We gaan er voor in 2009!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rosa84, 3 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    o ja, heb nu nog een mirena. :)

2. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Lizab, dat hadden wij ook hoor. maar door omstandigheden was mijn mannetje zo om:)
    Maar hier nog en die zoiets heeft van hoe kan ik in hemelsnaam zoveel van 2kindjes houden, doe ik mijn kleine meid niet te kort dan? Dalijk word ze jaours, dalijk dit dalijk dat:)
    Heb het er met mijn moeder overgehad, hoe zoiets kan.
    Die gaf mij als uitleg:
    Je hart word met elk kindje groter! Je houd evenveel van allebei de kindjes of van alledrie:)

En diep in mijn hart weet ik dat ook wel hoor. Maar het is zomoeilijk te begrijpen. Ik ben iemand die wilt alles zwart op wit hebben.. Maar dat gaat daarbij uiteraard niet.

Groetjes!

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Dat is echt waar , je hebt voor nr 2 genoeg liefde over !

Ik zeg altijd ,als ik het geld, de tijd en de ruimte had zou ik nog wel tig kinderen erbij willen hebben ,want ik heb nog genoeg liefde over om te geven...........

Ik vroeg het me eigen ook af toen ik zwanger was van Tara , ik kan van een tweede kindje toch nooit zoveel gaan houden als van eerste kindje?
    En jawel hoor , dat gaaat helemaal vanzelf , en ik hoop het snel weer meete maken ............

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    WE GAAN ERVOOR IN 2009!!

14 wannabe 2009 mama's!

Januari
    MamaVanBas - Ronde 1
    Danna - Ronde 1
    Puck1234 - Ronde ?
    Kanjer - MMM
    Lin71 - Ronde 1
    Roeltje - Ronde ?
    Wendy30380 - Ronde 1

Februari
    oOMissCOo - Ronde 1 (geen anticonceptie!)
    Amaryllis - Ronde 1
    Rosa84 - Ronde 1

Maart
    Isra - Ronde 1
    Verena87 - Ronde 1

April
    Ilar - Ronde 1

Weten nog niet zeker wanneer:
    Lizab, Joli

Als je de lijst wil aanpassen, klik dan op quote.
    Zorg ervoor dat je wel de nieuwste lijst gebruikt.
    Haal dan de quote-code bovenaan en onderaan het bericht weg en pas de gegevens aan!
    Lukt dit niet, Pb dan even de gegevens naar oOMissCOo

-----------------------------------------------------------------------------------

Zo even de lijst weer tevoorschijn getoverd...
    Zag wat nieuwe dames, zal die eens toevoegen
    LisaB en Joli, heb jullie erbij gezet als zijnde nog niet wetend wanneer jullie dr voor gaan.

5. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik hoop dat ik mij volgende week ( 29 dec) als zijnde zwanger !

6. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wat grappig dat wij idd niet de enige zijn die zo'n gevoel hebben. :) Super bedankt voor de reacties.

Verena, dat klinkt echt super. ( je hart wordt met ieder kindje gewoon groter. )

MissC bedankt voor de lijst! Zodra wij er hier uit zijn, zet ik ons bij de juiste maand.

Nou, hier is de hele familie ziek. Gister tot 2x toe bij de dokterspost gezeten met Fenna. RS virus. Wij hebben het nu ook. Zitten dus gezellig met zijn allen te snotteren. Lekker rustig dagje dus vandaag.

Nou, fijne dag allemaal! Kom later nog wel even kijken.

7. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Marjon, Spannend! Heb je al symptomen die op een zwangerschap duiden?

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Beterschap allemaal , lIza!

Tsja symptonen , ik voel vannalles , maar heb ik de afgelopen maanden vaker gehad sinds bbz houdt mijn lichaam me aardig voor de gek)(, dus probeer er nietzo op te letten en maar mijn nod af te wachten , en hopen dat ongi wegblijft ....

9. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    welkom nieuwe meiden.

Verana wat een mooie uitleg van je moeder zeg. Ray is ook een beetje bang dat hij van ons 2de kindje minder zou houden als van Ryan, maar ik ga hem deze mooie uitleg geven :) .

Marjon spannend hoor, zal hard voor je duimen.

10. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Wanneer ga je testen Marjon. Spannend hoor.

