Wc verstopt

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 18 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Ik word gek! :(

    Onze wc beneden loopt elke keer vol water als we doorspoelen. Zelfs zonder dat er überhaupt iets van wc papier ofzo in ligt .
    Meestal loopt ie binnen 3 tellen leeg, maar soms ook niet.

    Nu hebben we hem een maand of twee geleden, door een loodgieter laten ontstoppen. Al vond die toen niks wat een verstopping kon veroorzaken, maar we mochten wel mooi een flink bedrag aftikken.

    Al met al liep die wc toen alsnog wel vol en direct leeg.
    Maar nu zijn we weer zo ver dat ie dus weer niet leeg loopt.

    Er wordt niks geks in gegooid, weinig wc papier, geen etensresten ofzo.
    Hoe kan ik dit nou toch oplossen.
    Ik ben nu toch wel radeloos... Heet water vanaf hoogte erin plonzen, cola, vandaag zelfs HGontstopper laten intrekken en doorgespoeld. Daarna dit nog eens gedaan i.c.m. heet water. Niks helpt. Uiteindelijk loopt de wc heel langzaam leeg, maar zodra je doorspoelt is ie weer vol.

    Wie heeft een tip? Want om weer honderden euro's voor niks te betalen vind ik zonde!

    De buren hebben er overigens geen last van. Ik dacht namelijk eerst nog dat het met de regenval te maken kon hebben.
     
  2. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    Ik zou beginnen met die loodgieter te bellen en te zeggen dat hij niet geleverd heeft en dat het probleem er nog steeds is. Is toch gek, dat hij niets kan vinden en dan maar onverrichterzake vertrekt?
     
    Zeebra, merah en Louloute vinden dit leuk.
  3. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Zit het niet wat verderop in de straat?

    Wij hebben eens gehad dat heel die buis In de straat doorgespoten moest worden. De verstopping zat 30 m verderop zeg maar.
     
  4. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier ook weleens gehad. Hier hielp flink dreft erin, dan inderdaad een paar emmers heet water erop vanaf een meter hoog. Heb het een paar keer moeten doen, dreft en heet water, maar daarna was het wel weg.

    Wel zorgen dat t water weg is voordat je de emmers erin gooit.

    Je kunt ook proberen te "plungen" met de wcborstel.

    En anders toch helaas de loodgieter nog een keer laten komen.....
     
  5. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Tsja... Maar buren hebben geen last zeggen ze..
     
  6. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.459
    113
    Is het gemeentelijk riool niet verstopt? Dat grapje hebben wij 3 jaar lang gehad in de straat. Er dumpte steeds iemand luiers in de wc. Wij hadden een kleintje in de luiers dus wij werden ervoor aangekeken. Buren hadden allemaal wat oudere kinderen van Max 7.

    buren zijn vorig jaar verhuisd en het probleem was ineens voorbij :rolleyes:
     
  7. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.459
    113
    Niet elk huis zit op het zelfde punt aangesloten. Heb je meerdere buren?
     
  8. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Ga morgen dan toch ook eens bij andere buren informeren!
     
  9. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Maar. Hoe kom je daar achter dan? Ik hoor verder (nog) niemand erover... of moet ik dan gewoon de gemeente contacten?
     
  10. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Zou de loodgieter inderdaad nog eens bellen, kan die niet met een inspectie camera eens kijken?
     
  11. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.459
    113
    Het ‘kastje’ met de pomp staat bij onze overburen. Zodra dat was vastgelopen ging het lampje er op branden. Dan wisten wij dat ons toilet een paar uur later verstopt zat :roflmao:. Geen idee of dat overal zo werkt eigenlijk.
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Is er al met een camera gekeken? Wij hebben het ook gehad en met de camera bleek dat er ergens een verstopping zat. Op ongeveer 17 meter, wij daar graven (in onze voortuin), klopte exact! :) In ons geval zat er een T stuk dat niet afgedopt was maar waar een plastic zakje om zat. Dat houdt het natuurlijk niet jarenlang dus dat was gaan inzakken. Schoongemaakt, dop erop en klaar :)
     
  13. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Om te controleren of de verstopping in gemeentelijke deel van de riolering zit kan je het ontstoppingspunt vrij fraven.

    Dit punt ligt of vlak bij je huis of vlak bij der erfgrens. Je kan dit opvragen bij de gemeente.

    Als er water in het ontstoppingspunt staat dan zit de verstopping aan de kant van de gemeente. Als hier geen water in staat dan zit het in je eigen deel.
     
  14. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.439
    1.611
    113
    Ik zou geen loodgieter bellen, maar een rioolontstoppingsbedrijf..
     
  15. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Ik zou persoonlijk eerst een trekveer er zelf in doen om te kijken of je het zelf kan oplossen wellicht kan je door die veer kijken hoe ver de verstopping zit. Maar het kan zijn dat je een aardig lange trekveer nodig hebt hiervoor en die heeft niet iedereen even liggen.

    Hier tot nu toe altijd met cola kunnen oplossen. Cola erin en laten staan net zolang tot hij ineens doorloopt. Maar ja als het iets is wat niet oplost zal cola ook niet helpen.
     
  16. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Geen loodgieter vragen maar een ontstoppingsbedrijf. Die kunnen net iets meer en verder kijken.
    Hier vaak een verstopping gehad maar dat was altijd snel opgelost met een paar emmers water van hoogte in het gat gooien.
    Gewoon koud water.zorgen dat het water in de wees laag staat en 10 liter emmer snel vanaf 1.5 meter hoogte precies in het gat gooien .
     
  17. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Ik zou de loodgieter eerst nog eens terug vragen omdat het resultaat niet goed was. En anders rioolontstoppingsbedrijf ja.
    Mijn ouders hebben het ook eens gehad. Mijn vader heeft alles opengegraven zelf. Zat de verstopping vlak bij de weg waar onze rioolbuis op de gemeenschappelijke word aangesloten.
     
  18. K0pjeThee

    K0pjeThee Bekend lid

    18 nov 2011
    989
    48
    28
    mh

    Elke woning heeft toch zijn eigen aansluiting naar het hoofdriool..dus als jou buis verstopt zit dan hebben de buren daar niks mee te maken.

    Met een camera kan een ontstoppingsbedrijf het zo bekijken, of je man moet zelf handing zijn en bij de voordeur graven ;)
     
  19. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Als een loodgieter niks kan vinden en wel hoge kosten in rekening brengt klopt dat ook niet. Heeft hij de toiletpot gedemonteerd en met een camera gekeken.

    Vindt je niks wat de buis verstopt kan het ook zijn dat de buis verzakt is, het water loopt dan te snel weg en de "vaste stoffen" blijven dan liggen.

    Wat ook nog kan is dat er nog een kleine rioolbuis op je hoofd buis komt die niet goed gemonteerd is. Is de buis niet glad blijft alles er achter hangen.
     
  20. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Als je nog de oude gres buizen hebt vanuit je woning, dan hoeft idd de verstopping niet te komen door wat jullie doortrekken, maar brokkelen puur de buizen af. Dit kan door bv verzakking komen, maar ook ouderdom of wortels van bomen/struiken. Wij hadden het in onze vorige woning. Daar is toen het stuk van huis naar de straat compleet vervangen door de moderne plastic buis. Je zou denk ik goed doen aan een inspectie met een camera. Daarmee kunnen ze precies zien wat er mis is. Dus even een rioolservice bellen hiervoor.
     

Deel Deze Pagina