Wel of geen tampon

Discussion in 'De lounge' started by Yeuu, Jan 21, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

Jul 25, 2017
    1,434
    805
    113
    Female
    Oke, ik voel me zo stom!

Vanmorgen flink ongesteld. Maandverband in, tampon in, gaan wandelen. Bij terugkomst tampon eruit, maandverband eruit. Maandverband in en toen.. riep mijn man. Ik heb dus GEEN idee of ik een tampon in gedaan heb. Van de papiertjes in de prullenbak wordt ik niet wijzer.

Ik zie en voel geen touwtje en voel dus ook echt geen tampon. Ook niet wat dieper. Maar mijn maandverband was ook niet heel heftig doorbloed na 6 uur.
    Zit wel al op mijn bijna vierde dag, dan wordt het altijd ietsje minder.
    Ik voel het al-tijd als ik een tampon moet wisselen en nu is ie dus foetsie. Of gewoon niet in.

Wat zouden jullie doen? Ik ben vannacht alleen met de kinderen. Dus even naar de huisartsenpost wordt lastig. En stom als ik gewoon niks in heb. En vooral... Ik voel het al-tijd echt al-tijd. Zou ik het dan toch gewoon niet in hebben?
    Oh ik word soms zo gek van mijn eigen stomheid.

2. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,873
    7,936
    113
    Ik heb dat ook wel eens dat ik het niet meer weet, maar dat voel je snel genoeg. Dat touwtje verdwijnt niet ineens hoor. Je zou het prima zelf kunnen voelen. Ik zou hier zelf echt nooit voor naar de huisartsenpost gaan.

op basis van wat je schrijft zou ik zeggen dat je hem dus gewoon niet in hebt.

Anna009, Zuul, Zeebra and 6 others like this.
  3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Maar kun je normaal niet zelf je baarmoedermond voelen? Als je 1 been op de badrand zet en een beetje buigen, dan kan ik gewoon “all the way” voelen of er wel of geen tampon zit.

4. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

Mar 17, 2021
    1,729
    4,878
    113
    Een tampon voel je snel genoeg zoals je zelf ook al zegt. En zéker zodra je hem moet wisselen. Lijkt me zo klaar als een klontje dat je er dus geen in hebt gedaan. Daar zou ik de huisartsenpost niet mee lastig vallen..

citroenrasp and Nellie4 like this.
  5. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

Feb 20, 2018
    1,514
    853
    113
    Female
    Dan heb je er geen in lijkt mij... Gewoon even goed voelen hij kan niet zomaar weg zijn.

Nellie4 likes this.
  6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,181
    16,514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gewoon even proberen door een andere tampon in te brengen. Als er dan al 1 zit dan voel je dit snel genoeg.

7. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

Jul 25, 2017
    1,434
    805
    113
    Female
    Tsja dit denk ik dus ook. Ik voel niks en normaal voel ik het echt wel als ik er een in heb. Mijn man stond erop dat ik de huisartsenpost belde voor advies. Dus die belt zo terug met wat ik kan/moet doen.

Pfff ik baal zo van mezelf. :(
    Ik voel volgens mij niks... Ga zo nog eens op onderzoek.
    Gekke vind ik wel dat ik vanmorgen drie uur gewandeld heb en doorgelekt was. Super-tampon EN super-maandverband. Vanmiddag om drie uur de hele boel verschoond, gedoucht en om 21 uur had ik genoeg gehad aan een inlegkruisje. Vandaar dus mijn twijfel, of ik wel of niks heb ingebracht..

8. Taiga

Taiga Fanatiek lid

Apr 28, 2019
    1,418
    2,198
    113
    Ik zou hier niet over twijfelen. Als je een vinger inbrengt dan voel je toch of er een tampon in zit?

Als je niks voelt, dan zit er niks :thumup: Ik zou er zeker niet de huisartsenpost voor bellen.
    Ik ben op de 2de dag ook altijd zwaar ongesteld maar dat gaat dan ook heel plots over.

MissXray likes this.
  9. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Ik heb ooit een patiënt gehad voor een uitstrijkje die vertelde dat ze last had van geel/groene afscheiding, daar trof ik dus een tampon aan waarvan ze niet wist hoe lang die er had gezeten. Ze was 2,5 week geleden voor het laatst ongesteld geweest en had daarna nog geslachtsgemeenschap gehad met haar man, die ook nooit wat gemerkt had.
    Ik ga hier niet vertellen hoe die tampon er uit zag, en hoe de kamer daarna rook, maar het was niet best. o_O:eek:

Mijn advies is dus om voor de zekerheid even te laten checken, want geloof mij, je wil er echt niet pas na een paar weken achter komen. :|

jade2011 and 1981Mama like this.
  10. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

Jul 25, 2017
    1,434
    805
    113
    Female
    Dat lijkt mij ook. Maar hoe zit het dan met al die verhalen van die gynaecologen die dagelijks mensen krijgen met vergeten of verloren tampons in hun lichaam?

Net nogmaals gevoeld en naar het toilet geweest. Ik heb buikpijn , ook van de "stress" denk ik. Ik ga lekker slapen en morgen een nieuwe dag.