Hier de bijna klustijd aangebroken alleen moeten we het allemaal nog zien.
    Manlief is vandaag begonnen met zijn reeks van 6 dagen ( allemaal dagdiensten ) en ik mag ma, di en dan do, vrij, zat en zon werken.
    Waarvan ook nog 3 avonden.
    Maar goed we gaan ook nog maar voor ronde 1.

11. ilar

ilar Lid

10 dec 2008
    7
    0
    0
    Heb even een geen-zin-in-internet-week gehad en druk met kerstinkopen. Het is hier ondertussen lekker druk geworden!
    Spannend voor de meiden die er nu al voor gaan, ik leef met jullie mee!

Kunnen jullie je er ook zo druk om maken over wat er allemaal geregeld zou moeten worden als jullie eenmaal zwanger zijn en belangrijker nog, als er eenmaal een kindje is? En over vragen als minder werken en zo ja hoeveel minder, en hoeveel dagen opvang of andere oppas. Of zou dat allemaal "vanzelf" gaan als het eenmaal zover is? :rolleyes:

Veel plezier allemaal tijdens de feestdagen!

12. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    WE GAAN ERVOOR IN 2009!!

14 wannabe 2009 mama's!

Januari
    MamaVanBas - Ronde 1
    Danna - Ronde 1
    Puck1234 - Ronde ?
    Kanjer - MMM
    Lin71 - Ronde 1
    Roeltje - Ronde ?
    Wendy30380 - Ronde 1

Februari
    Amaryllis - Ronde 1
    Rosa84 - Ronde 1

Maart
    Isra - Ronde 1
    Verena87 - Ronde 1

April
    Ilar - Ronde 1
    Joli - Ronde 1

Lizab

Haal dan de quote-code bovenaan en onderaan het bericht weg en pas de gegevens aan!

-----------------------------------------------------------------------------------

Hoi, hoi!

Ik heb ff de lijst aangepast. Manlief en ik gaan er weer voor als ons zoontje een 1/2 jaar oud is, dus dat is zo rond april! We kiezen er zo snel na de geboorte van Quinten weer voor, omdat het zwangerraken van Quinten ook ruim 2 jaar heeft geduurd. Met het oog daarop, wil ik niet al te lang wachten. Ik hoop dat het ons nogmaals gegeven is om zoiets bijzonders als afgelopen jaar, mee te mogen maken!

Bedankt trouwens voor het leuke welkom allemaal!

ilar: Joh, ik heb me echt zó druk gemaakt van tevoren over hoe het zou zijn als de kleine er eenmaal zou zijn! Maar ik moet je zeggen dat het allemaal wel voor zich spreekt eigenlijk! Ik ben natuurlijk nog niet zo lang mama, maar dingen als oppas, opvang, werk, etc., het regelt zich wat dat betreft allemaal wel vanzelf gelukkig :D ! Ik ga straks minder werken, 2 dagen in de week. Over 19 dagen is het alweer zover, en ik zie er eerlijk gezegd als een blok tegenop :oops: ....

Marjon: Spannend joh! Een op-de-valreep-posit-test-in-2008, Wow! Het zou geweldig wezen!

Lizab: Wel lief dat je man zich daar zorgen over maakt!

Lin71: Dat wordt dus goed plannen deze week ;) , maar goed, je zegt 't zelf al, 1e ronde, gewoon ff lekker inkomen, hihi!

Hier gaan we met de kerst naar ouders + schoonouders, ik hoef dus helemaal niks aan boodschappen in huis te halen, dus da's wel lekker ;) .... Maar verder :rolleyes: , achteraf vind ik het een beetje jammer van mezelf dat ik alles weer zo vol heb lopen plannen met die dagen, had het toch ook wel lekker gevonden om voor het eerst met z'n 3tjes een kerstdag door te kunnen brengen, maar goed.... Kan nu moeilijk nog zeggen dat we niet komen ;) ....

Verder ff niks geloof ik, ga nog even lekker bankhangen!

Truste alvast!

13. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    WE GAAN ERVOOR IN 2009!!

14 wannabe 2009 mama's!

