Wat kan ik nog meer voor haar doen? Wat kan er aan de hand zijn?? Slapen/gezondheid?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by LesleyS, Dec 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LesleyS

LesleyS Actief lid

Jun 17, 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 LesleyS, Dec 20, 2014
    Last edited: Dec 20, 2014
    Mijn dochter is bijna 11 maanden. Afgelopen maand steeds verkouden, af en aan spugen en diarree. Eet veel minder goed dan normaal.
    Volgens mij komen er aan de bovenkant ook tandjes door. Voel allerlei sneetjes en harde "bulten".

Mijn prinses is van zichzelf een heerlijk pittig ding, eigenschappen die haar later ver zullen brengen maar erg veel van mij vergen :)

De afgelopen drie dagen huilt ze zo enorm veel, niks is goed. Ze wilt dat ik haar optil, doe ik dat, dan wil ze weer op de grond. Als ik ook maar een stap van haar vandaan doe breekt er paniek met huilbui uit. Ze kan soms boos worden maar dit gebeurd nu ook als er bv een speeltje in de weg ligt en ze daardoor niet door kan kruipen.
    Verschonen is een ware hel geworden, zichzelf even vermaken, zelfs voor een minuut gebeurd niet meer. Sta ik in de keuken, aan mijn been hangen, handjes in de lucht en als ik haar niet optil: je raad het al huilen.

Ik ben gesloopt en vind het aan de andere kant hartverscheurend dat er kennelijk van alles is. Huisarts al meerdere keren gebeld maar zolang ze drinkt en plasluiers heeft geen reden tot paniek.

Nachten gaan vooralsnog redelijk. Alleen wakker voor speen, of vieze luier. Na het verschonen valt ze gelijk weer in slaap.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik zou eens 3 dagen om de 6 uur een paracetamol zetpil geven. Uitsluiten Dat het geen pijn is. Dunne luiers horen bij tandjes en een slecht humeur kan zeker komen door pijn. Hier ruiken de luiers dan heel typisch zuur. Soms heb ik niet eens gemerkt dat ze gepoept heeft omdat het niet naar poep ruikt ☺️
    Sterkte ermee!

3. LesleyS

LesleyS Actief lid

Jun 17, 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor advies. Ga ik proberen.

4. LesleyS

LesleyS Actief lid

Jun 17, 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een vriendin gaf als advies te proberen haar naar 1 slaapje per dag te doen. Ik weet niet zo goed hoe dit aan te pakken daar ze op de dag een zeer lastige slaper is en nooit echt vaste tijden heeft gehad. Ik kijk naar slaapsignalen en breng haar dan naar bed. Echter is tussen 16:00-19:00 altijd een moeilijke tijd, daarom dat ze rond 18:30-19:00 haar flesje krijgt en naar bed. Dat is dus het enigste vaste naar bed gaan tijdstip wat we hebben.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik zou eerst pijn uitsluiten en dan verder puzzelen

6. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    Inderdaad eerst pijn uitsluiten. Naar 1 slaap geven ze meestal zelf wel aan, dat ging hier eigenlijk wel vanzelf. We hebben hier ook af en toe van die periodes dat er echt niks met haar te beginnen valt, maar heeft altijd wel een reden. Nu is ze verkouden en gaat het slapen weer even wat minder na een super goede periode, tja dan is ze overdag ook niet te genieten. Ze had hier al heel vroeg al haar tanden dus kan me dat niet meer echt terughalen

7. LesleyS

LesleyS Actief lid

Jun 17, 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke ik heb haar net een paracetamol gegeven en zal dit morgen op de dag ook gaan doen. Als haar gedrag rustiger wordt dan slaat de paracetamol aan en was er dus pijn? Kan ik dat zo zien?

Hoe merk je aan je kindje dat er nog maar aan 1 slaapje behoefte is dan?
    Hier al sinds jonge leeftijd op de dag regelmatig met protest naar bed terwijl de vermoeidheidssignalen overduidelijk zijn.

8. LesleyS

LesleyS Actief lid

Jun 17, 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Merk ook op dat ze na sommige huilbuien scheetjes laat. Ze krijgt al maanden hetzelfde qua bijvoeding en heb niks nieuws gegeven waardoor ik onrust aan eten kan koppelen.

9. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

Jul 21, 2013
    1,164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tandjes kan ook buikpijn geven met diarree. Als de paracetemol helpt slaapt ze beter, is ze overdag wat vrolijker en kan ze het allemaal weer wat beter aan. Soms merk je pas na 2 of 3 dagen dat het helpt. Wij deden na 8 uur een nieuwe, dus 3x per dag.

Hier ging naar 1 slaapje toe niet vanzelf, ik merkte dat 2 niet meer werkte en heb haar wakker gehouden tot half 12 en dan eten en naar bed. Dat verschuift nu langzaam naar 12 uur, en hoop dat dat half 1 gaat worden. Ze slaapt dan anderhalf uur meestal.

Als je het niet vertrouwd kan je ook even met de ha overleggen om oorpijn ed uit te sluiten.

10. LesleyS

LesleyS Actief lid

Jun 17, 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Steekt ook steeds haar tongetje uit.
    Weet niet zo goed hoe morgen met KDV.

11. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Tong uitsteken bij jonge baby's koppel ik aan verborgen reflux. Maagzuur?

12. LesleyS

LesleyS Actief lid

Jun 17, 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze is 11 maanden en gebruikte Omeprazol. De kinderarts wilde dat we het steeds vaker zouden vergeten dus dat hebben we ook gedaan.
    Misschien is ze daar nog niet helemaal aan toe?
    Zal morgen gelijk weer nieuwe bestellen.

13. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    1,050
    178
    63
    Gelderland
    De 11 maanden sprong is misschien ook nog een optie... Hier heel veel last van gehad. Tong uitsteken deed ze omdat ze zo de andere situatie in haar mond (tanden) moest voelen, natuurlijk ook heel gek, tanden :)

14. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ik herken het... Ze zit waarschijnlijk in een sprongetje.
    Hier duurde het 3 weken (3 heeeele lange weken).

Het is even doorbijten (tot haar kiezen doorkomen en dan begint de hel van voor af aan weer :D)

15. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Nu je dit vertelt denk ik toch maagzuur! Misschien toch te vroeg gestopt...

Share This Page