We begint er nog meer met ZI in AUG 2011??

Discussion in 'Zwanger worden' started by nicoleENsandra, Sep 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. druppel

druppel Actief lid

Oct 24, 2009
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Een wat late reactie van mijn kant, ik heb een kindje met erg hoge koort dus druk druk druk.

@nicoleENsandra het is inderdaad zo dat ze bij de adoptie een 3 jaar samenwonen eis stellen helaas maar het lijkt me sterk dat alles daarvan afhangt!

Leuk dat er hier nog meer dames komen meekletsen, ik heb nog geen tijd gehad alles te lezen maar wens jullie allemaal veel succes!

Tot later!

2. druppel

druppel Actief lid

Oct 24, 2009
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij hadden een gewoon 10ml spuitje gebruikt en urine containers van het kruidvat, is gewoon een doorzichtig potje en je kunt er eventueel een stukje alluminium folie omheen doen zodat het niet in het licht komt.

Je hoeft in principe niet aan de apotheek uit te leggen waar je de spuitjes voor nodig hebt.

Wij hebben bij ons eerste kindje 3 keer in 1 ronde geinsemineerd, ik denk dat 1 keer erg weinig is eigenlijk.

Succes alvast!

3. druppel

druppel Actief lid

Oct 24, 2009
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij zijn het gaan ophalen bij de donor, en er zat dan wel ongeveer een half uur tussen het produceren en het insemineren dus dan was het al vervloeit.

Wij hebben geinsemineerd op dag 10, 12 en 13 (waarbij op dag 13 een knalpositieve ovu test) van de cyclus maar mijn cyclus was toen wel gemiddeld 25 dagen.

Probeer er ook een beetje wat van te maken samen, insemineren is op zich een wat kil en stressvol gebeuren, maar het schijnt echt te helpen als je er samen wat intiems van maakt, en ze zeggen dat het krijgen van een hoogtepunt na de inseminatie ook echt schijnt te helpen :D

Succes!

4. nicoleENsandra

Feb 18, 2011
    93
    0
    0
    He druppel!

Je bent er weer! :D Jeetje zeg je kindje hoge koorts? Is het alweer iets aan het afnemen? Beterschap aan die kant!

Ja volgens mij zijn ze daar best streng in dat de eis 3 jaar samenwonen is... ( gezien dat andere lesbisch stel die wij kennen al 2 jaar samenwoonden maar toch moesten gaan trouwen! :S ) Wel jammer want voor ons gevoel is het niet noodzakelijk dat we trouwen ( willen het liefst nog even goed verder sparen en een iets grotere bruiloft geven... ) maar dat gaat er helaas dan niet inzitten aangezien dat we al sparen voor het kindje en spullen en de adoptie en ook nog voor de trouwerij! PFFF helaas maar een kleine intieme bruiloft is ook leuk! ;)

Groetjess!

5. druppel

druppel Actief lid

Oct 24, 2009
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Nee dit is nu al dag 3 met over de 39 graden koorts, wel gisteren naar de huisarts geweest en hij zegt dat het een virus infectie is en met een dag of 4 weer over moet zijn, dus we wachten maar even af.

Balen zeg dat ze zo streng zijn in die samenwonen eis!

Hoe is het verder? Nog geen symptonen van een zwangerschap of aankomende menstruatie bij je partner?

Groetjes

6. nicoleENsandra

Feb 18, 2011
    93
    0
    0
    Jeetje zeg dat is best een hoge koorst! bah zeg! :(
    Ja ze zijn wel strng met die eis.... want anders hadden we nog lekker kunnen sparen! :S

Nope ze heeft alleen beetje trekkerig gevoel... maar dat kan ook ongi zijn! En we hebben vanmorgen al 1 keer getest... ( konden niet meer wachten en natuurlijk negatief! :( ) We houden nu zondag aan en hopen dat ze niet van te voren ongi wordt!

groetjess

7. druppel

druppel Actief lid

Oct 24, 2009
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Jeetje wat spannend zeg!

Kan me voorstellen dat jullie al stiekum wilde testen, maar is misschien nog wat vroeg om al HCG in urine te hebben.
    Welke test hebben jullie gebruikt?

Greetzzz

8. nicoleENsandra

Feb 18, 2011
    93
    0
    0
    ja pffooeeh echt spannend joh! :( we hebben eigen merk kruidvat gebruikt met zo'n pincetje ( zeer gevoelig op hcg volgens mij ) naja even afwachten nog als ze dit weekend ongi word weten we genoeg... en anders zondag nog eens testen. Hopenhopenhopen... haha.... ( is natuurlijk wel eerste ronde he... zou geweldig zijn maar tja miss ook wel te mooi om waar te zijn! ;) )

9. druppel

druppel Actief lid

Oct 24, 2009
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ga in ieder geval heel hard voor jullie duimen!

10. jup

jup Actief lid

Aug 10, 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik ook, spannend spannend spannend!

11. nicoleENsandra

Feb 18, 2011
    93
    0
    0
    Dank je... Nog geen ongi hier! ;) ( duimen! :p )

12. nicoleENsandra

Feb 18, 2011
    93
    0
    0
    Dank je wel! :D

13. druppel

druppel Actief lid

Oct 24, 2009
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeie middag dames,

Is de spanning nog een beetje uit te houden?
    Het is hier ineens weer erg stil trouwens!

Hier is de kleine eindelijk koorts vrij, maar zit nu vol met uitslag en heeft zeer waarschijnlijk de 6e ziekte maar dat gaat gelukkig snel over.

