We beginnen opnieuw! April 2010 mama's! 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ikheid, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Oh ja, en voor wat betreft de vakantie; het wordt waarschijnlijk Frankrijk of Italië met de auto.

2. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Hier ook denk waarschijnlijk. Man.ief wilde eigenlijk niet naar frankrijk, maar nu gaan vrienden van ons met hun kids en die vroegen of we het leuk vonden om samen te gaan. Lijkt me op zich wel leuk, maar dan wordt het dus wel frankrijk.

3. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Decaan op middelbare school
    Arnhem
    Oh lekker toch! Frankrijk of Italie, klinkt goed...Wilden wij ook doen, maar nu eerst maar eens afwachten of het er financieel inzit...

@cm: oh leuk gezellig met vrienden! dat lijkt me echt gezellig!!

4. Amethist

@ Franka: Wij gaan pas in september op vakantie, dus dan is het sowieso al goedkoper (maar jullie zijn natuurlijk gebonden aan de zomervakantie, denk ik) en we gebruiken dan ook echt het vakantiegeld ervoor.

@ Caro: Hm, ik zou denk ik niet zo snel met vrienden op vakantie gaan. Ik zou veels te bang zijn dat beide stellen verschillende verwachtingen hebben en/of dat je je dood gaat ergeren aan het andere gezin en dat de vriendschap dan behoorlijk bekoeld is na de vakantie. Maar dat is misschien mijn hersenkronkel, hahaha, ik houd op vakantie absoluut niet van verplichtingen en ik denk dat ik me op sommige momenten toch verplicht zou voelen om iets te doen tegenover de vrienden.

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @Cm, met me moeder gaat het weer een stuk beter gelukkig. Met kerst kon ze al weer gewoon mee eten zonder over te moeten geven.
    Frankrijk trekt mij helemaal niet...vind die Fransen geen leuk volk. Wij zijn 1x naar een plaatsje geweest vlakbij Parijs met vakantie...dat was eens maar nooit weer.
    Italie lijkt me dan leuker.
    Ik ben zowieso meer van de exotische vakanties: Curacao, aruba, hawaii, Barbados. En dan niet hele dagen strandhangen maar echt erop uit. Ik zou ooit nog wel eens naar Afrika willen, maar met kleine kinderen lijkt me dat dan weer niks.

6. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Decaan op middelbare school
    Arnhem
    @am: nee, wij zijn inderdaad gebonden aan de zomervakantie, dus altijd duurste periode helaas...En wbt op vakantie gaan met vrienden: als je van te voren duidelijke afspraken maakt en niet teveel van elkaar verwacht dat lijkt het me juist gezellig dat je altijd samen iets kunt ondernemen, of iemand past even op de kids, of de mannen met kids op pad sturen en lekker even zonnen ofzo...Maar goed, das ieder voor zich natuurlijk :)

@jewe: krijg al helemaal zin in de zomer met al die exotische bestemmingen van je :D!!

Ik ben er vandoor: manlief en ik gaan in bed een filmpje kijken :D Bis lateR!

7. Amethist

@ Jewe: Oh ja, de bestemmingen die jij noemt lijken me ook geweldig, maar hier financieel bij lange na niet haalbaar. Dus zoeken we het maar wat dichter bij huis. En de Fransen...ja, het ligt eraan waar je bent. In Parijs e.o. zal je niet de leukste Fransen vinden idd. Maar in veel andere gebieden zijn ze prima te hachelen :D. Italianen spreken trouwens ook echt geen woord over de grens, hahaha, daar had ik me mooi in vergist toen we daar waren in 2006, LOL :D.

8. Amethist

Ja, vetgedrukte is zeker zo. Misschien ligt het gewoon aan de vrienden die wij hebben dat ik niet met hun op vakantie zou willen, hahahahhaha :D.

9. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Wij gaan meestal in het naseizoen dan is het vaak al wel iets goedkoper. Meestal is de vliegreis duur maar het verblijf niet duur. Wij zouden in Nov dan naar curacao gaan voor 2 weken met appartement zonder eten want dat is daar goedkoper als je het los koopt voor iets meer als 3000 euro voor 2 personen. Eten in restaurants is daar heel goedkoop.

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Hier hetzelfde. Heb heel veel lieve vriendjes en vriendinnetjes maar daar zou ik niet mee op vakantie kunnen. Ik ben iemand als je afspreekt om 10 uur dan ben ik er om 9.55 maar hun zijn er dan om 11 uur....daar kan ik zo niet tegen. Haha

11. Amethist

Hahaha, wij zijn juist dat we alles op ons gemakje doen en wij zijn bijna nooit ergens op tijd :).

Pfff, € 3000,-- voor 2 pers. vind ik veel geld. Dat hebben we momenteel echt niet, hahaha. Als wij nu in september ca. 12 dagen naar F'rijk of Italië gaan zijn we denk ik zo'n beetje de helft kwijt. Past iets beter in ons budget ;):D.

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Wat niet kan dat kan niet he? En als je het ook naar je zin hebt in F'rijk of Italie dan is het toch goed.
    Vroeger riep ik altijd dat vakantie in zo'n Landal en Centerparcs park echt niks voor mij is...veel te burgerlijk...Nou sinds Tygo er is zijn we al 2 of 3x geweest. Voor mij hoeft het niet zo maar als ik zie hoeveel lol hij heeft vind ik het allemaal prima.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ach, arme I. werd huilend en kokhalzend wakker :( er zit/zat duidelijk iets dwars, maar ze heeft niet overgegeven, dus ben benieuwd of ze straks nu weer wakker wordt, maar goed, ze slaapt weer na een kwartiertje bij ons te hebben gezeten.

