@ Franka: Druk dagje vandaag. Goed dat jullie de voogdij bij overlijden vast gaan laten leggen. Hebben wij nog steeds niet gedaan. En ik heb na de geboorte van Ayla nog wel bij een notaris gewerkt . @ Eylem: Jullie ook nog geen voogdij geregeld dus. Hoezo dicussie?
Ingrid ben benieuwd! Mermaid, ik vermoed dat mijn man wil dat als wij zouden overlijden dat de kinderen dan naar zijn zus in Turkije gaan. Terwijl ik zou willen dat ze naar mijn moeder hier gaan. Nou ja, ik moet dat soort dingen ook niet denken maar gewoon aan hem vragen natuurlijk
Aankomen, ik vind 7 kilo nog wel netjes. Bij Julian moest ik wegen en zat toen ook op 30+ terwijl ik niks bijzonders at maar was veel vruchtwater, vocht vasthouden en beetje Julian. Bij Milan en Noah weet ik het niet want nooit op de weegschaal gemoeten weet alleen mijn startgewicht en dat is het.
Ik weet ook niet wat 'normaal' is om aan te komen in een zwangerschap eigenlijk, 15 kilo in totaal ofzo? Heb me er nooit in verdiept omdat ik nooit op de weegschaal hoefde en vrijwillig ga ik er dus echt niet op Mijn bloeddruk was trouwens wel heel erg netjes, 140/67 terwijl ik normaal altijd hoger zit (bij Irem had ik op het laatst 90 onderdruk) dus dan denk ik volgens mij gaat het wel prima allemaal...
Ah zo. Nou ja, mij lijkt jouw moeder ook een beter optie. Wat als jullie komen te overlijden als Irem + zusje al wat ouder zijn? Dan moeten ze hier ineens weg van alles wat ze kennen. Hun oma (jouw moeder dus, dus ze waarschijnlijk beter kennen dan je s.z.), hun vrienden, school, vertrouwde omgeving. Je kan het onderwerp natuurlijk niet altijd voor je uit blijven schuiven, maar ik snap dat je weinig zin hebt om er over te beginnen als je bang bent er een discussie over ontstaat.
Volgens mij is het "normaal" om tussen de 10 en 15 kilo aan te komen. Maar eerlijk gezegd kan ik niemand die ook daadwerkelijk maar zo weinig aankwam in de zwangerschap. Ok, nou ja...ik bij Tobin dan maar 14, maar bij Ayla dus ook meer.
Franka, druk dagje! Voogdij, nog steeds niet geregeld. Moet echt wel gebeuren maar we weten gewoon niet waar we ze naar toe willen doen mocht er iets gebeuren met ons. Mijn broer vind ik een goede optie maar mijn schoonzusje een minder goede optie, Roeland zijn broer is ook een goede optie maar zijn schoonzusje is ook weer een minder goede optie plus dat die zelf al 2 kinderen hebben. Ouders vind ik te oud, zijn allemaal rond de 60 dus die zie ik ook geen kinderen meer opvoeden. Maw we zijn er nog lang niet uit en zijn er al over aan het denken sinds Julian geboren is.
Nee ik zal het onderwerp wel een keer moeten aansnijden....na de geboorte van de 2e dan maar ofzo. Ik heb het net opzocht en het beste is om niet meer dan 12 kilo aan te komen...ahum...dan mag ik vanaf nu alleen nog maar droog brood eten geloof ik . Maar ik geloof best dat het beter is niet teveel aan te komen. Het moet er ook allemaal weer af....Maar het is soms zo fijn gewoon even niet te denken aan eten en gewicht want je buiten de zwangerschappen om toch al altijd doet.
hier wegen ze niet eens... ik ben inmiddels 88kg en begon op 64 maar ze vinden dat niks zeggend. En idd ik ben het meestal ook snel weer kwijt.
Nou ja... 7kg maar... sorry hoor maar dat vind ik wel een beetje zeikerig van de vk... ik zat met 20w op 18kg erbij...
maar als je veel vruchtwater hebt kom je al snel boven de 12 kilo uit denk ik. Baby weegt ook wat, vruchtwater, misschien vocht vasthouden en dan nog wat van jezelf door eten. Denk zolang je een beetje let op wat je eet en niet alles wat los en vast zit in je mond stopt er weinig aan te doen valt.
