Zwanger worden alcohol en roken...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Debbie91, 31 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn nu 6 maanden bezig met zwanger worden en het is tot nu toe niet gelukt, alleen maar witte testen en vreselijke menstruaties!
    Nu rook ik wel, eerst alleen in het weekend, maar de laatste tijd wat meer, ik weet het, omgekeerde wereld, zou nu minder of niet moeten roken, maar denk dat het door de zenuwen komt!
    En in het weekend hebben wij ook bijna altijd een feestje, of gewoon een avond stappen, ik drink niet mega veel maar kom bijna elk weekend wel aangeschoten thuis...
    De eerste 3 maanden dronk en rookte ik bijna niet, omdat ik misschien zwanger zou kunnen zijn!
    Maar hoe langer het duurt, hoe meer ik denk: Het zou nog wel even kunnen duren...
    Mensen om mij heen zeggen ook, laat het los, geniet nog lekker van je leven met z'n 2e zo lang het nog kan...
    Heb straks 9 maanden + daarna borstvoeding dat ik niet rook en drink.
    Ik ben van plan om 1 januari (morgen al!) te stoppen met roken. En uiteraard vanaf de dag dat ik een positieve test in handen heb geen druppel drank meer!
    Denken jullie dat het roken/drinken veel invloed heb op het zwanger worden de afgelopen 6 maanden? Is het daarom nog niet gelukt?
    Misschien zijn hier vrouwen die hetzelfde hebben, of meegemaakt hebben...

2. Cakes

Cakes Actief lid

21 nov 2014
    198
    0
    0
    Ik zou moeten zeggen dat je moet stoppen maar dat is niet helemaal eerlijk van me. Ik begrijp je namelijk heel goed! Wij zijn zwanger geworden dmv iui en na de eerste poging was ik direct gestopt met de insteek als het niet lukt blijf ik gewoon gestopt ....
    Uhm mislukt!
    Ik heb gerookt en gedronken totdat we het weer geprobeerd hadden dus daarna 2 weken niet , kon ik niet over m'n hart verkrijgen maar wij wisten dan ook precies ( zelfs de exacte tijd haha) wanneer het misschien raak was.
    Ik dronk niet ieder weekend maar ik rookte ook gewoon vol op.
    Nu ben ik uiteraard sinds de poging gestopt en inmiddels 10 weken zwanger!
    En nu heb ik geregeld zin in een wijntje , als t niet mag wil je het juist alleen maar meer lijkt het he.

Ik zou het zelf een beetje inschatten en zeker genieten maar misschien met mate?

Succes en hopelijk heb je snel een test met 2 streepjes!

3. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een lief berichtje!
    We zijn natuurlijk ''nog maar'' 6 maanden bezig, kijk.. Als we straks een jaar bezig zijn en het is nog niet gelukt, dan zet ik natuurlijk alles op alles, maar ik denk ook dat het veel stress met zich mee brengt en dat je er dan écht te veel mee bezig bent.
    Ik wil morgen stoppen met roken, niet alleen voor een eventuele zwangerschap, maar ook voor mijn eigen gezondheid, ik moet straks toch stoppen dus dan maar meteen.
    En met alcohol inderdaad proberen te minderen, minder vaak feestjes, en als we dan een feestje hebben, af en toe een wijntje en veel water tussendoor...
    Ben benieuwd wat voor invloed het gaat hebben op het zwanger worden!

4. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alcohol en roken hebben wel degelijk invloed op de vruchtbaarheid. Zowel van de vrouw als de man. Ik weet niet precies hoeveel alcohol en roken er dan meespeelt. de een drinkt alleen in het weekend. En de ander elke dag een wijntje. Maar ik denk dat het ook per persoon verschillend is, hoe je er op reageert kwa vruchtbaarheid.

