Hoi Allemaal, Misschien zijn hier handige dames of dames met een loodgieter als man. Sinds vanmorgen doet de strortbak van de wc er zo lang over om vol te lopen. Normaal is hij met een halve minuut wel klaar maar nu doet hij er echt wel 5 min over. Ik kan er helaas niet echt inkijken want de bak is zo'n dichte en ben bang dat ik het weer slopp als ik hem eraf haal. Iemand enig idee? ik heb ook het idee dat het water erin loopt met een wat meer sissend geluid snappen jullie het nog? hahahahah iemand enig idee?
Misschien een kalk-probleem? Je zou eens in de stortbak kunnen kijken of alles inderdaad vol met kalk zit. In dat geval even met azijn aan de slag! Verder heb ik helaas ook niet zo'n verstand van wc's!
geen idee zal eens proberen of ik erachter kan komen. Kan ik dan gewoon een fles azijn in de bak gooien? Verder niemand een idee?
Even naar de vlotter kijken misschien is die los, zit onderin. De bovenbak eraf, waarsch eerst de indrukknop losdraaien voordat je deze verwijderd. De vlotter zit onderin, deze kan losraken waardoor hij niet meer goed volloopt. Als je eerst het water uit de stortbak wilt hebben draai je het kraantje dicht en spoel je net zo vaak door tot de bak leeg is, dan kun je alles beter zien. Probeer maar even! Het ligt niet aan de kalk iig.
Misschien zit de vlotter niet goed? Dat is het palletje wat er voor zorgt dat de bak weer volloopt. Maar heb je inbouwtoilet? Want dan wordt het al lastiger om het te bekijken. Mocht je nog een 'oud' toilet hebben met een deksel op de stortbak dan kun je die er even afhalen en dan op zoek gaan naar de vlotter. Anders even googlen op 'vlotter'. Succes.
heb hetzelfde probleem....vlotter is kapot aan het gaan...heel irritant. Moet ook een nieuwe kopen om dit gezeur op te lossen.
hoi meiden, Bedankt ik zal eens gaan zoeken naar een vlotter, heb gelukkig geen inbouwtoilet dus dat scheelt! in ieder geval bedankt! mocht het niet helpen zien jullie mij weer terug in dit onderwerp hahah.
Wij hadden dit probleem een tijdje geleden ook. Bleek dat er een rubber ringetje hard aan vervanging toe was. Daarna deed hij het weer prima