@ Ingrid: Hm, ja lastig is dat dan hè om een keuze te maken... Wij zijn er ook nog niet helemaal over uit. Ouders vind ik geen optie, ik wil graag dat die gewoon opa & oma blijven en geen opvoeders. En buiten dat -> hoe maken we dan de keuze naar welke ouder(s) ze zouden moeten? Arco's ouders vind ik geen optie, zijn moeder heeft een behoorlijke medische achtergrond en bovendien als ik zie hoe zij Arco en zijn zus hebben opgevoed...nee, daar wil ik mijn kinderen niet op laten groeien. Dan is er dus nog de keuze tussen mijn moeder en mijn vader + stiefmoeder. Nou ja, dat voelt voor mij veels te veel als kiezen tussen mijn ouders, dus dan maar geen van allen. Mijn broertje -> te jong en ik denk ook echt nog niet dat die erop zit te wachten. Mijn zusje -> tja, wel een goede optie, maar ze is ook nog zo jong. En ze heeft nooit een fatsoenlijk inkomen gehad. Alhoewel ze nu binnenkort met iets gaat beginnen (werken + leren).
voogdij: hier niks geregeld, bewust niet omdat we beide nog vrij jonge broertjes en zusjes (18, 22 en mijn zusje van 25 is zo onverantwoordelijk nog...) hebben en het dus over 2 jaar wel heel anders kan zijn. Wij zijn ervan overtuigd dat onze familie het op dat moment het beste kan bepalen. Vrienden zijn ook maar vergankelijk... Voor de oudste 2 is het makkelijk, die gaan naar hun vader.
Jawel, je kent er wel 1: ME! Ik ben met Tomas 9 kilo aangekomen en met Guusje maar 7: ik at ook alles waar ik zin in had, dus dat zegt ook niet alles @ingrid: goed dat je sms hebt gestuurd naar Pamsie, wilde ik net voorstellen ( nieuwsgierig als ik ben )
@voogdij: bij ons was het een makkelijke keus: we willen allebei niet dat ze naar manliefs ouders gaan ( daar breng ik de kinderen nog niet heen om te logeren, laat staan opvoeden). Dus keus is dan makkelijk gemaakt: mijn ouders. En we laten opnemen in testament, dat als zij de voogdij niet accepteren, doordat ze te oud zijn of doordat het om andere redenen niet kan, dat mijn broer dan de voogd wordt. Mijn broer is nu nog te jong ( gister 26 geworden) en heeft nog niet stabiele woon/werksituatie.
@ Franka: Zo, da's weinig. Wel lekker hoor! @ Ingrid: Hm, ik vind het "verdacht" dat Pamsie nog niks heeft laten horen
@mermaid: ja en aan mijn buik zou je het niet zeggen: die was echt HUGE! Ze dachten in het begin bij Guusje nog even aan een 2-ling...
Nou als ik het zo lees zal ik me maar niet te druk over maken over de kilo's . Ik zal ietsje beter letten op wat ik eet, maar ga ik natuurlijk geen honger zitten lijden. Misschien beter een boterham extra eten in plaats van 1 (of meer....) koekjes. Ben benieuwd naar Pamsie! Overigens herinner ik me wel dat mijn zusje en ik zelf mochten kiezen naar wie de voogdij ging, naar mijn opa en oma of naar mijn oom en tante. Wij hebben toen voor mijn oom en tante gekozen. En ja mijn moeder is misschien ook wel teveel op leeftijd om 2 kleine koters te kunnen opvoeden, maar we hebben geen alternatief eigenlijk - mijn zusje en mijn man liggen elkaar niet, dus daar zal hij nooit voor willen kiezen. Ik vind mijn schoonzusje als persoon ook wel het beste alternatief, maar ik vind het voor de kinderen gewoon geen optie om dan naar Turkije te gaan terwijl ze het hier gewend zijn. Lastig, lastig.