 2 weken dat ik het tegen 15:30 wel gehad heb op het werk... ik moet dan nog door tot 17:30 pfff Ik ben wel bang dat mijn baas hier niet zo blij mee zou zijn.... Bij mijn 1e intake gesprek bij vk was het eerste wat ze me vroeg of ik nog steeds bij dat akelige mens (mijn baas) werkte?? ja dus... En dit was bijna 2 jaar na de geboorte van da eerste!!! Toen lag ik namelijk met 28wkn in het zkh met weeen en moest me dus afmelden voor het werk toen mijn baas toch eigenlijk wel heel graag had dat ik dat weekend wel even een paar uurtjes kwam werken!!Terwijl ik in het zkh lag aan de remmers!! De vk heeft haar toen aan de tel gehad en even flink toegesproken! Loop nu bij gyneacoloog zal hem volg week vragen maar pff kan dr nu al tegenop zien.. Wil ook geen zeurderd zijn , vooral nu nog niet zo vroeg in zwangerschap!! Mijn bloed was goed en bloeddruk ook Liefs Emni
Ja een vrouw ja!! Heeft zelf 2 kinderen gekregen maar nergens last van gehad... Sommigen voelen ook alles ...heeft ze niet echt begrip voor toen ik vorige week zei dat ik last had van die isschias spier in mn bil zei ze ;spierpijn????Ik nee zwangerschapsischias nog nooit van gehoord?? geen reactie alleen ; owh.. dus..
Ik liep juist te stuiteren in die tijd...zag oook wel sterretjes, maar stelde niets voor... Ben nu pas echt moe.
Ik ben ook wel meer moe hoor... als ik thuis kom heb ik helemaal geen zin meer in klusjes doen, dus die doe ik sochtends voor ik naar mn werk ga, heb ik savonds een goed excuus om in te dutten op de bank, haha!
Is je ijzer al gecontroleerd? Wat je ook zou kunnen doen is vitamine b-complex gaan slikken, goed tegen de vermoeidheid. Slaap je s nachts wel goed en kun je overdag ook even rusten tussendoor?
Ik ook vreselijk moe! Om gek van te worden...Word er ook down van want heb echt nergens zin in... Wil het morgen bij de VK aankaarten. Misschien heb ik ergens een tekort aan. Die vitamine B lijkt me ook wel wat ja... Ik heb dit gevoel vanaf het moment dat ik zwanger was...Nu dus 3 maanden. Iedereen zegt dat het hierna wel over moet gaan.. Laten we het hopen. (ben er ook nog eens kotsmisselijk bij de hele dag..NIET LEUK!)
Ik ook last van moeheid.... pfff... ik moet wel elke dag even een middagdutje doen, anders kan ik niks meer. de rest van de dag totaal geen energie meer.. heb wel een (te) lage bloeddruk, als ik opsta zie ik ook soms even niks meer.
Ik ben ook bij beide zwangerschappen de hele tijd moe geweest, niet alleen die eerste maanden. Bij mijn eerste was het een ijzertekort, deze keer is er geen tekort gevonden. Je kunt dus blijkbaar ook gewoon pech hebben, net als dat sommige meiden hun hele zwangerschap misselijk zijn...