Clomid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dolfijn, 10 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hallo meiden,

Even een vraagje. Ik kom hier op het forum meerdere meiden tegen die Clomid gebruiken. Zelfs al in de eerste ronde om zwanger te worden.
    Clomid is toch een medicijn om de eisprong op gang te laten komen/te versterken? Hoe kan het dan dat er meiden zijn die dit middel gelijk gebruiken. Je moet toch best een tijdje bezig zijn om er achter te komen dat er iets 'mis' is met je eisprong?

Gr. Dolfijn

2. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee dolfijn,
    ik ben nog niemand tegen gekomen hier op het forum, die in haar eerste ronde clomid heeft gekregen!

de meeste mensen die clomid slikken (ik ben ook zwanger geraakt mbv clomid) tellen de rondes met clomid.... misschien is dat de verwarring?

ik kreeg iig pas na 1 1/2 jaar clomid....

liefs elfje

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

Ik ben zo'n geval die 'meteen' al clomid heeft gekregen.
    Ik ben in november gestopt met de pil maar werd niet ongesteld. In juni doorverwezen naar de gynaecoloog omdat ik niet ongesteld werd en toen hebben we besloten om er toen meteen voor te gaan. Ik wilde eerst weten hoe mijn cyclus zou zijn voordat we ervoor zouden gaan, maar dat heeft dus niet gewerkt voor ons.... gelukkig waren we er toen nog niet aan begonnen want dan had ik veel maanden in onzekerheid gezeten (zwanger/niet zwanger).

Ik ben nu bezig met 100mg clomid, 50 mg sloeg niet aan. Dus officieel zit ik nu in de 3e ronde maar pas de 2e ronde met (hopelijk weer) een eisprong.

Ik denk ook dat de meesten met clomid in welke ronde clomid ze zitten tellen.

groetjes,
    Snoopy

4. Niet meer actief

Ik kreeg pas na een jaar clomid voor mn eerste zwangerschap, ze hebben me eerst lekker zelf laten dokteren.
    De 50 mg sloeg bij mij ook niet aan maar de 100 mg wel, ik was in de tweede ronde clomid zwanger!

Liefs Nies

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ga ook voor de 2e ronde zwanger!

6. Niet meer actief

That's the spirit meis!
    Vol goede moed en er in geloven, dan komt het helemaal goed ;)

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik kreeg na ronde 3 clomid.
    Waren met ronde 1 al bij de gyn geweest omdat ik niet meer ongesteld werd.

8. Niet meer actief

Ik vind dat ze dan vrij snel al clomid geven.
    Ik heb eerst echt ruim een jaar zelf moeten klooien en uiteindelijk dan clomid.

Ergens is het wel goed dat ze moeder natuur zo snel een handje helpen, je hoort niet vaak dat meiden binnen dat jaar zonder clomid toch zwanger zijn geworden.
    En dan is er een heel jaar voorbij gegaan zonder resultaat.

9. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    Hoe lang duurde die rondes dan? Ben nieuwsgierig!
    Groetjes!

10. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Een ronde is gewoon je cyclus ronde... dus een maand ongeveer.

Ik heb ook Clomid gekregen, maar dat was na een half jaar dokteren in de VU.
    Nu voor de 2e hoef ik dat niet meer en krijg ik meteen Clomid (hebben ze gezegt).
    Ik heb een half jaar Clomid geslikt en werd toen zwanger! :D

11. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    mijn ronde duurt nu al bijna 3 maanden dus niet iedereens ronde duurt een maand... Vandaar dat ik het ook vraag omdat het toch vrij snel is anders om na 3 normale cyclussen clomid te geven...

Deel Deze Pagina