We gaan er voor in 2009!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rosa84, 3 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    :) dju ben ik een paar uur foetsie en jullie blijven maar kletsen :)

Isra beter verslaafd aan het forum inderdaad. net even in Barendrecht boodschappen gedaan en geshopt :) hald anderhalf uur de tijd, en ik heb alles gekocht wat ik wilde en wel meer :)

Lizab, je zou idd bijna zeggen dat je zwanger bent, wanneer moet je ongi worden of word je dat niet met minera?

Joan ik heb je toegevoegd! 8)

Laatst opruiming gehouden op hyves ;) nu alweer een berg mensen erbij :)

Ik dnek dat ik maar bij mijn ouders of schoonouders ga slapen, al hoop ik niet dat ik dan weeeeer ziek word, want zodra ik van boord ben word ik ziek :evil:

Wij slapen trouwen onder een 'gewoon' dekbed, hubs in boxer, ikke sinds een dag of 2 in een big shirt, normaal alleen een string

Noeska, ik moet Dayenne ook in de houdgreep houden hoor, die kan ik echt niet laten uitrazen.
    Vande week toen mijn ouders aan boord waren werd ze boos omdat ze niet naar de keuken mocht van mij, zegt mijn moeder waarom huilt ze nou? tja omdat ze niet haar zin krijgt... giftig dat die kleine van mij was.. en ikke maar lachen :)

Mijn bruidegom zei me net dat hij het allemaal wel best vond zolang ik maar zijn vrouw word.

Hoe zijn jullie trouwens getrouwt (voor degene die getrouwt zijn of voor die willen trouwen) in gemeenschap van goedern of op huwelijkse voorwaarden?
    Wij wilden eerst huwelijkse voorwaarden doen, maar inmiddels hebben we alles samen. Evenveel hypotheek op het schip, alles hebben we gekocht op onze namen. Dus voor ons maakt het geen verschil dus word het in gemeenschap van goederen, scheelt overigens ook wat werk 8)

Nu ga ik de boodschappen opruimen, en koken. Tot vanavond!

2. Rosa84

Rosa84 Bekend lid

4 nov 2008
    638
    0
    0
    Joan klinkt goed dat weekendje! Beterschap nog!

LizaB wat irritant, zouden inderdaad goed bijwerkingen van de mirena kunnen zijn volgens mij...

Verena wij zijn ook in gemeenschap van goederen getrouwd. Maarja wij kwamen dan ook net uit onze studententijd en hadden niks, dus ook niks om te verdelen :) Alleen bij een eigen bedrijf zou ik er goed naar kijken, ivm failliet gaan, maar verder zie ik het nut van huwelijkse voorwaarden niet zo.

3. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Als wij gaan trouwen trouwen wij onder huwelijkse voorwaarden. Dit omdat ik een eigen bedrijf heb en mocht ik failliet gaan kunnen ze niks bij Michiel halen en kunnen wij gewoon hier blijven wonen enz. Voorlopig ben ik nog te schijterig om fulltime voor het bedrijf te gaan hoor :) voorlopig nog gewoon parttime dus loop ik ook niet zoveel risico. Mocht ik dat bedrijf niet hebben hadden we waarschijnlijk ook gewoon onder gemeenschap van goederen gekozen. Alles wat we hebben is evenveel van ons allebei dus in die zin maakt het inderdaad niets uit!

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Bedankt voor alle reacties! Ik heb de mirena al even (9 maanden), dus dat is wel vreemd dat ik nu pas last van de bijwerkingen heb. Kan dat?

Ik baal er wel van, en zit er ook wel een beetje mee. Kijk het wel even aan. Moet morgen toch de dokter bellen voor een afspraak ivm een uitstrijkje, dus dan kan ik het altijd nog vragen.

Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. Maar, mocht eens van ons ooit voor zichzelf beginnen, dan voegen we alsnog een akte toe. Nu is het wel prima zo!

nou, ik ga weer hangen. Weer misselijk. bah.

5. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    wij hebben samen 1 bedrijf dus dat betekend niets voor ons....

maandag ook ff naar de trouwlocatie kijken

6. Rosa84

Rosa84 Bekend lid

4 nov 2008
    638
    0
    0
    Ik heb eigenlijk geen idee of je na 9 maanden nog voor het eerst die bijwerkingen kan kijgen Liza, zou het inderdaad even aan de HA vragen.

Mijn HA vond die multivitaminen trouwens een goed idee, mocht er meteen mee beginnen. Aan het uitblijven van de ongi doen ze nu nog niks, maar als het nog een maand duurde wilde hij eventueel wel wat onderzoeken gaan doen.

7. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Lizab; balen dat je je zo rot voelt! Hopelijk voel je je snel weer beter!

Isra; ben net weer aan het opknappen gelukkig! Vanaf o&n was ik al aan het kwakkelen.. Zondag zette het echt goed door, maar nu voel ik me al weer ietsje beter gelukkig! Morgen maar weer werken...