Ik drink nu niet voor de zekerheid. Ook niet als ik ongesteld ben of de dagen erna. Want ik geloof wel: hoe gezonder het lcihaam en de geest. Hoe eerder je zwanger raakt. Maar ieder lichaam is natuurlijk weer anders.

5. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Weet je, ik drink zelden, en heb nog nooit gerookt, en zie mijn handschrift.

Maar ik vind het knap dat je vanaf morgen gaat proberen te stoppen met roken (kom zelf uit een rokers familie, en zie hoeveel moeite ze met stoppen hebben)
    Hopelijk heb je in 2015 spoedig een positieve test, die drankjes laten staan lukt dan zeker ook wel :)

6. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik rook niet, en ben de eerste 8/9 maanden helemaal gestopt met alcohol... dat hielp niks ;) vervolgens alleen als ik ongesteld was wat drinken (Want ik vind het lekker/ geeft af en toe ontspanning). Ook niks.. en ondertussen, pak ik gewoon een glas wijn wanneer ik zin heb. Let niet op de tijd van de maand. Drink me verder nooit dronken, en af en toe aangeschoten, maar meestal alleen als ik ongesteld ben geworden ;)

Het heeft bij ons in ieder geval geen negatief en geen positief effect. Stoppen met roken vind ik echt super knap als je dat doet!! :D En drinken.. zolang je het met mate doet.. voor hetzelfde geld duurt het nog een jaar.. sta je helemaal stijf van de stress.. dat is ook niet goed :) ontspan en geniet!

7. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Het heeft wel wat invloed ja.
    Voor zowel jou als bij je vriend.

Ik rook al jaren niet meer maar wij dronken wel geregeld een glaasje in het weekend. Was bijna nooit aangeschoten maar dronk op een avond een glaasje of 3.
    Met een feestje was het wat anders haha.

Maar toen wij besloten voor een kleine te gaan dronk ik alleen nog maar wat voor de eisprong.
    Daarna niet meer. Was meer voor eigen gevoel.

Maar stoppen met roken is zo wie zo een goed idee.
    Zou wel gewoon zo af en toe een glaasje alcohol drinken maar wel echt met mate.

Je moet wel gewoon genieten van het leven en jezelf niet van van alles onthouden als je nog niet zwanger bent.

8. Sammeke

Sammeke Actief lid

2 nov 2014
    216
    0
    0
    Ik ga eerlijk zijn, ik heb nog nooit gerookt en ik drink al 10 jaar geen druppel alcohol, ik eet geen vlees en neem geen medicatie. Ik doe dat louter voor mezelf maar zie het natuurlijk ook als een voordeel nu we een kindje willen. Echter ik heb 1 grote zonde: caffeine. Ik drink zo graag Coca Cola zero en melk koffies zoals latte macchiato, cafe au lait of cappuccino... Ik kan het op dit moment niet laten, ik sta teveel onder stress en ik ben teveel bezig met zwanger worden. Ik heb het er een beetje mee gehad en gun mezelf nu toch zeker 2 consumpties met caffeine per dag. Enkel omdat ik meer en alleen ben dan enkel een vrouw die zwanger wil worden :)

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Roken en alcohol hebben invloed op de vruchtbaarheid en op de kwaliteit van sperma en eicellen. Maar dat wil niet zeggen dat je niet zwanger kunt worden als je rookt en drinkt. Er worden ook vrouwen in derde wereld landen zwanger terwijl ze ondervoed zijn en drugsverslaafden. Dus het is niet zo dat als je iets niet 'goed' doet, meteen al je kansen verkeken zijn.

Zelf ben ik gestopt met roken vanaf dat ik zwanger wilde worden. Ten eerste omdat ik de 'stopstress' vh stoppen met roken niet in een prille zwangerschap wilde. En ten tweede omdat ik mezelf niks wilde kunnen verwijten. Want dat het niet goed is en een negatieve invloed heeft, dat is een feit.