Groetjes

14. jup

jup Actief lid

Aug 10, 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    #34 jup, Sep 9, 2011
    Last edited: Sep 9, 2011
    Hier geen nieuws, want nog niet begonnen, maar ik heb wel een vraag over de timing van inseminatie. Ik heb in fertility friend de afgelopen 3,5 maand mijn temperatuur bijgehouden. De eerste maand heb ik geen ovulatietesten gedaan. FF gaf op basis van mijn temp aan dat op dag 16 de ovulatie plaatsvond. De maand erna had ik op dag 17 's ochtends een positieve test en diezelfde dag een eisprong denk ik, want op dag 18 was mijn temperatuur omhoog. Vorige maand heb ik op dag 15 's avonds positief getest, op dag 16 's ochtends had ik weer een negatieve ovutest en een dag later ging mijn temperatuur inderdaad omhoog.

Ik twijfel wat de beste dag voor een inseminatie zou zijn. Omdat ik niet ver van tevoren een positieve test krijg, wordt het lastig plannen met de donor. Als ik naar mijn temperatuur kijk, zou het neerkomen op 's ochtends een positieve test en uiterlijk dezelfde avond insemineren, want de volgende ochtend is mijn eisprong steeds al geweest.
    Aangezien mijn cyclus wel vrij regelmatig is, dacht ik dat we met de donor misschien wel een vaste dag kunnen afspreken voor inseminatie, om te zorgen dat er in ieder geval een voorraadje klaar ligt. Kunnen we dat dan het beste op dag 15 of dag 16 doen standaard? En dan een tweede keer insemineren na een positieve test? Ik vind de timing zo lastig te bepalen, want het kan ook 12 uur na het vinden van de piek al gebeurd zijn toch en dat we dan te laat insemineren? Hebben jullie hier meer ervaring in?

Ik heb gezien dat sommige meiden hier hun temperatuurkaartjes van fertility friend plaatsen en wil dat best doen als dat mijn verhaal duidelijker maakt, maar weet niet hoe.

15. nicoleENsandra

Feb 18, 2011
    93
    0
    0
    Hi meiden,

vandaag getest en het was een negatieve test. We zitten vandaag op onze testdag.... ook nog geen ongi aan deze kant.... Of ze heeft een langere cyclus?
    We weten het gewoon niet! :( Maar anders had het hormoon toch al wel in haar urine moeten zitten? ( we denken echt niet dat het raak is... Maar blijven wel hopen... ) willen graag die zekerheid! ;)

16. nicoleENsandra

Feb 18, 2011
    93
    0
    0
    gelukkig is de koorts helemaal over. Heeft ze ook uitslag dan? Zielig hoor!

Groetjess

17. nicoleENsandra

Feb 18, 2011
    93
    0
    0
    De plaatjes zijn wel gelukt zo te zien! :D
    Als je 2 keer in je cyclus rond je eisprong insemineert is het goed. Ik bedoel...tussen dag 13 a 15( dit omdat de zaadjes die 3 a 5 dagen goed blijven in jouw baarmoeder dan zitten te wachten op jouw gesprongen eitje en als jouw eitje dat gesprongen is op dag 15 of 16 dan zit je altijd goed. na de eisprong kan het ook nog maar dan zou ik dag 16 aanhouden. Dan dus voor eisprong op dag 14 en na eisprong op dag 16... Maar je weet pas echt welke cyclus je hebt als de maand al voorbij is! :S Dus idd veel ovu testen gebruiken. En geen standaard dagen plannen, proberen met donor te overleggen om contact op te nemen met hem als je piek er is? En dan zo snel mogelijk?

Wij hebben 2 dagen voor de piek 1x geinsemineerd ( dit omdat de zaadjes langer leven 48-72 uur ) en 1x op de piek zelf....

Dus hadden we 5 dagen om de ovulatie te krijgen in totaal. En dat rond de 14e dag na de eerste dag van de menstruatie.

Succes met het bepalen voor de beste tijd! Ik hoop dat het voor je iets duidelijker is geworden?

Groetjess

18. Evira

Evira Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,533
    0
    0
    @Nicole en Sandra, spannend hoor. Ik had het ook de eerste keer, gewoon van de spanning ineens een langere cyclus. Maarja, het kan ook een late innesteling zijn, dat de hcg nog te laag is. Dus we blijven gewoon nog even duimen hoor!! Geen bloed geeft moed!

19. druppel

druppel Actief lid

Oct 24, 2009
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Balen die negatieve test maar het zou inderdaad ook zomaar een late innesteling kunnen zijn. Even afwachten en misschien maandag nog een testje wagen als de menstruatie zich nog niet heeft laten zien!

Ik blijf ook voor jullie duimen!!

20. nicoleENsandra

Feb 18, 2011
    93
    0
    0
    heej meiden!!! het is hier echt super stil!!! Hoe is het met iedereen?
    Iedereen die zwanger is.... niet te misselijk hopelijk???

Hier nog steeds hetzelfde :) Geen ongi en morgenvroeg gaan we weer testen... ( dan al 3 dagen overtijd! ) we weten het gewoon niet! Maar hoop het zo?! Nu dat ik er zoveel mee bezig ben...hoop ik toch wel heel erg dat het raak is... ook al is dit de eerste ronde ;)

Ik laat het natuurlijk weer weten!

Fijne avond voor iedereen en hopelijk tot schrijfse weer! ;)

Groetjess

Share This Page