Ik vind 3000 euro voor 2 personen ook een behoorlijk bedrag, en dan moet je nog eten en alles kopen (overigens Jewe jij zegt dat het ter plekke niet zo duur is, maar bij mijn weten is het juist op de NLse Antillen bijvoorbeeld duur omdat alles daar import is, of vergis ik me nu? Wij zijn ook op Aruba geweest maar dat is alweer jaren geleden) dus dat bedrag loopt snel op.

Frankrijk vind ik heel erg leuk, wij gingen vroeger altijd kamperen, dat hoeft van mij niet meer zo, dat heb ik genoeg gedaan, maar het land vind ik echt prachtig en de taal ook. En tsja, de mensen....ik zit (veel!) liever tussen Fransen dan tussen Nederlanders op mijn vakantie, hahahaha, ik vind Nederlandse toeristen echt een verschrikking over het algemeen.

Maar goed al onze vakanties gaan natuurlijk naar Turkije, ook niets mis mee, maar soms mis ik naar andere landen gaan wel.

14. Amethist

Heb ik net gisteren mijn nagels gelakt, is nu de helft er alweer af. Hoe irritant is dat...

15. Amethist

@ Eylem: Ach gos, wat zielig, arme I. :(.

@ vakantie: Wij gingen vroeger altijd kamperen op Texel, met zo'n grote tent. Was rete-leuk, maar ik wil nu zelf toch wel liever naar het buitenland en niet meer in een tent. Wel ga ik bij voorkeur naar een camping in een stacaravan. Dan voel ik me toch vrijer dan in een appartement en met de kinderen lijkt het me ook veel makkelijker.

16. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    @Eylem, Het eten in de supermarkt is wel wat duurder en alles is daar ingeblikte import maatje kingsize. Maar het eten in restaurants is echt goedkoop. Als je in een wat duurder restaurant gaat eten ben je iets meer als 60 Naf kwijt in euro's is dat nog geen 30 euro per persoon. Dat valt dan best wel mee toch? Ik weet niet wat voor een ander veel is kan natuurlijk alleen in m'n eigen portemonee kijken.

17. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jewe: ach dan hoef je iig niet de deur meer uit voor de boodschappen.
    Je kan ze maar in huis hebben hè.
    Frank: tè schattig! Fijn datie lekker ligt te slapen..
    Nu gaat het allemaal snel ineens hè, vind je ook niet?
    Am: luipaardprintje? ;) Ah een tijgerprintje, bijna hetzelfde..
    Ja hier ligt ie nu ook standaard in m'n auto, ideaal.
    Fijn dat ze allebei lief zijn gaan slapen.
    Dat scheelt weer wat geld, ik zeg; aanschaffen dat blazertje :D.
    Eylem: KAK, dat vuurwerk.. hier echt al veel geknal,
    gelukkig slaapt J. er doorheen.
    Balen is dat zeg als ze niet gaan slapen en al helemaal
    niet als je niet weet wat er a/d hand is.
    Gelukkig slaapt ze eindelijk.
    Jewe: gelukkig gaat 't weer wat beter met je moeder.
    Vakantie: ik zou het niet weten. Denk een last-minute iets.
    We gaan in April wel een lang weekend naar Schotland. Maar
    in de zomer weten we nog niet, maar weg gaan we zeker!
    Aaah gossie, arme I.rem. Zat er inderdaad toch wat dwars.
    Balen van je nagellak Am!
    Frankrijk: vroeger heel veel geweest, camperen.
    Denk dat het volgend jaar Spanje/Portugal wordt.. in een
    stacaravan dan wel.

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee, kamperen hoef ik ook echt niet meer....wij gingen echt basic, met alleen een volgepakte twee auto, twee tenten waar je niet in kon staan, dunne slaapmatjes, dat soort werk. Was echt een ding van mijn vader. Als kind prima maar ik hoef echt niet meer en mijn man al helemaal niet, haha :D.

Jewe, dat is inderdaad nog wel te doen. En als je het van tevoren weet maakt het ook niet uit, bedoel, dan hou je er rekening mee. Het valt ons alleen altijd zo tegen wat we ter plekke nog kwijt zijn. En dan doen we dus echt niets raars, als wij op vakantie 1 keer uit eten gaan is het veel....maar al die kleine dingen tikken toch aan, een keer een dagje een auto huren, een keer wat kleren kopen, kadootje voor thuis, wat drinken ergens, huppatee.

19. Amethist

Nee, 30 euro vind ik ook niet veel. Maar ik zou niet met 2 kinderen elke dag uit eten willen gaan. Voor met z'n 2-en lijkt het me heerlijk om een keer naar het Caribisch gebied te gaan, of als de kinderen ouder zijn. Maar goed, zonder de kinderen ga ik de eerste komende tig jaar niet op vakantie en voordat ze ouder zijn duurt ook nog even, hahaha, dus de witte palmstranden van de Caribbean moeten nog even op ons wachten :D.

20. Amethist

@ Akoya: Zou je dan met de auto naar Spanje of Portugal gaan?

Deel Deze Pagina