Verena; lekker dat je hebt kunnen shoppen! Wat vervelend dat je steeds ziek wordt als je van boord gaat! Hopelijk deze keer niet... ;)

Wij weten nog niet hoe wij zouden trouwen, als we trouwen. Op zich staat alles op onze namen en als we een huis gaan kopen wordt de hypotheek ook op onze namen gezet.. Dus het wordt waarschijnlijk dan in gemeenschap van goederen...

8. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Goedemorgen allemaal,

Pff eerst maar eens goed 5 pagina's lezen om weer een beetje op de hoogte te zijn van jullie.

Joepie ook hier ligt nu eindelijk een beetje sneeuw.

@ Verena ik heb respect voor jou en je man dat jullie aan de boot gekluisterd zijn. Ik denk niet dat het iets voor mij zou zijn. Onze dochter heeft ook met regelmaat een driftbui. Dit ook al voor haar 1e verjaardag, nu gooit ze zich zo om als er iets moet gebeuren wat Mw. niet aanstaat. Maar helaas ....
    Wij pakken door en zetten haar dan even op negeer.

@ Vriesje hoe is het ondertussen met je? Al weer opgeknapt?

@ Liza wat een heerlijk vooruitzicht dat jullie kunnen verbouwen. Weet je zeker dat je mirena nog wel goed zit? Misschien toch een test doen?

@ Manuela Hoe is het met je dochtertje? Knapt ze al weer iets op?

Wij zijn alle twee gestopt met roken op het moment dat ik nog 2 weken pil had . Nu ondertussen al ruim 2 jaar van het roken af en ik moet eerlijk zeggen dat het nu pas is dat ik geen enkele moment meer heb van het zou misschien nog wel lekker zijn.

Hier ook vriendlief in boxer en ik in shirt , maar wel onder dubbeldekbed.

@ Wendy balen hoor. Misschien anders over een dag of 5 nog een testje?

@ Joan Wat heerlijk zeg een dagje Sauna ......Wij gaan over 3 weken een lang weekend naar CP en hebben een huisje met Sauna ! We zitte nu al te genieten. hahahahaha

Met de kleine dame hier gaat het ondertussen weer een stuk beter. Ware het niet dat ze niet nu al 2 nachten lang heerlijk in bed ligt te gillen. Pffff. De eerste nacht ben ik naar haar toe gegaan en gezegd nu is het wel genoeg het is midden in de nacht en wij moeten allemaal slapen. Maakte indruk want daarna was ze stil en werd ze om ]08.30 uur wakker. Afgelopen nacht is vriendlief eruit geweest om haar toe te spreken en ook dat werkte. Nu waren we om 08.00 uur wakker.

Hier nog een paar dagen voor mij NOD , dus best spannend. IK heb geen idee of ik zwanger ben of niet. Het ene moment denk ik ja en dan weer niet.
    we wachten af. Ik test maandagavond als ik dan nog niet ongi ben.

9. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Ikke heb me aangemeld bij jou Verena op hyves.

10. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Goedemorgen,

Nou Lin spannend hoor. Het zou wel heel leuk zijn als het gelijk de 1ste maand in 2009 al raak zal zijn. Dan ben jij volgens mij onze 1ste zwangere in dit topic. Of kon er al iemand voor jou testen?

Vandaag weer werken. Tot nu toe nog niet druk, maar ik denk dat het straks wel druk zal worden. Januari is namelijk een hele drukke maand bij ons want dan wil iedereen zijn zomervakantie komen boeken.

Rosa wel fijn dat ze over een maand je toch nader gaan onderzoeken als je nog niet ongi geworden bent.

Joan fijn dat het steeds weer wat beter gaat met je.

Ik heb weer zoveel zin om zwanger te worden. Dat groeiende buikje, dat getrappel in mijn buik, alle bezoekjes aan de VK, de echo's, maar ik heb zelfs al zin in de bevalling :D en ben nog niet eens zwanger haha.

11. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    whahahah Isra. Ik kan me helemaal inleven in jou gevoel van het zwanger zijn.
    Wat heb ik lang de voetjes van de beeb in mijn buik gemist. En ja de bezoekjes aan de vk en zeker al die echo's . Op het laatst had ik ze 2 wekelijks en altijd maar met mijn ogen dicht tot zeker was dat het geslacht niet te zien zou zijn.

Nee wendy was mij voor met testen.

IK mag vanmiddag en avond werken. Heb een late dienst.
    Ik ben dus werkzaam in de zorg. Op een revalidatie afdeling. Een ontzettende uitdagende baan die het ene moment erg rustig is en het volgende moment alleen maar hecktiek bevat.
    Kortom ik weer nooit wat me te wachten staan tijdens een dienst.

Wij plannen nog geen zomer vakantie. Kan altijd nog. Omdat we nog niet aan schoolvakantie's gebonden zijn . Afgelopen jaar zijn we ook pas in Oktober met vakantie gegaan en dat was heerlijk. Zie de foto's op mijn hyves. Je kan me vinden via Verena. Mijn prof is ook geblokt. mijn foto is in een zwembad samen met dochterlief.

werkse voor wie nog moet werken en anders een prettige dag.

