Ja daarom, is dan toch ook hetzelfde. Je zit wel met je kind aan tafel, alleen eet jijzelf dan niks. Alsof zo'n kind daar dan neerslachtig van wordt ofzo? Het gaat hem dan meer om de aandacht, zal zo'n kind een worst wezen wat en of je zelf ook eet.
Ik zou tijdens het middagslaapje vast de groenten etc snijden en koken, om 5 uur je kindje laten eten en het dan ;s avonds voor jou en je man opwarmen, zo krijg je toch je vitamines binnen, bovendien hoef je dan dus niet meer laat te koken. Al eet een kindje wel een beetje anders, ik kookte wel alles in 1 keer, dan haalde ik voor het kleintje het eten er uit als het gaar was en daarna pas de kruiden, zo hoef je niet continue compleet apart te koken.
Mijn vriend heeft wisselende diensten. Ik eet gewoon 5 uur samen met de kindjes en partner warmt eventueel op. Enkel Ik de dienst dat hij 6 uur thuis is eten we gezamelijk 6 uur. Zorg ik dat alles klaar is als partner thuis komt. Gezelliger en lekker optijd.
Mijn man is nooit voor 18.00 uur thuis, ik eet altijd alleen met de kinderen rond 17.30 uur. Man eet later alleen.
Ik at eerder (toen ik nog getrouwd was) altijd samen met de kinderen, en zien eten, doet eten als mijn man at, ging ik er bijzitten en spraken we de dag door.
wat ik wel eens deed was dan s'avonds gewoon voor 3 koken en 1 prakje voor de kleine apart zetten voor de volgende dag. dus eigenlijk at de kleine altijd 1 dag later wat wij aten. of je kookt voor 3 geef de kleine en warm het later op voor samen.
Tegen je zin in gaan eten heeft natuurlijk ook geen nut, maakt het voor je kleintje ook zeker niet 'gezelliger' als mama met lange tanden zit te eten omdat het volgens sommigen zo 'moet'. En tja, liever een patatje en een vent die mee-eet, dan dat je alles hebt klaargezet en meneer komt met 'daar heb ik geen zin in' terwijl hij wist dat je dat zou maken, zoals hier vandaag. Geniet er maar lekker van!
Heb niet alles gelezen, maar is 's middags warm eten niks? Mijn man werkt een paar dagen per week van 2 tot 7 en dan is het dus in de middag warm en in de avond brood wanneer je trek hebt.
Mijn man heeft 's middags trouwens nooit trek, eet dan hooguit een appel of banaan (tenminste iets en slaat hij niet helemaal een maaltijd over). Ik zou het ook veel makkelijker vinden om tussen de middag te eten namelijk, mijn dochter is dan ook wat fitter en eet dan makkelijker. Maar ja, dan toch maar 's avonds samen met z'n drietjes eten.
joh je kleintje is 9 mnd inderdaad, over een half jaar houd hij het waarschijnlijk prima vol tot zes uur , dan eten jullie samen en kan hij ook voor een groot deel mee eten met jou eten. voor wat de patatjes betreft, joh lekker van genieten. Beter frietjes als niets eten.
Dat is hier ook zo! Mijn dochter eet haar avond eten tussen 5 en 6 uur alleen, ik zit er zeker bij! Mijn vriend en ik eten dan samen later, tussen 7 en 8. We eten dan pasta, gekookte aardappel of soms wat ovenaardappel/friet met diepvries groente. Als mijn dochter later wat ouder is en het schema wat veranderd en ze wilt niet meer 'alleen' eten, dan zal ik toch mee moeten eten, al is het maar een beetje! En dan nog wat eten samen met mijn vriend. Ik heb een hekel aan koken, en dan met name het opruimen haha, ben vaak ook inspiratieloos. Heb nu een babycook voor mijn dochter, super handig.
En dit is niet overdreven? Alsof je zelf geen hap kunt pakken terwijl het kind kauwt. Daarnaast heb je tenslotte 2 handen. Alles went, dit vind ik echt een nonreden om een kind (en ook een kind van 9 mnd) niet mee te laten doen met gezinsmaaltijd.
Hier nog geen kinderen, maar wij eten altijd "laat". En met laat bedoel ik ergens rond 9 uur ofzo. En de weken dat vriend "late" heeft (1 week per maand - hij werkt dan van 2 tot 10) eten we om half 11. Ik ben nu éénmaal een nachtdier dat nooit voor 1 uur in haar bed ligt (en meestal later). En om 17 uur heb ik echt wel geen honger en krijg ik geen hap door mijn keel. 's Middags warm eten vind ik overigens helemaal de hel. 's Middags gaat er bij mij hoogstens een boterham in, maar een hele warme maaltijd echt niet. Bovendien werken we beiden buitenshuis. Ik ben overigens thuis ook opgegroeid met eten na 7 uur. Mijn ouders hebben een zaak en die is open tot 7 uur. En ze vonden het nogal belangrijk om samen te eten. Tot aan de middelbare kwamen we thuis 's middags warm eten (school was toen om de hoek) en was 't 's avonds brood. Vanaf nadien was het 's avonds warm. Als we thuis kwamen van school pakten we wel een koekje of yoghurt of fruit en iets te drinken.
Wij eten standaard om 7 uur. Mijn vriend werkt tot laat dus dan kan het niet anders, het eten is netjes klaar als hij thuiskomt. In het weekend ligt het aan onze planning, vaak wel iets later dan 6 maar niet heel laat ofzo..
Een broodmaaltijd krijgt mijn man tussen de middag ook moeilijk weg. Wordt dan vaak yoghurt en muesli. Mijn man vind warm eten juist weer heel goed te doen 's middags en eet 's avonds goed brood en snaait voor de nacht minder daardoor. En dat vind ik weer fijn want de hele dag lopen en sjouwen op een bakje yoghurt is geen doen. Misschien een weekje proberen, is het niks dan is het niks, maar misschien vind hij het toch ook wel fijn.
Hoi hoi, ik bereid het eten vaak in de middag al voor dat scheelt veel tijd! Ik kook ook gelijk voor Luca en die eet dan mee in de avond. Ik heb er in de avond vaak ook geen zin meer in. Maar alles in de middag voorbereiden vind ik iig erg prettig
Op zondagavond zetten we het eten klaar voor maandagavond, dan kan het zo opgezet worden als we thuiskomen. En als de kleine maandagavond slaapt, zetten we het eten klaar voor dinsdag. Het is echt zo ideaal!! En dat hoeft echt niet de hele week hoor, wij doen dit wanneer ik ook werk, drie dagen dus. Dat voorkomt dat je snel naar iets anders (lekkers/ongezonds) grijpt, want het staat allemaal klaar. En wanneer mijn man later thuiskomt warmt hij het eten op. Of ik, die kleine eet om half 6 a 6 uur met een van ons. Vinden we wel belangrijk. Ik zou toch kijken of je iets aan je planning kan doen, en bespreken met je man. Succes!
Ik begrijp zelf allebei de standpunten wel hoor. En ik vind ook wel dat we straks echt samen aan tafel moeten eten, maar op dit moment is dat gewoon nog erg onhandig omdat de kleine nog zo vroeg eet, en wij gewend zijn laat te eten. Mijn man en ik hebben het er gisteren over gehad. Zijn kantoor gaat in juni verhuizen en dan is hij waarschijnlijk nog later thuis. Ik zal dan waarschijnlijk samen met de kleine gaan eten en hij als hij thuis komt alleen.