Wie heeft dit wel eens gedaan en word het wat? Net bijna ons hele huis verbouwd, behalve de wc en badkamer. Komende tijd zit dit er ook niet in. Alles is nog super netjes, niet lelijk ofzo qua wc,fonteintje. Alleen de kleur van de tegels wel. De wc verbouwen staat echt onder aan ons nog te do lijstje dus ik dacht misschien is dit een optie.
Tegelverf schijnt niet zo goed te werken, maar ik heb het eens met betonverf gedaan. En dat bleef heel erg goed. Heeft 5 jaar goed gezeten. Alleen heb je dan geen of weinig keus qua kleur.
Wij hadden dit bij de badkamer. Prima tegels maar met zo’n baan met mozaïek erdoor heen. Totaal niet onze smaak. Deze heb ik grijs gemaakt. Ook in de douche. Blijft geweldig zitten en dit alles komt door een super goede hechtprimer. Bij de speciaalzaak zeiden ze. Als je een goede primer hebt kun je vervolgens met iedere (niet op waterbasis) verf erover heen.
Ja de badkamer zou dan de volgende stap zijn. Maar eerst klein beginnen. Een primer heb ik idd gehoord. Heb je toevallig een foto?
Vind je de kleur van de tegels echt lelijk of wil je eigenlijk gewoon iets anders? Na onze badkamer zag ik onze WC ook wel aan een opknapbeurt toe zijn. Maar eerlijk, de basis was nog goed. We hebben witte tegeltjes tot halverwege. Ik heb toen het bovenste deel, het spuitwerk, met metallic verf geverfd, en het plafond ook. Een heel andere look! Maar ik had ook gekeken naar tegelverf. De overgang naar de voegen blijkt lastig te zijn. Zonder tape heb je kans op uitschieten en met tape heb je een klein opstaand randje. Vloertegels verven wordt afgeraden: dat slijt te snel.
Wij (uhmm manlief) hebben de wc gedaan. Tegels geverfd, van beige naar wit. Nieuw vloertje. Ziet er weer prima uit. Verven was wel een klusje en het stonk enorm en bleef ook langer hangen. Je moet echt goed kunnen ventileren.
Nouja geel is op zich niet lelijk maar mooi is anders Vloer willen we pvc leggen of laminaat voor badkamers
Ja ik heb mijn bad geverfd, aan de buitenkant, zwart. Is na 13 jaar nog steeds super mooi. Ik heb er wel 2 lagen overheen gedaan. Geen idee meer welke soort verf, maar bij de verf speciaalzaak kunnen ze je vast helpen.
Wij hebben de tegels van de wanden van de wc geverfd met tegelverf (groen hahaha )blijft prima zitten. Eerst een laagje wit als basis en toen groen eroverheen. Hadden geen zin om de hele boel te verbouwen maar we vonden de tegels ook lelijk. We hebben de voegen ook meegeverfd, geen doen om die te sparen.
Mijn nichtje had de lelijke jaren 70 tegels in de wc ook gewoon met witte tegelverf gedaan, voegen er inderdaad bij. Ziet er prima uit! En als je het niet mooi vindt kun je er idd altijd nog met goedkope tegels overheen tegelen
Onze wc is geverfd maar een hele lelijke kleur (crème geel). Begint nu ook beetje los te laten (geen idee hoe lang het er al op zit). Is dat ook overschilderbaar?
Als de pot & het fonteintje nog goed zijn waarom niet opnieuw betegelen. Wij hebben toen voor nog geen €200,- tegels gekocht en over de oude tegels heen gemetseld.
Ik zou voor 200 euro een nieuwe wc pot plaatsen. Je kunt wel proberen opnieuw te schilderen maar als de onderlaag al loslaat heeft werken met een goede primer ook niet zoveel zin, dan bladert het er alsnog af.