Ik ben nu 36 weken zwanger. Wie telt met mij de laatste 4 weekjes af? Ik begin het nu behoorlijk spannend te vinden! Lijkt me erg gezellig!
Hoi Sila! Gezellig! Nog 3 weekjes voor jou.. als we van de 40 weken uitgaan Hoe gaat het met jou? Al last van wat gerommel??
nee helaas geen gerommel vrees dat het nog lang gaat duren. Gezondheid van mij gaat hard achteruit . En hoe is het met jou? denkje dat het nog lang gaat duren of rommelt het al wat?
Ja veel harde buiken, vooral 's nachts komen ze opzetten. Soms wat ongikrampen die uitstralen naar mijn rug..vandaag 4x gehad. Maar gaat nog wel ff duren hoor denk ik. Mijn schoonzus had dit wel 3 weken lang (afgelopen vrijdag bevallen) Verder kamp ik met zwangerschapsdiabetes.. ik zit op het randje. Moet van de week een curve laten maken, 4x op 1 dag prikken, nuchter en na de 3 maaltijden en dan hoop ik dat het goed is (zit nu op dieet) en dat ik terug mag naar mijn eigen vk! (zweef nu tussen gyn en vk in) Wat is er met jouw gezondheid?
Oh dat is spannend!! wil je wel z.s.m bevallen of maakt het je niet veel uit ? Maar ik dacht dat als je zwangerschapsdiabetes hebt je eerder ingeleid kan worden of hoeft dat niet perse?? Ja ik wil niet veel zeuren , en voor mijn gevoel zeur ik al best veel haha . Heb vanaf het begin v/d zwangerschap overal wel last van gehad en nu heb ik vitamine b12 tekort moet dus 2x in de week een injectie hebben tot aan de bevalling . Daarnaast heb ik bekkenpijn en heel erg pijn in mijn ribben . Dat laatste komt omdat ik een vrij forse baby heb die er tegen aanschopt . Dat zei de dokter tenminste :S
Nee ik heb eigenlijk nog niks gehoord over inleiden. Ik heb 2 weken geleden een groeiecho gehad en beebje was mooi gemiddeld. Misschien dat ze pas echt ingrijpen als het echt te snel groeit (baby snoept mee van de suiker dan). Ik ben benieuwd welke waardes ik deze week heb.. laatste keer was 9,5 terwijl het maar rond de 7 mocht zijn. Oww dat is vervelend, elke keer om een injectie.
Bekken heb ik ook last van, zak elke keer door de linkerheup... erg vervelend.. maarja hoort er allemaal bij. Ik heb nu meer last van kwaaltjes dan in het begin. Ben helemaal niet ziek geweest
maar ben je dan extra veel aangekomen of valt dat wel mee ? ik ben best veel aangekomen terwijl ik geen suiker heb maar komt door het vele vochtvasthouden. Gelukkig is je baby wel mooi op schema. Oh ik zak niet door mijn heupen maar kan moeilijk lopen en omdraaien etc doet zo verschrikkelijk veel pijn. En nu moet ik met mijn dikke buik ook steeds naar de HAP om een injectie vorige week was mijn man mijn chauffeur maar deze week moet ik toch echt zelf gaan rijden ben benieuwd hoe dat gaat met me dikkebuik
Ik rij zelf nog steeds overal naartoe. Manlief werkt nog 3 weken door. Daarna heeft hij vakantie. Maar valt niet mee af en toe. ik ben nu in totaal 15kg aangekomen, valt geloof ik nog wel mee. Het is bij mij met 30 weken ontdekt, tijdens de routinecheck. Kun jij ook zo moeilijk slapen? Ik ben nog klaarwakker nu pffff...
oww 15 kg valt wel mee idd is geloof ik ideaal volgens het boekje hihi Ja ben ook klaarwakker kon gister sowieso niet slapen v/d pijn maar heb vanmiddag ff 2 uurtjes geslapen . Misschien dat ik nu daarom geen slaap heb ? !!
Dit is voor ons ons 1e kindje dus ik kan 's ochtends nog lekker uitslapen. Daarom schuift volgens mij mijn ritme wat op.
ja dit is ook ons eerste kindje , nu kan ik nog lekker mijn eigen gang gaan en luieren wanneer ik wil. Strax kan dat niet meer haha
Ja ga ik ook doen! Tot horens!!! Slaap lekker! ik ga ook zo eens liggen en wroet even een kussentje onder mijn dikke buik
Ik tel ook mee af met jullie , snachts ben ik ook veel wakker gisteren had ik zo'n buikpijn ik denk ..oooo het zal toch niet ..maar ging weer weg dit is ons 2e kindje en ik moet ook nog 4 weekjes. Het ligt eraan wat ze vandaag zeggen of ik toch eerder de keizersnede krijg of als ze me nog even laten rondlopen. hoe meer ik nu naar de 40 weekjes loop hoe meer komen de zorgjes wat omhoog bij mij omdat ik vorige een spoedkeizersnede gehad heb met 42 weken. mannetje werkt ook nog door tot de bevalling en dan heeft hij vakantie.
Ik moet nog iets meer dan 4 weekjes, mag ik ook mee praten Ik heb nog totaal geen last van voorwerk en voel me eigelijk hardstikke goed. Tuurlijk wordt het allemaal wat zwaarder, maar ik mag echt niet klagen. Ben nu bezig met alle spulletjes wassen, huis is orde maken, lekker rommelen. Ik moet me eerdaags ook maar eens bezig gaan houden met mijn vluchttas.
Ook ik moet nog 3,5 weekjes, hier is het aan het rommelen. vorige week donderdag en vrijdag was het hoogtepunt. afgelopen maandag controle gehad en onze kleine meid ligt nu al helemaal vast in de bekken met der hoofdje.gezien ik last heb van mijn bekken en rug door een auto-ongeluk (met 25weken zwangerschap) voelt het niet prettig aan. maarja nog even. mijn moeder zei dat als de baby eenmaal vast ligt in de bekken het geen 2 weken meer gaat duren, heb er zelf nog nooit van gehoord. jullie?? slaap ook al zo slecht en uitslapen ligt helemaal eraan hoelaat mijn dochtertje wakker word.gelukkig slaapt nu in de schoolvakantie 1x per week bij oma, zodat ik kan bijslapen en uitrusten. ga er weer even van tussen, moet zo naar therapie voor me bekken!
hier ook de laatste weekjes Alleen hoop ik toch echt nog maximaal 3 weken te lopen, ik wordt hopelijk ingeleid met 38 weken namelijk Maar ja, dat moet natuurlijk allemaal wel doorgaan etc etc etc... Al flinke tijd last van voorweeën/harde buiken etc... als gevolg dat ik vorige week half verstreken baarmoederhals had en bijna 1 cm ontsluiting. Over een uurtje weer een afspraak bij de verloskundige, dus ben benieuwd of ze nog gaat kijken (aangezien ik weeën blijf hebben), of dat ze het laat gaan. AAAAH, SPANNEEEEEEEND!!! Overigens is het voor mij ook de 2e
Wil je geen extra stress geven, maar van een B12 tekort kom je niet zomaar af. Kan heel goed dat het nu aan het licht komt in je zwangerschap, maar wordt niet door een zwangerschap veroorzaakt. Ik zeg dit tegen je omdat er niets rotter is dan stoppen met die injecties en vervolgens zoveel klachten krijgen dat je instort.... Je kunt je energie na de bevalling wel voor andere dingen gebruiken Al hoop ik voor jou dat je ze niet meer nodig hebt natuurlijk! Wees er alert op. Stichting B12 tekort Voor alle dames: succes met de laatste loodjes!!