Wc schoonmaken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Madelon84, 16 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Dag meisje. Doe je een beetje rustig aan?

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Weet je wel heel zeker dat je het beste voor hebt met je kindje? Ben jij ook niet gevaccineerd? En als ik je zo hoor kan je inderdaad maar beter niet in het ziekenhuis bevallen.. al die gifmengers daar! Tot slot... ik hoop dat het je zal lukken met de borstvoeding... maar god wat lach ik jou uit als het niet lukt (en vind het sneu voor je kindje!) (bij voorbaat excuses aan iedereen die zich hier mogelijk door beledigd voelt. Dat is niet mijn bedoeling behalve dan naar Amon22)

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh nee hoor, ik laat ongezonde dingen zeker staan, maar twee bakjes Senseo op een dag is niet ongezond! En een of ander Amerikaans onderzoek doet me niet veel. Er zijn zat artikelen over caffeine dat mits in grote hoeveelheden genuttigd het mogelijk schadelijk kan zijn voor de ongeboren vrucht. Ik geef je de norm en de daarbij horende hoeveelheid kopjes koffie of thee. Volgens de voedingsraad kom je dan uit op 2 koppen koffie en 3 koppen thee. Ik drink 2 kopjes en geen caffeinehoudende thee. En jij insinueert meteen dat ik daar mijn foetus mee in gevaar breng, dat neem ik je hoogst kwalijk! Ik word door sommigen op dit forum al te voorzichtig genoemd en te streng voor mezelf, ik let idd heel erg op wat ik doe en eet, helemaal nu ik zwanger ben!

Maar je maakt me pas echt giftig met je anti-inentingen opvattingen, dat is een gevaar voor de volksgezondheid! Alleen in de bijbelgordel komen besmettelijke ziektes als de bof, mazelen en zelfs polio nog voor omdat die zwartekousenkerkers en Jehova's hun kind niet laten inenten met alle gevolgen van dien! Ik kan nog wel even doorgaan met mijn aversie ertegen, maar ik heb geen zin om me verder op te winden over zo iemand als jij.
    Jjj bent echt Jehova's getuige, niet? Omdat je "geen verjaardag" in je profiel hebt staan en wat lees ik nu over flesjes Whiskey? Jij? De uber-gezondheidsgoeroe, dronk jij zware drank?
    Je bent zeker ook tegen een bloedtransfusie mocht je baby die nodig hebben, dat is in jouw beleving puur onnatuurlijk zeker! En ik lees nu weer wat over "unassisted birth".... Kind, moge je god je bijstaan!

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Sommige hadden even een herinnering nodig, waar dit topic eigenlijk over ging :rolleyes:

5. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    hahaha wat een heerlijke decadente zin. Krijg ik meteen goede zin van.

@TS; ik poets gewoon met de gele chlorix. Ruikt heerlijk. Poets ik al jaren de wc mee. Beetje chloorlucht kan volgens mij geen kwaad. Laat gewoon de deur openstaan. Luchten als het ware, wanneer je poetst en alles komt goed.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

wat ik niet snap chloorlucht is slecht word er gezegt.maar als je naar een zwembad gaat ruik je het toch ook? mag je dan ook al niet meer zwemmen?

7. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Ik schreef toch gedeeltelijk.... (zie voorgaande reactie)...
    en wordt wc-schoonmaken...(een enkele keer chloor inademen) nu vergeleken met drugsgebruik/ verslaving?
    Tja als ik verslaafd zou zijn aan toiletten schoonmaken met chloor... dan zou het inderdaad wel schadelijk zijn....
    (maar dat schreef ik ook al.... "ik heb het niet over dag-in dag-uit toiletten schoonmaken)...

Er zijn inderdaad stoffen die slecht eruit gefilterd worden.. zoals nicotine... en sommige VIRUSSEN....
    (dus vooral ook anderen mensen mijden... je weet immers nooit wat ze bij zich dragen....)

Maar zoals jij denkt/zegt is dat alles wat een moeder binnenkrijgt... de baby in de buik evenveel van binnenkrijgt.... en dat klopt dus gewoon niet....
    nog een voorbeeld....

Waarom mag ik als zwangere een tablet van 500 mg paracetamol innemen en mijn zoontje van 21 maanden... die dus 12 kilo weegt maar 240 mg....?
    Niet omdat mijn baby nu in mijn buik... volledig hetzelfde bloed binnenkrijgt anders mocht ik echt geen paracetamol innemen......

Tuurlijk is het goed om een beetje op te letten wat je doet..... maar je kunt ook overdrijven.....

oja... wist je trouwens (zoals jij denkt) dat je ook niet alle groentes mag eten als zwangere....? Ook al zijn ze biologisch...
    Je hebt namelijk bepaalde groente (zoals bijvoorbeeld tomaten) waar van zichzelf uit al een soort giftige stof in zit.....
    Weet zo even niet meer hoe de stof heet....

