Wc verstopt

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 18 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Rioolman/vrouw bellen. Met een camera konden ze zien dat onze buis was verzakt door verzakking van de grond in al die jaren. Deel van de oprit moest eruit om t vervangen.
     
  2. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Mocht je man zelf handig zijn kun je bij warmteservice ook een camera huren, kun je zelf een inspectie doen.
    Gresbuis is zeker gevoelig voor boomwortels maar die drukken een pvc pijp ook weg
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Kan je stamleiding zijn die verzakt is (maar dan heb je t elder ook nog wel dat t niet lekker wegloopt ookal is t nog niet problematisch), het kan ook je rioolontluchter zijn (die gaat naar je dak). Dat hebben wij vermoedelijk en de stamleiding zal ook aan de beurt zijn.

    Als de wasmachine op de zolder af staat te pompen dan ruik je een luchtje ineens in de badkamer. WC doet t niet onaardig, maar de wastafel in de badkamer is geen succes zeg maar. Staat de vaatwasser af te pompen hoor je t ook borrelen in de keuken gootsteen.

    Het wordt bog erger als vervolgens het hoofdriool ook weer eens met blaadjes en fiks regen tegenwerkt.
     
  4. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

     
  5. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Ik zit nog op mijn werk en ben niet in de gelegenheid bestanden mee te sturen.

    Zoals je het opschrijft heb je geen riool verstoppingsprobleem maar een beluchtings probleem.

    Je riool systeem gaat door gebrek aan lucht op een vaccuum.

    Een sifon met beluchter kan het probleem oplossen. Thuis zou ik proberen wat voorbeelde te vinden van de oplossing bij ons huis.
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Sifon met beluchter heb ik naar gekeken maar voor de wastafel boven is die te groot. Voor beneden ben ik het wel van plan, er zit wel wat maar dat is niet voldoende. En het is ook weer zo lekker creatief aangelegd door vorige bewoners. Maar t nadeel van het geborrel in de gootsteen is dat de pomp van de vaatwasser tegendruk krijgt, en dat kan de levensduur behoorlijk verkorten, dan is de motivatie wel wat hoger.
     
  7. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Je heb ze voor de afvoer maat 32 en 40 mm. De pijp naar de gootsteen zou je kunnen inschuiven dan kan de sifon op 1 cm vd wasbak komen. Op zolder als daar je CV hangt kun je in de liggende buis ook een beluchter zetten. Wil het helemaal niet lukken dan een pijp naar buiten maken. Zelf doen is puzzelen maar dat moet een loodgieter ook en dat kost € 50 per uur. Succes ermee
     
  8. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.999
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Wij ook al ns gehad.
     
  9. catharin

    catharin Fanatiek lid

    5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik doe altijd een grote klont soda in een emmer heet water en dan in de slecht lopende wc gooien. Meestal loopt hij dan gewoon weer door. Maar ook wat er allemaal al op genoemd is kan een oorzaak zijn; verzakking, ontluchting enz.
     

Deel Deze Pagina