Wc verkleiner welke en hoe?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piccolina, 19 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik denk dat ik gelijk op wc wil leren.
    Zie alleen maar voordelen van. Ben niet zo van op potjes en later het overaal meeslingeren en as voorwerp voor zitten/spelen/lezen gebruiken.

Enige is dus dat ik mij afvraag hoe verschilt dat met potje leren? Je laat kind toch niet in wc zitten lang en je kan naast ook niet zitten?
    Zelf wil ik niet trainen maar als ze wil erop mag ze zitten etc.

Ik zie ook diverse te koop: zacht, hard, vorm etc. Geen idee welk is beter voor kleine billetjes??

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik denk dat het moeilijk is om meteen op de wc te laten gaan. Zo in de hoogte lijkt me een extra barrière voor een peuter om te overwinnen. In het begin gaat het vooral om wennen en er snel bij zijn, en dat gaat nu eenmaal beter met een potje. Je hebt het ook niet altijd te kiezen - mijn dochter was supersnel zindelijk maar wilt elders niet op de wc, alleen thuis.

Ik heb gewoon de eerste de beste verkleiner gekocht. Met handvatjes vond ik wel praktisch, en verder een beetje zacht om op te zitten.

3. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook direct op de wc en dat gaat uitstekend. Nooit geen verkleiner of trapje gehad. Wel hebben we eventjes in het begin een Cars potje gehad met geluiden enzovoort.

4. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Ik heb 2 verschillende verkleiners. Onze dochter heeft ze ongeveer 6 maanden gebruikt met een opstapje. De ene gaat onder de wc-bril. Dit is voor de kinderen wat lastiger maar goed te doen. Ik heb er ook 1 en die moet je op de wc-bril zetten. Je zet hem klem met plastic stokjes. Hier ben ik minder blij mee. Die stokjes willen wel eens uit de verkleiner vallen en vallen dus in de wc. Je snapt mijn advies waarschijnlijk al.;)

5. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik gebruik ook een wc verkleiner. Gaat prima!

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik zou als ik het van te voren had geweten een nieuwe toiletbril met een geïntegreerde kleine kopen. Die heb je bij de gamma bijvoorbeeld. Nu wc bril verkleiner die je erop legt maar dan komt ze er zelf met geen mogelijkheid op.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Zo eentje

8. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb toevalling gister er eentje bij de xenos meegenomen. Zag er leuk uit en een soort zeiltje eroverheen met een zacht kussen eronder. Echter moet deze ook op de bril maar blijft hierdoor niet zitten. Hij schuift maar boven toe omdat hij njet goed klemt. Misschien zaten hier ook stokjes bij die ik niet heb gezien bij het uitpakken...

9. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hier eentje van de Hema dacht ik. Een witte.
    Die doe je onder de bril, prima ding.

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Als je zelf niet wilt trainen heeft een wc verkleiner weinig nut. Dan kun je gewoon beter en potje in de kamer zetten en kan ze erop wanneer ze wil.

11. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb er een van de xenos, een zachte. Hier bevalt hij prima. In het begin had ik standaard een krukje in de wc staan. Nu kan ze zonder krukje.
    Mijn dochter heeft nooit op een potje gewild.
    Onze verkleiner ligt op de bril, zonder stokjes ofzo en bij ons blijft hij prima liggen.
    Mijn dochter kan nu ook zonder verkleiner naar de wc. Maar als ze thuis is legt ze hem er altijd op, dat vindt ze lekkerder zitten.

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nee ik bedoel dat ik dat juist niet ga doen: ik wil juist niet potje in woonkamer etc. Ik wil dat ze gewoon als ze wil plassen laat weten dan ga ik met haar naar wc.
    In principe ben ik van plan als ze aan toe is gewoon luier uitdoen, onderbroek aan en zo hele dag met haar. Is in dag zindelijk maken techniek.

Ik heb een keer geprobeerd gaar opzeteen maar ze vond eng de gat is veel te groot.
    Is misschien raar maar ze snapt de bedoelig dat plassen/poepen in wc hoort.

Maar is dat dan raar gelijk op wc beginnen zetten?
    Als ik potje op wc zet is dan ook soort hetzelfde alleen kan ze uiteraad zelf op maar zal het straks niet lastig zijn naar wc leren gaan en niet meer op pot? Als ik haar tot wc leer moet ik goede verkleiner hebben... Ga morgen bij gamma zulke 3 in 1 kijken dat lijkt mij wel wat!
    En anders ala dat niet lukt potje proberen?

13. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Het kan prima hoor gelijk op de wc. Mijn dochter heeft echt nooit op een potje gewild. Papa en mama gaan op de wc, dus zij ook.

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Meteen op de wc is niet raar, maar denk dat zindelijk worden in 1dag nogal ambitieus is, zeker op deze leeftijd. Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.;)

Wij hebben een verkleiner van de lidl, maar was een tijdelijke aanbieding. Ze begrijpt prima dat je daarop kunt plassen en poepen maar helaas doet ze dit niet. Af en toe met geluk op het potje ;)

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben eentje die trapje en wc-brilverkleiner in 1 is. Errug handig :)
    Oudste wilde pertinent niet op het potje (was daar ook wel wat oud voor toen ze eindelijk zindelijk werd).
    Jongste wil doen wat wij doen en dus ook absoluut niet op het potje. Ze wil net als wij op de grote wc. Nou, prima :)

Kiddyloo Toilettrainer | Baby Product van het Jaar

16. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Goh ik weet niet is bepaalde techniek dat echt werkt. Is alleen vrij onhandig omdat kind dan zo op bank plassen etc. Leeftijd voor dat zeggen ze 1.5-2 jaar is. Kind moet wel begrijpen dat, aangeven en vies vinden.
    Maar goed is maar theorie dus weet of dat lukt.

17. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja die is handig indd. Wel erg lelijk haha;)))
    Ze doet hier ook allees na we gaan samen naar wc altijd haha;)

Ik denk dat ik wc probeer en als dat geen succes is ga ik op potje doen.

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben een roze-paarse variant. Die is beter te verteren ;)

19. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Mijn dochter begon op dezelfde leeftijd interesse te tonen in de wc hoor. En op een potje gaat ze huilen. Dat werkt hier absoluut niet. Ze geeft nu zelf aan als ze naar de wc wil. Dan mag ze altijd en soms doet ze wat, meestal niet. Ik dwing ook niks af. Maar ik zie niet in waarom je perse een potje nodig zou hebben.
    Ts ik heb de roze van prenatal. Dat is een losse. Daar zit ze heel goed op. Wel lastig dat je dat ding er altijd hebt liggen. Die voor tussen de bril lijkt me ook wel handig.

20. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland

Ik heb hier 2 van in blauw wit..zijn over dus bij intresse PB?? :p

Deel Deze Pagina