zindelijkheid dochter

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by mama aileentje, Oct 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama aileentje

mama aileentje Actief lid

Jun 19, 2011
    109
    0
    0
    meander thuiszorg
    Limburg
    mijn dochtertje word in maart al 4 maar ze wil nog steeds niet op het potje of op de wc plassen??:(
    iemand tips?

2. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Die luier niet meer aan doen. Vindt ze vanzelf wel vies. Hier was ie na 4 ongelukjes zindelijk. En veel belonen.

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Sowieso kun je je vraag beter stellen bij het peuter en kleuter-topic. Ze is dus nu 3,5 (ik vind een half jaar afronden wel veel:p) Heeft ze er nog helemaal geen intresse in verder? Ik zou het zeker niet teveel pushen maar je zou eens kunnen proberen een boekje uit de bieb te halen dat gaat over plassen op het potje/wc. Of uitleggen dat grote mensen op de wc plassen en dat ze ook al heel groot is. En anders eens kijken of een beloningsposter misschien stimuleert?

Veel succes!

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Nou dat werkt helaas niet altijd. Onze dochter maalde er echt niet om die natte broek. Ze ging gewoon verder met spelen, of trok haar kleren uit en ging wat droogs aantrekken of liep in haar blote gat verder ;)
    Pas toen ze echt zelf interesse toonde voor het plassen/poepen op de wc ging het als een speer.

TS, kan je helaas niet veel tips geven, maar wat Snoopy zegt zou ik ook proberen (en waren ook onze 1e stappen, zowel bij poging 1 tot zindelijkheid als poging 2 ;))

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Das wel heel simpel gesteld. Heeft misschien bij jouw kindje gewerkt, maar werkt bij lang niet alle andere kindjes zo hoor. Was t maar zo vanzelfsprekend:D

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    mijn zoontje was ook nog niet zindelijk toen hij 3,5 was.
    Ik heb een paar dagen extra tegen hem gezegd dat hij al zo groot was en dat het zo knap was dat hij dit en dat kon en dat vond hij wel erg leuk. Toen na een dag of 5 gezegd dat nu hij toch zo groot en stoer was hij eigenlijk ook geen luier meer om hoefde. Afgesproken dat hij vanaf morgen (die dag erna dus) geen luier meer aankreeg en toen ging het eerst een paar keer mis maar al heel snel goed.

Ik denk toch dat luier af de snelste oplossing is.
    Als je weg gaat neem je gewoon 3 extra setjes kleding mee. Hij kan best eens in de bosjes plassen of tegen een boom.

Succes!

7. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

mijn dochter is nog geen 3 en die heb ik zindelijke gekregen
    door geen luier meer aan te doen
    te stimuleren met om het kwatier op potje te zetten
    stickertje laten plakken met een plasje of poepje
    volle kaartje 2,50 of kadotje
    maar dat kan jezelf ook invullen:)
    mijn zoon wat nog geen 2,5 jaar hihi
    maar het is denk ook wanneer ze er zelf klaar voor zijn
    succes

8. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'peuter en kleuter'

9. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Haha nee dat snap ik, maar ze kan het toch proberen.. Heb trouwens ook een plaskaart gemaakt, 10 cirkels gemaakt en bij elk plasje of poepje een sticker en als die cirkels vol zijn, een kadootje. Hij is nog nooit zo veel naar de wc geweest als met die 1e kaart:)

10. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Haha grappig, hebben we bijna hetzelfde gedaan.

11. Senais

Senais Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    3,089
    0
    0
    Wij zijn begonnen met dit boek: het droge broeken boek - vivienne van eijkelenborg - 9789087150129 | selexyz.nl toen ze bijna 3 werd. Dit vond ze heel erg interessant. Een kalender waarop je "poepjes" en "plasjes" kon plakken op wc-potjes als ze iets had gedaan op de wc. En zij had het toen al veel over de basisschool. Wij hebben ook gezegd dat kindjes die nog een luier hebben niet naar school mogen. Nou, 2 weken later (2 dagen na haar 3e verjaardag) was ze zindelijk. En nog steeds heel af en toe wel eens een ongelukje, maar ach, dat hoort erbij.

Share This Page