Dag meiden die (veel) te zwaar zijn en zwanger zijn geworden m.b.v. st. Geertgen. Ik zat mij gisteren eens af te vragen: Na 12 weken ga je van Geertgen over naar een andere gyn, waarschijnlijk die in jouw woonplaats. Hoe reageren deze artsen vervolgens, vraag ik me af. De meeste gyn's behandelen vrouwen met een erg hoog bmi niet. Geertgen wel. Dat is natuurlijk heel fijn. Maar wat gebeurt er nu op het moment dat je als zwaarlijvige, inmiddels wél zwangere vrouw bij zo'n gyn komt. Begint dan het 'gezeik' alsnog? Wie wil mij hier iets over vertellen? Groetjes Annedore
ik heb dan geen ervaring met Geertgen, hoewel ik er wel over had nagedacht.... mijn fert arts wilde mij eerst ook niet behandelen, dit was ruim 1,5 jaar geleden, had een echt hoog BMI(boven de 40!!)....kon me wel kwaad maken, maar daar had ik niks aan.... ben in juli 2009 begonnen met afvallen, ben inmiddels ruim 33 kilo kwijt, en zit nu met mijn BMI onder de 30, dus goed genoeg voor mijn fert arts.... ik ben nu voor de 2e keer in 2 maanden tijd zwanger (clomid bij de 1e en nu fostimon en pregnyl bij deze zwangerschap). natuurlijk heb je met overgewicht een verhoogd risico op vanalles en nogwat, heb dit zelf bij mijn 1e ook ervaren, dus ik wordt nu extra in de gaten gehouden.... ik ga naar de gewone gyn, na de 1e echo, en ik weet uit ervaring van mijn 1e zwangerschap dat ik niemand toen heb gehoord over mijn gewicht.... dus voor jezelf en een mogelijk beeb is het beter wat af te vallen, maar hoe dan ook....heel veel succes....
hey annedore.. ikzelf loop ook bij het geertgen.. heb 3 febr mijn eerste iui gehad en 16 febr positief getest.. 17 febr helaas miskraam gehad.. nu heb ik 9 maart 2de iui gehad en zit nu op het wachtbankje.. ik heb zelf ook overgewicht dr ruis maakt er dan ook absoluut geen probleem van,hij heeft wel tegen mij gezegd dat als de verloskunde er iets over zegt ik best mag terug antwoorden.. wanneer het niet klikt mag je op zoek naar een andere zei hij.. dus ik zal er me niet te druk om maken,er zijn altijd wel gyns of verloskundige die er iets over te zeggen hebben.. en geertgen helpt je niet voor niks toch meiss... een dikke knuffel voor jou...