Ik heb hier een wcpot, en iedere keer weer sta ik me blauw te schrobben onder de waterlijn. Er zit daar steeds een vieze laag die ik er heel moeilijk afkrijg. En iedere keer, zit ie er weer. Ik heb geen zin om elke week met zweet op mn voorhoofd die pot te schrobben. Iemand zei tegen mij dat ik gewoon een nieuwe pot moet kopen omdat het glazuur aangetast zou zijn. Maar een nieuwe pot vind ik ook weer zo'n gedoe. Dus, wie-o-wie heeft er DE oma-weet-raad-tip?
Ik heb als interieurverzorgster gewerkt op een school en daar deden we de wc-pot leeg maken, en dan met een schoonmaakmiddel. Thuis heb ik dat gedaan met oude doeken, en dan met schuurmiddel boenen en laten inwerken, het heeft hier geholpen. Mijn ouders hebben de hogedrukreiniger erin gezet en het kalk brokkelde ervan af.
Hier 3 van die steradenttabletten een nacht in laten weken en weg was het viezige laagje. Nu gooi ik er standaard iedere week een nacht 1 in en probeer ik er dagelijks wc-eend (vergeet het soms) in te gooien waardoor het laagje weg lijkt te blijven.
Ik zou eerst een nachtje azijn proberen...gewoon azijn erin gieten en een nachtje laten weken. Als het kalkaanslag is, is de kans groot dat het de volgende dag weg is.
Toen wij hier kwamen wonen was de wc pot ZO goor... dacht echt oh god... dat word een nieuwe. Maar daar was Harpic Max... en na even inweken kon ik de bruine kalk zo met de borstel wegvegen, hoefde niet eens te schrobben.
Onze wc was toen we hier kwamen wonen ook ten dode opgeschreven. Ik heb de glorix in de zwarte fles gebruikt, dat heeft vrij goed geholpen. Verder gooi ik geregeld een wc-tab van de Lidl in de wc en laat dat de nacht lekker weken.
HG wil ik niet sponsoren Zal dan toch maar eens kijken naar kukident. Cola en azijn hebben we wel in huis. Dat kan ik er straks wel ingooien, ben benieuwd of het morgen dan minder erg is. (Begin maar met de azijn!)
ff water eruit scheppen met een plasticbekertje, laatste beetje door een spons op laten zuigen en dan een nacht laten weken met schoonmaakazijn (gewone kan waarschijnlijk ook wel).
Ik had hetzelfde probleem, alleen dan boven de waterlijn. Heb wat oude hydrofieldoeken in schoonmaakazijn gedrenkt en die een paar uur in de pot gehangen. Daarna kon ik de aanslag er zo af borstelen!
Eens in de zo veel tijd doe ik er 2 wc tabs van de Lidl in. Poosje in laten trekken en dan alleen maar doorspoelen. Werkt super! De douchekop zet ik ook in een maatbeker met zo'n tabletje. Ik hoef nooit te schrobben Ze hebben bij Lidl overigens ook een geweldige kalkreiniger. Die doe ik geregeld even onder de rand spuiten. Het water wat we hier hebben is heel kalkrijk. In ons vorige huis totaal niet. Daar had ik zowat geen tabletjes en kalkreiniger e.d. nodig.
Harpic max. Werkt hier echt super. Nadeel is dat het slecht is voor t milieu. Even 10 minuten laten zitten en t is weer schoon
En wie heeft de tip tegen urine geur? Wat ik er ook in gooi en waar ik ook mee poets het blijft enorm ruiken naä urine En dan doe ik de vloer, deur en muren ook schoonmaken
Hoe oud is je toilet? Bij mij op het werk waren ze al erg oud en bleken voegen poreus in de wc vloer. Hierdoor bleef het ruiken naar urinelucht. Oude vloer eruit, nieuwe erin en nergens met last van.