Januari
    MamaVanBas - Ronde 1
    Danna - Ronde 1
    Puck1234 - Ronde ?
    Kanjer - MMM
    Lin71 - Ronde 1
    Roeltje - Ronde ?
    Wendy30380 - Ronde 1

Februari
    Rosa84 - Ronde 1

Maart
    Isra - Ronde 1
    Verena87 - Ronde 1
    Amaryllis - Ronde 1

April
    Ilar - Ronde 1
    Joli - Ronde 1

Lizab

Nou, dat schiet op met de pagina's: ik heb de lijst ook iets aangepast :)... Want in januari stoppen we met de pil,
    en pas vanaf maart willen we voor het echies gaan. Dan hebben we nog even de tijd om ons voor te bereiden, haha.
    Wel heel leuk trouwens, zo'n lijst! Wordt het weer wat concreter allemaal!

Maar wat een drukte he, rond die kerst en oud&nieuw. Ik vind het wel heel gezellig! 1e kerstdag gaan wij bij mn
    schoonouders gourmetten, da's natuurlijk altijd leuk. 2e kerstdag gaan we waarschijnlijk zelf wat freubelen met eten,
    da's de eerste keer voor ons dus we zien wel wat dat wordt. Met nieuwjaar zijn we bij mijn ouders.
    Oh en in januari gaan we verhuizen! Daar zijn we heel erg blij mee, want we gaan van een twee-kamer appartementje
    naar een flinke eensgezinswoning met vier slaapkamers! Dus we kunnen voorlopig nog wel even aan de klus :)

Hebben jullie genoeg ruimte voor een kleintje erbij?

14. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    amaryllis spannend een nieuw huis en lekker klussen (haha lekker dubbel :) )
    Wij zijn voordat ik zwanger van Ryan was verhuisd naar een nieuwbouw huis. Voorlopig kunnen we hier wel even vooruit qua kindjes betreft :) Hebben nog wel een paar kamertjes over :)

Ilar ik kan daar idd ook al lekker over nadenken en van fantaseren hoe we dat straks gaan doen. Qua werk betreft blijf ik hetzelfde aantal uren werken omdat ik natuurlijk al parttime werk 20 uur per week. Maar als ik snel zwanger raak is Ryan dan al groot genoeg voor een bedje of moet ik dan nog een ledikantje kopen, hoe doe ik dat straks als we gaan wandelen, want ik wil geen tweeling wagen etc.....

Joli ik zag er ook zo ontzettend tegenop om weer te moeten gaan werken. Heb hierover ook gesprekken gehad met mijn baas en heb met haar toen de afspraak gemaakt om het 2 maanden aan te kijken, mocht het echt niet bevallen had ik geen opzeg termijn en mocht ik direct stoppen. Maar werk nu inmiddels weer een half jaartje en moet zeggen dat het wel weer bevalt. Vind het ook wel lekker om even met collega's te zijn, dat neemt natuurlijk niet weg dat ik hem ontzettend mis, maar het thuis komen is dan ook weer zo leuk. En ik vind het ook heel leuk dat hij lekker bij de oma's is en die vinden het ook echt geweldig.

Lin er zal vast wel een gaatje te vinden zijn in jullie drukke schema's :)

Nou morgen weer naar het ziekenhuis zie er best wel tegenop, vooral omdat ik denk dat ik er wel een poos zit. Toen ik belde werd er namelijk verteld dat het heel druk was en ik maarr om 09.15 moest komen en zodra er een plekje vrij was ik geholpen zou worden, maargoed dat kan natuurlijk ook pas om 13.00 of later nog zijn ......

15. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Bij ons lag thijme met 2 jr in groot bed , we hadden al eerder een groot bed (peuterbedje met rand aan zijkant ) klaarstaan , maar daar wilde hij beslist niet in slapen , en spelenderwijs is hij er uiteindelijk toch in gaan slapen ....

Succes in het ziekenhuis Isra

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    goeiemorgen dames!
    Iedereen het weekend weer overleefd?
    Ik las iets over kerst, kerstavond komen mijn ouders gezellig langs, 1e kerstdag gourmetten,2e kerstdag uit eten met mijn familie (incl opa en oma en oom en tante met kids)
    28 dec bij schoonfamilie eten.

