Zo bang dat het wéér niet gelukt is

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mpo, 18 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Mijn vriend en ik zijn vanaf januari 2 jaar bezig om zwanger te worden.
    Boven verwachting waren wij binnen 3 maanden zwanger maar dat bleek bbz te zijn. Geopereerd in juni 2011 waarbij ze mijn rechtereileider verwijderd hebben.

Sindsdien niet meer zwanger geworden :( en onze hoop vervliegt toch behoorlijk inmiddels.

Sinds oktober ben ik onder behandeling van een osteopaat. Zij gaf aan dat door de bbz operatie littekenweefsel ontstaan is rondom mijn eierstokken en eileider waardoor zwanger worden belemmerd werd. Haar behandeling maakt alles weer goed beweeglijk. Wij kregen weer hoop want het klonk allemaal zo aannemelijk! We waren tenslotte de eerste keer supersnel zwanger, dus aan onze vruchtbaarheid kan het niet liggen!

Maar goed, deze maand veel hoop! Ovulatietesten gebruikt, goed geklust, veel kwaaltjes zoals veel licht menstruatieachtige krampen sinds eisprong, supersnel geïrriteerd, etc. Maar nu net toch weer wat lichtbruine afscheiding gespot waardoor mijn hoop compleet verdween. Vandaag 12 dpo. Heb elke maand bruine afscheiding voordat menstruatie eraan komt...

Misschien moeten we toch maar overwegen om de stap richting het ziekenhuis te maken....

Sorry voor mijn lange verhaal maar ik zie het ff allemaal niet meer zitten :(

2. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Lastige situatie. Meestal kun je naar de huisarts gaan vanaf een jaar proberen. Dus dat moet wel lukken.

Inmiddels ben je alweer anderhalf jaar bezig sinds de bbz. Dus ik zou in ieder geval even langs gaan bij de ha, je zit dan nog nergens aan vast. Maar misschien kan ze jullie wat meer vertellen over waarom het misschien niet lukt e.d.

succes ermee!

3. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Wat ik vergeten ben te vertellen is dat we al eens bij de HA zijn geweest, volgens mij was dit in augustus van dit jaar. Zij wilde ons wel gelijk doorsturen naar een fertiliteitsarts om te kijken wat er aan de hand was, maar raadde ons ook aan om nog even te wachten ivm verleden (snel zwanger, nu maar één eileider, etc.) Maar denk nu dat ik toch dat aanbod van de fertiliteitsarts ga aannemen.

4. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Niemand wil graag de MMM in, laten we dat voorop stellen. In Jouw situatie zou ik denk ik wel naar de huisarts stappen voor een doorverwijzing. Het is inderdaad 'normaal' om na een jaar proberen naar de huisarts te gaan. Ik kan me voorstellen dat je er even klaar mee bent maar kopop!!

Ik hoop dat je wens snel in vervulling zal gaan!

5. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Als ze dat toen al heeft aangeboden zal ze je nu wel door willen sturen.
    Ik zou het zeker doen, omdat de gyn beter kan kijken waar het nou precies aan ligt dat het niet wil lukken. En misschien kan ze je ergens mee helpen.

Wel zou ik voor die tijd met je partner afspraken hoever je wilt gaan in de MMM. Dan heb je daar in ieder geval duidelijkheid over.

6. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    veel sterkte gewenst meis!!

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Jeetje zeg. Veel sterkte en ik zou idd langs de fertiliteitsarts gaan. Succes.

8. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Wat erg voor je!
    Ik kan me voorstellen dat je het even beu bent. Maar je moet je niet opgeven. Als je straks zwanger bent ben je dit allemaal weer zo vergeten. Veel sterkte

9. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Zo herkenbaar, dat je je eigen lichaam zo goed kent dat je eigenlijk al weet dat het niet goed zit... En dan te moeten wachten tot het echt doorbreekt :x

Toch had ik hetzelfde in juli/augustus en bleek is alsnog zwanger te zijn. Helaas MK. Sindsdien blijf ik hopen tot de dijken echt doorbreken!

Maar ik zou zeker eens met de fertilteitsarts praten. Zij/Hij kan je de mogelijkheden uitleggen. Vaak is het altijd wel fijn om met iemand te praten die het puur medisch bekijkt en jullie kan vertellen wat de kansen zijn. Dan kan je hierna altijd nog beslissen een e.v. behandeling te starten. De behandelingen zijn geen pretje, maar iedereen staat hier anders in. En stilstaan is ook niet alles.

Sterkte met wachten en succes met je beslissing.

Groetjes,

Deel Deze Pagina