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je er gevoelig voor bent, zoals ik, dan kan je last van je luchtwegen en slijmvliezen (rode ogen) krijgen. Als zwemmen schadelijk zou zijn voor zwangeren zou het wel afgeraden worden en dat wordt het niet, dus lekker blijven gaan! Ik ben zelf dol op zwemmen en een half uurtje tot max. drie kwartier hou ik net uit!

9. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

NIEUW!
    zwangerschapszwemmen... zonder chloor... en zonder (warm) water... ivm bacterien... :)

10. dames ik schrik echt van deze discussie.
    Laten we elkaar in elkaars waarde laten en niet de draak steken met een persoon.
    Ontopic blijven dus. anders gooi ik het topic dicht.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik vind het ook heerlijk om te zwemmer. dus zodoende kwam ik erop.ik kan de heledag wel in een zwembad hangen. :oops:

12. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    ik was in mijn vorige zwangerschap verslaafd aan benzinelucht :D
    ik heb nooit zoveel getankt als toen. heerlijke lucht vond ik het.

doe gewoon waar je je goed bij voelt. Als iets niet goed voelt dan laat je het lekker. Vergeet alleen niet te leven.....dat is namelijk goed te combineren met zwanger zijn. Idd je haar verven als je daar zin in hebt. En laat de chloor achterwege als je het gevoel hebt dat dat niet goed is.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm :oops: :oops: :oops: nouja ik doe de laatste tijd de boodschappen (helaas) niet zelf, en als ik wc-eend wil 'hebben' zal ik die dus moeten laten halen ;).

Maar zoals jij het doet, doe ik het dus ook, maar kan dus eigenlijk prima zo blijven doen. (ow wat een twijfelmiep word ik door deze dingen te lezen :oops:)!

14. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    En wederom een gezellige discussie op zwangerschapspagina, die waarschijnlijk na het slotje niet meer terug te vinden is! :)

Sjonge, moet je hier nog serieus gaan reageren? Ik zal een poging wagen ... Als je in verwachting bent van je eerste ben je natuurlijk heel voorzichtig. Misschien wel tè, en sommigen slaan gewoon heel erg door. En dat zie ik hier. Jongens, zwanger zijn is iets heel moois en geen enge ziekte. Als je je kind niet laat inenten ben je niet slim bezig, maar misschien is dat in the UK waar je woont wel heel normaal. Tandartsen bezoeken doen ze daar ook niet veel. (Voordat jullie beginnen, mijn familie is Engels dus bespaar je de moeite). Ik denk dat dit een discussie zonder einde wordt want er staan zoveel mensen lijnrecht tegenover elkaar, ik word er gewoon bang van. Je plee schoonmaken met chloor is echt niet slecht als je goed ventileert. een vieze plee met kans op blaasontsteking is volgens mij veel erger. Dus, niet overal zo'n drama van maken en gewoon je huis netjes poetsen. Wil je geen chloor gebruiken, prima toch, gebruik je geen chloor maar iets anders. Maar om elkaar daar nu al 7 of 8 pagina's over af te bekken met roken, drugs en andere vergelijkingen vind ik erg ver gaan.

Even in het kort antwoord op je vraag: geen chloor maar allesreiniger. Keus genoeg. Had in 3 postjes al geregeld kunnen zijn.

Groetjes!

15. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    jeetje zeg wat kunnen jullie lelijk doen tegen de medemens.. kijk dat van geen vaccinaties.. daar ben ik het ook niet mee eens.. maar respecteer elkaar toch eens zoals een ander is..amen

16. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    de discussie is allang al gestopt, joh. Diegene die andermanse mening niet konden respecteren en met opmerkingen gooiden zoals dom, belachelijk etc hebben allang al dit topic verlaten. Dus terechtwijzingen zijn niet meer nodig.
    Nu weer on topic :D alhoewel ik denk dat alles al gezegd is en de TS allang al niet meer reageert. Slimme meid!

17. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    slotje dan maar? :)

18. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    en volgens mij was mijn post niet lelijk hoor!

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nee maar ik geloof niet dat ze het over jou had...

Ach qua chloor ik heb altijd al raampie open staan als ik harpix erin gooi (want die werkt echt wel beter :) ) doe ook altijd het bad met dat spul (ja het slaat wel op je longen dus raam open is zoiezo handig) maar verder ben ik er niet mee bezig dat ik zwanger ben, WEL adem ik altijd door mijn neus met dat soort dingen (je natuurlijk filter normaal al)

Wat betreft zwemmen; moet je eens zo'n thermaal bad proberen, wij gaan altijd naar Arcen lekker 36-38 graden (licht zout zonder chloor) ik krijg meteen zin om te zwemmen! :)

20. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Aangezien er amper serieus is gereageerd op de TS ga ik dit topic op slot doen.

Jammer hoor, dat er niet normaal gereageerd kan worden en er weer van alles wat ook slecht zou zijn doorheen word gegooid.

Niet iedereen weet wat wel en niet kan tijdens een zwangerschap. Het is een doodnormale vraag van de TS.

Elvira

Deel Deze Pagina