Ervaringen inleiden door middel van misoprostol tabletten

Discussie in 'De bevalling' gestart door Clauwtje87, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clauwtje87

25 mrt 2013
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik maadag word ingeleid ze gaan dan misoprostol tabletten inbrengen om de baarmoedermond te rijpen.
    Ik heb nu 1 cm ontsluiting en bij 3 cm gaan ze dan de vliezen breken.
    Ze gaan me inleiden omdat mijn bloeddruk te hoog is.
    Graag zou ik wat ervaringen willen horen.
    Hopelijk gaan de tabletten hun werk doen anders zou ik dinsdag weer naar het ziekenhuis moeten.

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Misoprostol s hetzelfde als cytotec.
    Ik begon met 1 cm en na 2uur en 15min was mijn dochter geboren:D

3. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik ben in januari ook ingeleid met behulp van tabletjes.
    De 1e deed niks, de 2e leek ook niks te doen, maat voordat de 3e mocht had ik toch zomaar 4cm ontsluiting, toen moest mijn man als de wiede weerga naar ht zkh komen, zat ook zo op 7cm toen zijn de vliezen gebroken en met 3 kwartier had ik onze jongste op mijn buik liggen.

4. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Hier ook 4 okt 7 uur melden ze hebben bij mij 2 keer een tabletje ingebracht en ik werd pas om 17.00 uur naar de verloskamers gebracht met 3 cm en toen hebben ze me vliezen gebroken toen ging het best snel 21.39 lag kleine meisje op me buik

5. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Doen ze dan wel meerdere tabletjes op 1 dag, of ben je per tabletje dan gelijk weer een dag verder?

6. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ze doen 3 tabletjes per dag.............
    Na het inbrengen van een tabletje ga je aan de ctg en kijken ze of er al activiteiten zijn, dat is volgens mij een half uur tot 3 kwartier. Dan heb je een tijdje niks en na een aantal uren voelen ze of er down under al wat aan het gebeuren is, zo niet dan nieuw tabletje, zo ja misschien verloskamer en vliezen breken..........

7. Clauwtje87

25 mrt 2013
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Fijn om die positieve ervaringen te lezen zeg.
    Ik ga heel hard duimen dat het bij ook zo snel verloopt.
    Kan nu echt niet meer wachten om onze kleine man te kunnen vasthouden ben nu ook zo benieuwd naar hoe hij eruit ziet..

8. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik heb er maar 1 nodig gehad.
    Volgens mij is de max 3 per dag.

9. Clauwtje87

25 mrt 2013
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    De max is inderdaad 3 per dag en dat 2 dagen achter elkaar en als het dan nog niet werkt krijg ik een rustdag.
    Maar ga hard duimen dat het niet zo ver komt

10. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ik ben met de tweeling ook ingeleid met misoprostol. "s morgens melden en ze vertelden dat ze eerst max 3 doses oraal per dag gaven, deed het dan niks dan begonnen ze de
    volgende ochtend met een dosis vagginaal.

Eerste dosis gekregen en toen 'losgelaten' met de mededeling: ga maar een stukje wandelen oid' en na 2 uur aan de ctg, wel wat meer harde buiken maar het zette niet echt door dus 2e dosis. Ook dat deed wel wat, ze hebben nog even wat lager gewacht en geprobeerd of het met strippen etc verder lukte maar het zette toch niet genoeg door . Dus 's avonds uiteindelijk toch de laatste dosis gekregen, dat zette wel door en de volgende ochtend waren ze er. in totaal van 1e dosis tot placenta's eruit heeft het krap 24 uur geduurd. Ik heb er tegen het eind nog via het infuus wat weeenopwekkers bij gekregen,maar echt minimaal want ik was 'te contractiel' en ze wilden de kinderen ook niet te zwaar belasten (bij de oudste had ik ook veeeeeeeel weeen) maar het was genoeg.
    Ik vond het een prettige manier van inleiden omdat het (bij mij) toch vrij geleidelijk ging en ik hoefde niet continue aan de ctg of andere aparaten, infuus werd pas geprikt toen ik uiteindelijk ivm niet te harden rugweeen om een ruggenprik vroeg (maar toen was het al middernacht geweest) dus ik had heel veel bewegingsvrijheid en mocht ook min of meer doen wat ik wilde. Wel regelmatig een half uurtje ctg en bloeddruk meten maar dat vond ik niet zo erg.

Bij m'n oudste (niet ingeleid) heb ik 'voor de zekerheid' van begin tot eind continue aan infuus, bloeddrukmeter ctg en weet ik veel wat voor toestanden vast gelegen. Dat vond ik echt verschrikkelijk dus de bevalling van de tweeling was echt een verademing! Zelfde ziekenhuis trouwens.

Deel Deze Pagina