Na 2 jaar zelf proberen hebben we vanmorgen gehoord dat we mogen starten met iui. blij maar ook heel onzeker! wij hebben alle onderzoeken gehad en alles is goed. volgende week krijg ik prikinstruties omdat we iui met hormonen gaan doen. Wat ik me afvroeg.ik zal het vast volgende week nog horen maar ben heel benieuwd naar jullie ervaringen 1. Op welke cyclus dag heb je de inseminatie? 2.Hoevaak moet je voor een echo? En hoe combineren jullie dit met je werk? Bespreken jullie dit op je werk? Pff best spannend allemaal maar hoop hier een beetje steun te vinden.
1. Hangt af van je cyclus. Met hormonen hangt af hoe snel je ei groeit. Bij mij rond 14/15 2. In VU op dag 3 van cyclus, op dag 8 en dan om de dag tot ei groot genoeg is voor de pregnyl injectie. Bij mij 3 a 4 keer. Op werk meld ik het alleen aan manager. Tegen collega's verzin ik elke keer iets. Heb het ooit open gemeld en op gegeven moment vroeg het hele bedrijf en is t gelukt.....
Hoi nieuwjaar.. Wat Een spannende tijd.. Ik ben helaas geen goed voorbeeld maar heb er helaas genoeg ervaring mee zat in een forum met iui meiden ongeveer 3 kwart is zwanger door iui geworden .. Dus hoop doet leven! Ik had een korte cyclus en had dan op dag 10 de echo dit hoeft maar 1 x als de follikels groot genoeg zijn.. Kan me voorstellen omdat jij meteen begint met hormonen dat jij eerder moet komen.. Meestal Op dag 12 werd bij mij de iui geplant omdat de follikel(s) groot genoeg was op de dag van echo.. Ik plande het aan eind van de dag of begin ivm met werk later kreeg ik een andere baan en kwam het voor dat het op een dag was dat ik de hele dag moest werken ik heb het toen verteld ivm begrip en evt vrij te kunnen krijgen.. Je zal het de 1e x hoe het zal lopen bij je.. Maar de dag van de iui zal ik vrij nemen (anders ziek melden) is nogal beladen dag! ( vonden wij) manlief kon dat niet altijd zelfs een x voorgekomen dat hij thuis na zaadlozing is gaan werken en ik met het potje alleen naar het zh ben gegaan.. Was niet fijn maar kon niet anders.. Ik wens jullie veel succes!! En verlies niet de moed!
Lief jullie reacties.. ik vind het echt verschrikkelijk spannend maar fijn om ervaringen te lezen! jullie ook allemaal heel veel succes!
Wij zijn ook net begonnen, er is een clubje bij de mmm clubs 'start IUI in oktober'. Daar praten meerdere meiden die allemaal net begonnen zijn, misschien fijn voor je om daar mee te kletsen? Wat betreft je vragen: - de dag van de inseminatie hangt af van hoe snel de eitjes groeien, en is bij iedereen anders heb ik begrepen. Gemiddeld ligt het tussen dag 12 en 16 geloof ik. - Ik moet op dag 3 voor een echo, dan op dag 9, en afhankelijk hoe snel de eitjes groeien daarna iedere dag of om de dag tot het moment dat ik pregnyl moet gaan spuiten. Bij mij op mijn werk weten mijn leidinggevenden het, en een aantal collega's. Door alles wat we de afgelopen jaren meegemaakt hebben op dit gebied weten collega's toch al heel veel van ons traject. Zie het nut er niet van in om iedere keer een of andere smoes te verzinnen.