Hetgeen wat me het meest dwars zit is dat ik me het gewoon niet herinner. En dan ga ik malen en word ik dus onzeker en bang voor dat tss.
    De huisartsenpost belde net trouwens terug en heeft me gerustgesteld en wat tips gegeven om evt nog te voelen (maar ik voel echt niets). Ze gaf wel aan dat ze het toch wilde noteren dat als ik morgen ziek word, dat ze direct wil kunnen handelen. Helemaal prima.

Bedankt voor de geruststelling hier ook! Ik ga lekker proberen te slapen.

Athina likes this.
  11. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

Nov 29, 2013
    3,534
    3,869
    113

Kun je dan ook niet heel erg ziek worden? Ik heb zelfs gelezen dat er vrouwen zijn overleden aan zoiets, of was dat een fabel?

12. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,842
    4,103
    113
    Ik denk echt dat er geen in zit. Heb je al diep gevoeld met je vingers of laat anders je man voelen met zijn vingers. Zo'n tampon incl touwtje verdwijnt niet zomaar in een paar uur de verte in zodat hij onvindbaar wordt.

13. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

Jul 25, 2017
    1,434
    805
    113
    Female
    Tsja hier ben ik dus bang voor!
    Maar... Die vrouw was hem schijnbaar echt vergeten. Ik ben alleen vergeten of ik heb überhaupt in gedaan heb en heb ook goed gevoeld van binnen en voel niks. Zij heeft er waarschijnlijk ook niet naar gezocht.

14. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,234
    1,891
    113
    Female
    #14 LadyKikker, Jan 21, 2023
    Last edited: Jan 22, 2023
    Ja dit heb ik ook al vaker gehad... Dat ik't gewoon niet meer wist. Zelfs al 2x een afspraak bij de huisarts gemaakt om zeker te zijn dat ik geen tampon was vergeten. (Schijnt dus heel vaak voor te komen, aldus de huisarts)
    Voor nu geen tip. Behalve je prullenbakje doorspitten, van binnen zoeken of toch een arts laten kijken. En bij twijfel, zou ik't laatste doen.

Wel een tip voor de toekomst. Sinds de 2e afspraak bij de huisarts, doe ik mn tampon verpakking in zo'n maandverband zakje. Zo'n gekleurd boterhamzakje waar je je verband en tampons in kan weggooien.
    Thuis leg ik'm op het prullenbakje op de wc en als we weggaan, stop ik'm in mn tas. Als ik mn tampon verwissel, doe ik'm in dat zakje en dan dus in de prullenbak. Als dat zakje er nog ligt of in mn tas zit, weet ik dus dat ik mn tampon nog niet heb weg gegooid.
    Dat is wel iets wat je jezelf moet aanleren.

Ik ben niet dement ofzo hoor maar een tampon inbrengen gebeurd vaak zo op de automatische piloot.... en eruit halen ook.... maar op deze manier heb ik een reminder.

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,169
    10,678
    113
    Ehmmmmm.... dat ding kan nergens heen, je vagina is een doodlopende tunnel. De enige doorgang is je baarmoedermond en daar gaat ie echt niet heen. Als je tot in de diepte niks voelt, voel helemaal rondom je baarmoederhals, dan is er niks.

Zeker na een bevalling of wat kan hij ook gewoon uitvallen als je bv perst voor nummer 2.

Ik zou hier echt niet de huisartsenpost om bellen.

chrystel73, Merlino and JupitR like this.
  16. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,876
    8,040
    113
    Ik snap je stress zo goed! Ik ga er op basis van je verhaal ook vanuit dat er niks in zit.

Ik heb het een paar maanden geleden meegemaakt; ik ging mijn tampon verwisselen en ik trok er ineens twee tegelijk uit :eek: Ik voelde me daarna ook zo zo zo stom! Nog nooit was me dit overkomen, ik ben ook bang voor dat TSS, ik probeer er altijd heel bewust bij te zijn als ik een tampon inbreng. Maar nu was het heel lang geleden dat ik ongesteld geworden was dus moest er ook weer even inkomen. Was een van de eerste keren na bevalling. Maar ik vond het echt eng.

Daarna ook maar een menstruatiecup aangeschaft maar die zet niet echt zoden aan de dijk hier helaas.

Ik hoop dat je snel gerustgesteld bent!

17. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Ik heb dat ook een keer gehad en heb toen, net na sluitingstijd.., de huisarts gebeld. Kon meteen langs komen. Huisarts vond het echt niet raar en de huisartsenpost al helemaal niet. Meestal bel je en word er eerst overlegd enzo. Nu kreeg ik direct een afspraak. Soms voel je hem echt niet en zit hij er toch. Geen enkel risico mee nemen bij twijfel.

18. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Gewoon maandag even langs de huisarts of vandaag naar de huisartsenpost om ff na te kijken. Dan ben je zeker gerustgesteld.
    (Hier zijn ze toch zondagmiddag met meerdere artsen aanwezig)

Zit er om je tampon geen plastic dat je eraf haalt?
    Misschien daar nog even naar zoeken in je prullenbakje?

19. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,708
    7,187
    113
    Female
    Ik heb altijd het idee dat het in de ochtend het heftigste is, omdat je na ongeveer 8 uur horizontaal liggen je de zwaartekracht de kans geeft om al het bloed van 8 uur horizontaal + de ochtend omlaag te laten lopen. Dat met het feit van dag 4 erbij kan het best dat je daardoor niet doorlekte 's middags.

20. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,041
    17,010
    113

Share This Page