Ons huis is niet groot genoeg voor een kleintje erbij, het zou wel kunnen hoor.
    Eerst een poosje bij ons op de slaapkamer.
    We zijn ook al aan het kijken voor een andere woning...(mede omdat ik ramgek word van de herrie van de bovenburen, vooral snachts!)
    maargoed, je bent ook nog eens +/- 40weken zwanger, dus tijd genoeg dacht ik zo :)

Zag dat de lijst alweer een paar x is aangepast.
    Helemaal goed!
    Zal meteen weer even de link in mn onderschrift aanpassen :)

17. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Goedemorgen allemaal!

Amarillys, wij hebben op het moment niet genoeg ruimte. We hebben een geweldig koophuis, maar met maar 2 (wel erg ruime) slaapkamers. Dat is ook iets wat wel mee speelt. We gaan nu dus eerst kijken of we misschien een kamer in 2en kunnen splitsen. Het huis zelf is nl. geweldig. Uit 1900, helemaal gerenoveerd, net een nieuwe badkamer, keuken nieuw, prachtige vloeren etc. We stonden op het punt een nieuwbouwhuis te kopen, toen we dit huisje vonden. We waren op slag verliefd. Hebben ook een gigantische tuin (50 meter lang) en super buren. Wil hier dus echt niet weg. Hoop maar dat dat met die kamers gaat lukken. uiteindelijk zullen we toch wel gaan verhuizen, maar gezien de huidige huizenmarkt, en de twijfel over de hypotheekrenteaftrek wil ik liever nog even blijven zitten. Als we verhuizen, dan zal het wel nieuwbouw worden, waarschijnlijk laten we dan zelf een huis bouwen.

Ilar, maak me er hier eigenlijk nog niet zo'n zorgen over. Werk nu 36 uur, en zal wel 32 worden. Verder hebben wij een geweldig KDV op de hoek, en aangezien broertjes/zusjes voorrang hebben, is er ook wel plek tzt.

Joli, dat is idd een volle kerst. Ach, is natuurlijk ook wel weer ontzettend gezellig! Maar snap je wel. Met zijn 3en is ook erg fijn. 19 dagen alweer aan het werk. Gaat snel he! Wat voor werk doe je?

Isra, heel veel succes vandaag! Hoop dat je snel aan de beurt bent.

Lin71, dat is plannen geblazen. hahahaha. Ach, het is idd de 1e ronde. (maar het zou natuurlijk wel erg leuk zijn als het meteen raak is.)

nou, ik heb Fenna net naar het KDV gebracht. Moet om 12 uur naar de bedrijfsarts en vanmiddag naar de neuroloog. Ben een aantal weken geleden door mijn rug gegaan, en toen hebben ze de diagnose hernia gesteld. Was alweer begonnen met werken (2 uurtjes per dag), maar dat ging echt nog niet. Mijn manager heeft me na een week dan ook zo weer naar huis gestuurd. Nu dus even kijken wat ze zeggen. Baal er iig enorm van.

tot later!

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    he wat vervelend dat je door je rug bent gegaan :(
    Kun je dan echt in 1klap een herna krijgen? :O

(ik ben namelijk gister ook door mn rug gegaan, en heb nu nog steeds last :()

Kan me wel voorstellen dat als je eigelijk in je droomhuisje woont, dat je dan liever nog niet weggaat.
    Jullie vinden vast een oplossing!

19. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hi MissCO,

Een hernia krijg je niet in één keer hoor. Het heeft met allerlei factoren te maken. (waaronder erfelijkheid)
    Ik heb al sinds het begin van mijn zwangerschap last van mijn rug. Het ging redelijk goed, maar de laatste weken kreeg ik steeds meer last. Op een avond zat ik aan tafel, een beetje naar voren gebogen, en toen kon ik niet meer rechtop gaan zitten. Melvin dacht dat ik een grapje maakte. :)

Je moet oppassen als je uitstraling naar je benen hebt (meestal 1 been, een soort slapend gevoel), krachtverlies en in extreme gevallen zelfs incontinentie. (had ik wel)

Maar je krijgt het echt niet zomaar hoor. :) maak je niet te veel zorgen.

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    oh gelukkig maar :D
    Ik schrok al.

Maar wel rot dat je dat hebt joh! :(
    kan me voorstellen dat het je dagelijkse bezigheden behoorlijk in deweg zit :(

Deel Deze Pagina