Ik ben nogal een koffiedrinker en ben vanwege een kinderwens overgestapt naar de caffeinevrije variant. Maar nu hoor ik dat dit ook slecht is? Klopt dit?
Ik weet dat je bij Zw cafeine inname inderdaad moet beperken, maar ik zou niet weten waarom cafeinevrij slecht is.
Ik "loop" op koffie Ik ben ivm de zwangerschapswens/zwangerschappen (toentertijd) niet overgestapt op decafé, maar ben gewoon wat gaan minderen. En daarnaast ben ik meer water en thee gaan drinken. Uiteindelijk zat ik tijdens de zwangerschappen op 2 a 3 koppen koffie.
hoi hoi, ikzelf (zoontje van bijna 2) en mijn zus (dochter van bijna 2 en opnieuw zwanger nu) kregen beide te horen dat je in een zwangerschap per dag 4 kopjes (geen mokken) koffie mag hebben OF tot 8 glazen cola........inderdaad ivm cafeïne. Dus ik neem aan dat dat dan klopt. Ik heb nooit gehoord dat cafeïne vrije koffie slecht zou zijn om eerlijk te zijn. Ik zou ook niet weten waarom eigenlijk. xx
Behalve dat ik Decafe echt niet te drinken vind , kan ik me niet indenken dat het perse slecht zou zijn. Ik zou er alleen geen liters van achterover gieten, maar zoals met alles ... met mate! Ik ben van een fervent koffiedrinker (7 tot 8 kopjes per dag), geminderd tot 1 kopje cappuccino per dag op kantoor (en helemaal niets meer thuis) en overgestapt op thee (rooibos voornamelijk) en water (en een glas cola light zo af en toe).
Ik zou echt niet nu ak overstappen, je bent nog niet eens zwanger. En als je dat wel bent mag je nog 3 of 4 kopjes gewone koffie per dag. Maar de caffienevrije is volgens mij niet slecht.
Ik drink samen met mijn man ook graag koffie.. Mijn gyn heeft me het volgende aangeraden... 2 schepjes gewone koffie en 2 caffeine vrij... is gewoon lekker en je mag toch 6 kopjes hebben. Succes...
heb een tijdje geleden in een documentaire gezien dat koffie bij mannen juist zorgt voor snel zaad...
tijdens zwangerschap heeft mijn gyn destijds aangeraden om maar een kopje koffie per dag te drinken en een glas bv cola (light) of twee kopjes koffie. let wel: chocolademelk (cacao) bevat ook caffeine!!! ik drink overigens een kopje decafe espresso omgetoverd tot koffie verkeerd per dag sinds mn bevalling want ik gaf BV en nu doe ik een kuur hoeopathie en daar mag je geen caffeine bij drinken...ik proef geen verschil!