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    heyhoi!
    ik ben er weer!
    Nou de kinderarts was zwaar onder de indruk van Tygho's ontwikkeling...
    Hij heeft namelijk zo'n beetje haar hele bureau gesloopt stilzitten was er niet bij dus het luisteren naar het hartje en de longen was lastig voor dr hahahahaha :)
    Alles werd overhoop getrokken
    Over het bureau kruipen, z'n dossier uit haar handen trekken, niks was em te gek. :)
    Hij heeft echt z'n complete trucendoos opengetrokken voor dr hahahaha
    Ze zei al dat ze niet vaak meemaakte dat een baby van nog geen 9 maanden zo actief was en al zoveel kon *bentrots *

Qua voeding en slapen moeten we het nu zo doen:
    07:00 papfles van 180+6
    10:00 drinken met een koekje
    12:00 1,5 - 2 boterhammen met een beetje opvolgmelk
    13:00 Naar bed (en dan kijken wanneer hij wakker word.
    18:00 Avondeten met beetje opvolgmelk+toetje(fruithap)
    20:00 150cc Yoghurt

En dan moeten we gewoon aankijken hoe het gaat, of hij blijft komen voor een late/nachtvoeding.
    Doet hij dat dan moeten we die langzaam afbouwen zodat hij weer gaat doorslapen.

Maar gezien zijn activiteit enzo is het ook niet vreemd dat hij de afgelopen paar weken maar 82 gram is aangekomen hahaha
    Maar er is wel heel wat slimmigheid in de maak haha want zn hoofdje is wel gegroeit
    De meetresultaten zijn:
    9682gram 72,4cm lang en een koppie van 45,2cm

Ook nog even naar zn teentje gevraagd(zn linkerkleineteen staat naar buiten)maar dat kon geen kwaad zei ze, kon alleen wat problemen opleveren met schoen, maar dat is met wat bredere schoenen ook zo opgelost.

Ik ben weer tevreden

13. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Missc dan is jou hummeltje nu al zwaarder als Dayenne met 9maanden :) die woog 9440gram en was 72 cm, hoofdomtrek is het zelfde (toen)
    Ik ben zooooooooo nieuwsgierig wat ze nu weegt en hoe lang ze is..
    Ik heb het dossier van Dayenne ook hier, en ze deed met 9maanden al dingen die ze pas met 1 tot anderhalf jaar hoeft te doen :)

Lopen durft ze niet zo omdat ze, zodra ze het probeert, omkukeld omdat we dan aan het laden, lossen of last hebben van golfslag :)
    Ik hoop wel dat ze eerdaags gaat lopen...

Ik had laatst slofjes besteld bij kleinevoetjes.com maar ik heb ze nog neit binnen, en ze schijnen normaal binnen een week binnen te zijn, dus ik baal daar wel van..

Verder alles ok. drukke ochtend gehad, steeds van boven naar beneden rennen met de usb stick :) M heeft boven geeninternet, dus ik mag fijn alle mails sturen...

Dalijk ff ramen zemen en flink wassen

14. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Dayenne's schema nu met 1 jaar is:
    half 8 (soms later) boterham met halfvolle melk
    11uur fruit,
    half 12 slapen
    13uur of 14uur wakker en weer 2boterhammen met gewone melk
    16.30u warm eten (zelluf)
    18.30u douchen en naar bed
    en dan krijgt ze in bed een fles met 260cc peutermelk

Dayenne wilt zelf eten, dus dat is een enorme knoeiboel 's avonds, en ook het toetje mag ik haar neit voeren dus die krijgt ze niet..
    Gewone melk moet ze 9 van de 10 keer niet dus mik ik er 10cc roosvicee door heen.

Vanmorgen in Moerdijk lag er een halve cm sneeuw, nu in Rotterdam nogminder, net een wit laagje :)

Lin, Dayenne krijgt voornamelijk een driftbui als ze haar zin niet krijgt. Maar ik wil haar leren dat ze neit altijd haar zin kan krijgen. Ook dalijk met school enzo wil ik haar dat al geleerd hebben. Ze begint nu te praten haar eerste zinnetje (2woorden) was:
    Djen Dinne = Dayenne Drinken.. Ze zwaaide heel lief met haar beker :)

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ah dus jou meisje liep ook al ontzettend voor!
    Tygho doet ook dingen die hij nog lang niet hoeft te kunnen..helemaal goed dus :D
    Kan me wel voorstellen dat het lopen gaan wat langer duur op zo'n schip...hele tijd dat geschommel :rolleyes:
    Ik zal zo nog wel wat sneeuw jullie kant op sturen ;)

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

De kinderboerderij...zonder dieren, met sneeuw!

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

18. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Mooie foto's!

Stuur maar deze kant op hoor, heb er zelf geen last van.. o ja toch wel kan niet gaan wandelen haha

En ik moet dalijk nog een stukkie rijden wan t ik wil de auto's aanboor dhebben staan

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ff op de goeie zender zetten :)

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837