Afgelopen dinsdag, nu precies een week geleden, heb ik een kijkoperatie gehad met hysterecopie en eileiderdoorspuiting. Nu vraag ik me af wanneer jullie weer mochten en konden autorijden en sporten? In het ziekenhuis krijg ik enkel het antwoord " op geleide van klachten". Maar wat is een beetje gemiddeld? Ik ben nu een week verder en het valt nog ontzettend tegen met wat ik al weer kan. Ben benieuwd naar hoe jullie het hebben ervaren.
Hoi Rizzoli, Ik was in januari na ca. 5 dagen weer helemaal up and running en afgelopen juli ook na ongeveer een week wel weer. Vond het heel snel gaan. Merk je nog geen verbetering dan? Ik zou het misschien nog een dag of 2 aankijken en anders even bellen met de poli?
Ik heb al wel gebeld met de poli, maar hun geven aan dat ik de pijnstillers dan maar moet ophogen en rustig aan doen. Nog maar even geduld hebben dan.
Na de diagnostische laparoscopie ben ik na een week weer aan het werk gegaan, maar dat was eigenlijk te vroeg. Ik had vooral nog last van de narcose en moeheid. Wondjes genazen wel goed, nog een beetje last van gehad en mij buik was nog wat opgeblazen. Herstel viel mij tegen. De tweede keer ben ik 2 weken thuisgebleven. Toen voelde ik mij al met al beter. Waarschijnlijk doordat de laparoscopie minder lang duurde en dus minder narcose. Sporten heb ik in die periode om andere redenen niet gedaan. Luister goed naar je lichaam zou ik zeggen. Dan maar wat langer rust nemen. Waarom raden ze aan om meer pijnstillers te nemen?, heb je nu nog (veel) pijn?
Ja, heb afgelopen nacht niet kunnen slapen van de buikpijn. Heb verder geen koorts of voel me niet ziek, alleen een soort menstruatieachtige krampen. Ik snap ook wel dat je niet na een week al kan gaan paardrijden, maar wanneer wel dan?
ligt er een beetje aan hoeveel erbij je is gedaan sommige kunnen bij een week al lichtjes weer dingen doen ik pas na 3 weken maar er was veel gedaan 4 verklevingen en door spoeling baarmoeder en eileider plus ik reageer niet zo goed op narcose en morfine als je nog niet lekker voelt ,,hou het nog maar even op een week of twee extra herstel , de ene lichaam is de ander niet dus luister er goed naar ik kon na 3 weken weer licht sporten ,, zoals fietsen en zwemmen en na 4 weken kon ik weer mee met de les behalve het springen dat liet ik weer voor later ,, ze hebben toch in je zitten porren ,cellen en weefsel moet herstellen
Ik heb er twee gehad. 1 diagnostische en 1 voor het weghalen van m'n eileiders en verklevingen. Eigenlijk bij beide geen pijn gehad. Bij de tweede wel lange tijd moe van de narcose. Bij de eerste na een dag of vijf weer gaan werken. Na de tweede geloof ik na anderhalve week. Autorijden was geen enkel probleem. Ben geen fanatieke sporter, dus met die vraag kan ik je niet helpen 😉
Ik heb aankomende dinsdag een kijkoperatie. Weten jullie of je vlak hierna el een cryotp kan krijgen? Of moet je verplicht een maand rust houden? Rizolli, heftig zeg! Hoop dat het snel beter met je gaat!
Ik moest een aantal weken na de laatste laparoscopie terug komen voor een controle-afspraak (van de operatie) en mocht twee dagen later beginnen met een verse ivf. Cyclus kwam precies mooi uit.
Ik weet niet of je een rust cyclus moet hebben. Weet wel dat ik deze ronde sowieso oversla. Volgende maand maar weer.
Bedankt. Ga het dinsdag wel zien, horen. Rizollii, hebben jullie nog veel cryo's? Spannend, laatste poging, hoop dat het nu helemaal goedkomt nu je de kijkoperatie hebt gehad! Zijn ze er bij jou pas in Gent achter gekomen?
Ik denk een maand rust. Bij mij gaf de gynaecoloog aan; 3 weken na de laparoscopie een evaluatiegesprek en mocht ik mij goed voelen dan de aankomende cyclus starten met ivf. Zal voor een cryo neem ik aan hetzelfde zijn. Het lichaam moet natuurlijk wel goed hersteld zijn.
Sandrabk, wat vervelend dat je ze nu toch aan endometriose denken mocht je meer willen weten van 'ervaringsdeskundigen', ik klets ook mee in het topic 'Endometriose en de MMM' in de MMM Clubs. We hebben allemaal endometriose en ik ervaar het als heel fijn om met deze dames ervaringen uit te wisselen en elkaar te steunen. Maar zover is het misschien niet, eerst heel veel succes dinsdag met de kijkoperatie!! In welk zh loop je?
En om antwoord te geven op je vraag, hetzelfde als bij pinkflower, ze wachten bij ons dacht ik min. eerst 4 weken af tot na de controle.
Sandrabk, wij hebben in februari de laatste poging gehad, nooit cryos gehad. Zijn nu 5 iui-d's verder. Heel veel succes dinsdag. De kijkoperatie zelf vond ik super meevallen iig.
Willeke, ik loop in het ghz in Gouda. Ik wacht dinsdag even af en zal eens op jullie topic kijken. Dank je! Ik ken je nog van een ander topic. Je lange wachten is ook nog niet beloond zie ik. Wat een teleurstelling dan he. Ik hoop dat jullie cryo een echte plakker wordt! De tp zal toch weer een maand uitgesteld worden hierdoor. Dat wachten is zo irritant, maarja, hopenlijk is het ergens goed voor ! Succes allemaal!