Vanochtend dus voor de uitslag van de zwemmers bij de ha geweest. Deze kwam met een voor mij vreemd in de oren klinkend verhaal. Volgens haar is het een verouderd idee dat het eitje maar 48 uur " leeft". Zij vertelde dat nieuwe onderzoeken aantoonde dat het soms wel een week in de baarmoeder zeg maar ligt te wachten en ook tot die tijd kan " opnemen". Het maakt mij nu wel nieuwsgierig naar wat waar is.
Als ik nu zwanger ben, en dat ben ik toch echt volgens de testen en echo's, dan heeft mijn ei het langer volgehouden.....ga er dus nooit vanuit dat je te laat bent!
Tja.... dat zou leuk zijn. Maar of ik dat verhaal geloof uit de mond van een huisarts? Ik las hier gisteren in een ander topic dan een huisarts gezegd had dat wanneer je een regelmatige cyclus hebt dat je dan ook een eisprong zou hebben. Dat is dus absoluut niet waar! Dan hoor ik zoiets liever van een gyn..ieder zijn vak hoor. Ik zou er maar niet op gokken!
@katootje, Je hebt gelijk, daarom zeg ik eigenlijk ook dat ik nieuwsgierig ben naar wat nu waar is. Misschien iemand die het aan een gyn kan vragen of aan een andere kenner?
ik loop bij de gyn.. en gaan beginnen aan IUi inseminatie dus.. dat luisterd allemaal heel nauw.. ik kan me dus niet voorstellen dat het eitje 48 uur leeft..
Ach ja,gewoon allemaal aan de klus rond de dagen dat je vruchtbaar bent.Ervoor en erna,dan moet het toch te doen zijn.Pff,wanneer dan?Haha!
hmm misschien nog een gekkere vraag, altijd als we geklutst hebben ga ik de volgende ochtend gelijk douchen.... maareh...is dat nou wel goed...om nou een week niet te douchen.. eww daar heb ik geen zin in. meestal als ik doucht dan maak ik mezelf schoon van binnen...gaan zo dan niet de zaadjes weg? als we het hier hebben over hoelang de zaadjes inleven blijven...
Lees aan het begin van de pagina 'zwanger worden' eens het artikel We vrijen al jaren verkeerd Wellicht geeft dat een verklaring.
Nora, Als je man/vriend klaarkomt, komen er miljoenen spermacellen bij jou naar binnen. Daar hoeft er maar één van bij jouw eitje te komen. Lekker douchen lijkt me wel zo fris!
Ik hoorde van een vriendin dat een zaadje er 6 uur overdoet om bij het eitje te komen. Dus als jij geklust hebt en de volgende ochtend gaat douchen zou theoretisch het zaadje al bij het eitje moeten zijn. succes verders. groetjes Joyce
ja precies maarja ik denk ik vraag het maar... weetje ik hoor nu zo de gekste dingen om zwanger te raken...