Dag dames, Vraagje, moet ik straks gaan letten op mijn voeding en drinken? Ik bedoel, ik ben geen echte gezonde eter zeg maar... nou ja, niet de standaard aardappel/vlees en groente mens... drink voor mijn gevoel te weinig etc etc. maar toch wil ik volledig voor de BV gaan straks en mij dus overal goed op voorbereiden zo ook wat het eten betreft. Wat is bijv niet goed om te eten, of is dat echt uittesten met mijn dochtertje straks? Hoeveel moet je minimaal drinken (water)? Ik drink nu koffie maar uiteraard zonder cafeine zo ook cola en dat laat ik ook lekker zo. Wat werkt bijv. de productie omlaag, of is dat fabel? Wat werkt eventueel omhoog of is dat ook een fabel? Nou dat zijn mijn vragen wel even...alvast bedankt dames!!
Wat leuk dat je bv gaat geven! Ik geniet er enorm van Druiven en verse sinaasappelsap kunnen de darmpjes nog niet aan dus dat moet je even laten staan. Alcohol moet je voorzichtig mee zijn. Duurt een paar uur voordat t uit je lichaam is dus zou ik pas doen als je t schema van je kindje beetje weet. In t begin oppassen met pittig/gekruid eten en koolsoorten. Hier kunnen de darmpjes op reageren. Ik zelf at t wel omdat ik hele zwangerschap door pittig heb gegeten. Wat betreft t drinken dat komt vast goed want je krijgt best dorst van bv geven (ik tenminste wel) Honger heb ik ook meer dus ff een boterham extra en savonds schep ik soms twee keer op. Veel afgevallen hier dus moet er tegen eten.
Ik denk dat het zoiezo belangrijk is dat je gezond eet.Dat je goed voor jezelf zorgt.Een fitte mama (oke oke het slaapgebrek dan even niet meegerekend ) kan beter voor baby zorgen! Genoeg vocht is belangrijk,zeker als je bv geeft.Ik had soms een enorme dorstaanval tijdens het voeden haha (de eerste maanden). Als je 3x per dag een glas water drinkt bovenop je normale inname,kom je wel aan wat je nodig hebt lijkt me. Wat betreft wel of niet dingen laten staan, ik heb dat nooit gedaan (alcohol daargelaten) en nooit iets gemerkt.Ik ken echter wel verhalen dus tja...mischien is vol aan de knoflook/ui meteen na de geboorte te veel van het goede? Te veel caffeine is wellicht ook geen goed idee.. Leuk dat je je nu al zo verdiept in bv geven,das alvast een goed begin! Succes met je zwangerschap
Thanks dames! Ja ik drink absoluut geen alcohol dus dat wordt makkelijk haha... Maar pittig eten, doe ik nu dus ook regelmatig..ik moet zeggen dat ze daar altijd ook op reageert of kan dat niet trouwens op alles wat ik eet...want zodra ik begin te smikkelen hoppa madam is gelijk wakker en begint driftig kenbaar te maken dat ze wakker is Erg leuk moet ik zeggen. Ik wil ook met een lactacie deskundige om de tafel t.z.t om zo echt een goede start te krijgen. Ik wil ook als het kan een cursus van te voren volgen om zo de ins/outs alvast te horen. Ik wil de 'fout' totaal niet meer maken zoals bij mijn zoontje... (na 6 weken waren achteraf mijn kliertjes verstopt geraakt en zei de huisarts doodleuk het is beter dat je stopt om problemen te voorkomen) Nou dank je wel...ik als onwetend persoon heb dat dus ook gedaan.... moet toegeven die fles was uber gemakkelijk, maar no way dat mij dat nu gaat overkomen... manlief had een speen gekocht..ik zo uhh daar beginnen we niet aan he hahaha... hij was confused want dat was toch iets om de baby dadelijk rustig te krijgen...ik zo ja mijn borst ook! Dus haha, die komt helemaal in de BV wereld terecht en leest ook zelfs al informatie erover...dus hierdoor staan we er beide zeker weten helemaal achter. Ik heb er NU al zin in om mijn meisje zelf te mogen gaan voeden.. ik hoop dat alles naar wens gaat en dat we de strubbeling allemaal kunnen overwinnen als is het maar voor minimaal 6 maanden, dan ben ik een tevreden mama, maar het mag van mij absoluut langer!
Kennis vooraf is idd een goed idee.Dan heb je al een voorsprong. Maar ook heel belangrijk:als de borstvoeding na de geboorte niet goed loopt:schakel hulp in! Niet aanmodderen..Ik heb bij al mijn 3 kids de eerste week een lactatiekundige over de vloer gehad.Om 3 verschillende redenen. Zonder haar hulp was ik er NIET uitgekomen. Vaak loopt de borstvoeding soepeltjes,maar niet altijd. Kraamhulpen bedoelen het vaak goed maar geven soms toch verkeerde adviezen. Ik had echt een lactatiekundige nodig om verder te kunnen. En dat is gelukt!
Je kunt in principe gewoon alles eten, zolang het maar geen alcohol of drugs zijn. Dus je hoeft verder echt geen dingen te laten staan, zoals knoflook, peper, uien, sinaasappels of druiven. De meeste kinderen hebben daar nl. totaal geen last van, vooral niet als je het tijdens je zwangerschap ook al eet. Je vruchtwater, wat ze in je buik de hele tijd drinken, neemt namelijk veel meer dan je melk de smaken over van de dingen die je eet. Mocht je baby in je buik onrustig worden als je iets bepaalds eet, dan kan dat betekenen dat hij daar via de melk wat last van kan krijgen. Maar dat vind je gewoon uit door te proberen. Het is absoluut niet nodig om jezelf restricties op te leggen.