Hallo Dames, Wij zijn nu al 1 jaar bezig voor een tweede kindje. In september ben ik zwanger geraakt, maar in november werd een missed abortion geconstateerd. Hiervoor heb ik een curettage gehad. Ook ik lees vaak dat sommige vrouwen snel zwanger zijn na een miskraam, maar ik heb soms het idee dat dit na een curettage toch wel langer kan duren. Dus mijn vraag is: hoe snel waren jullie weer zwanger na de curettage? En was dit sneller dan de zwangerschap die fout ging? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ook hier een missed abortion. Lees mijn verhaal onder zwangerschapspagina>kinderwens>zwangerworden>Waaromlukthetonsniet. Heb nl 2 maak curretage gehad en na de 2de nu al 5 maand op wacht... Hoop samen met jou dat we niet te snel meer moeten wachten eer het ng es lukt.
De maand na de curretage raakte ik in verwachting. Tweede zwangerschap, eerste kindje...Bij de eerste ook vrij snel zwanger. Men zegt algemeen wel dat je vaak wat vruchtbaarder bent na een curretage, omdat je bm 'schoon' wordt gemaakt.
Vruchtbaarder naar curretage klopte hier niet. Vk zei ook dat je bm 2/3 maanden nodig heeft om te herstellen na zo'n ingreep (dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn natuurlijk). Mijn cyclus was 2 maanden van slag en na een half jaar weer positief getest. Ik weet dat het eindeloos voelt deze tijd maar hou moed!
De eerste maand na de curettage was mijn cyclus was vreemd en hebben we ook niet geprobeerd om zwanger te raken. De maand erna werd ik weer zwanger.
Van onze dochter 2e ronde zwanger, de miskraam ronde 3 en nu 9 rondes na de curettage nog niet zwanger..
Na de eerste curretage duurde t 3 maanden voor ik ongesteld was. Na 5 maanden positieve test. Helaas weer een ma. Nu zitten we ruim 3 maanden na 2e curretage en nog niet zwanger..
In ronde 3 zwanger, dat werd een MA. Na de curettage 2 keer ongesteld geweest en toen weer zwanger. Liep helaas uit op een spontane MK. Daarna 1 keer ongesteld en weer zwanger.
wij probeerden sinds mei 2014 zwanger te worden en ik oktober ben ik zwanger geraakt. Eind december een curettage ondergaan en daarna even een korte break genomen om de boel te verwerken. In maart weer gaan proberen en meteen raak! Nu 13 weken zwanger..
ik ovuleerde na curettage alweer op dag 12 geloof ik. maar van gynaecoloog moest ik het lijf even 2,5 week met rust laten, met het oog op mogelijke wondjes in baarmoeder die anders zouden kunnen gaan infecteren. we hebben daarna tot aan eerstvolgende menstruatie condooms gebruikt, just to be sure
He meid, Ik ben 20 april gecuretteerd na 9 weken zwangerschap. En op 22 mei de eerste menstruatie dag. En nu vorige week positief getest. En daarvoor duurde het ruim een jaar om zwanger te worden. Nooit gedacht na de curettage zo snel weer zwanger te worden. Was bang voor weer een jaar, maar de tweede ronde nu dus. Ik duim voor je!
3e ronde zwanger, Ik heb een curetage (ivm restweefsel na geboorte dochter*) de zwangerschap daarna was December 2012. 5/6 mnd later.
Wij raakten naar 8 maanden onregelmatig "klussen" zwanger van de eerste.... naar 2 jaar toch weer een kinderwens en 8 maanden regelmatig klussen weer zwanger... naar 9 weker ging het mis.... dit was vorig jaar juli ik ben toen gecurriteerd... en we zijn nu echt al vanaf die tijd bezig... ben 11 juni ong. Geworden tot de 19e volop.... toevallig gister een beetje bloed verlies gehad.. donkerrood en savonds bruin.."sorry voor de details" maar het verschilt echt per persoon... de 1 raakt naar 2 maanden weer zwanger de ander moet er maanden voor klussen
Bedankt voor het stemmen en de reacties tot nu toe. Gelukkig zijn er vele van jullie weer zwanger geworden en gaat het nu wel goed, gefeliciteerd! Ik zie helaas ook dames waarbij het zelfs 2 keer is misgegaan, echt heel verdrietig. De meeste stemmen zijn gezet binnen het half jaar, dat is mij helaas niet gelukt. Komende maand maar weer proberen.....voor de dames waarbij het ook nog niet gelukt is; ik hoop snel op een positieve test voor jullie.
Hier was ik de eerste keer na 7 maanden zwanger.. Helaas een miskraam en curretage gehad. Hierna weer na 7 maanden zwanger en de laatste keer binnen 2 maanden. succes hopelijk mag je snel weer zwanger zijn.