Alcohol dronk ik al heel zelden en dat ben ik blijven doen. Echt 1 glas wijn per half jaar ofzo. Ik dronk dan niet tijdens IVF-rondes en natuurlijk nu niet.

10. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Roken en alcohol drinken heeft voor zowel mannen als vrouwen negatieve invloed op hun vruchtbaarheid, hoe groot het negatieve effect is en bij hoeveel glazen of hoeveel sigaretten per dag dit negatieve effect begint weet ik niet. Stress is ook weer niet goed, en als af en toe een glaasje je helpt ontspannen lijkt mij dat geen probleem. Je moet ook kunnen blijven genieten van het leven.

Wel misschien goed om iets te minderen met alcohol en stoppen met roken (of in ieder geval minder roken) heeft sowieso natuurlijk altijd een positief effect op je algemene gezondheid. Maar ik weet van mijn man hoe moeilijk het is om te stoppen met roken.

Wij zijn ongeveer 2 jaar en drie maanden bezig geweest met zwanger worden. Ikzelf rook en drink helemaal niet en toch heeft het lang geduurd. Mijn man is een gemiddelde roker en drinkt/ dronk af en toe, de kwaliteit van zijn sperma (uit onderzoek) bleek zelfs wat boven gemiddeld te zijn (ondanks het roken). Dus het zegt niet altijd even veel.

11. Marlo

Marlo Bekend lid

30 aug 2014
    845
    161
    43
    Beide zwangerschappen positief terwijl zowel ik als manlief rookten en sociaal alcohol dronken.
    Nu roken wij beiden niet meer, drinken amper en zijn ook al 7 maanden bezig....dus tja.....
    Blijft lastig!

12. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik was snel zwanger en dronk en rookte gewoon.
    Zal vast beter zijn om te stoppen maar het zegt niet alles over je vruchtbaarheid.
    Mij lukte het gewoon niet om te stoppen stress spannend, toen ik zwanger was heel makkelijk gestopt met roken.

13. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    Ik rookte en dronk toen ik na 8 jaar pas zwanger raakte van m'n eerste. In die 8 jaar heb ik 6 jaar niet gerookt en na die 6 jaar was ik het alles niet doen zat en geloofde ik er ook niet meer in en ben ik weer gaan roken en ook wat meer dan 1x per maand drinken....bij de tweede rookte ik niet meer, maar dronk nog wel de eerste helft van de cyclus. 2 dagen voor ei/iui stopte ik tot ik wist dat ik niet zwanger was met drinken. Het heeft toen 18 maanden geduurd. Nu ronde 21, ik rook niet en drink niet....en nog niet zwanger. Dus zeg het maar.

Maar wat hierboven is geschreven is wel grotendeels waar. Drank en roken heeft een zeer nadelig effect op de kwaliteit van het zaad. Het zorgt voor kwalitatief slecht zaad, dus met genetische afwijkingen. Hierdoor is de kans dat bij een bevruchting het embryootje wordt afgestoten groot. Roken is slecht voor de vruchtbaarheid van de vrouw omdat het de doorbloeding aantast. Slechte doorbloeding van de baarmoeder betekent moeilijkheden bij innesteling. Er is echter nooit aangetoond dat alcohol slecht is voor de vruchtbaarheid, wel voor de ongeboren vrucht. Na de eisprong dus maar even laten is dus handiger....verder regelmatig bewegen en gezond eten zou genoeg moeten zijn...maar dat het lang kan duren...ja, bij 1 op de 6 stellen duurt het lang...te lang

14. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Gewoon lekker doen meid!

Ik rookte dan wel nier meer met mijn eerste zwangerschap maar dronk 3. 4dagen in de week en soms echt te veel.. werd ronde 8 zwanger... Nu met deze zwangerschap een veel rustiger leven ivm dochter van 2. Maar toch mk gehad en nu 9 weken zwanger

15. Juels75

Juels75 Actief lid

11 aug 2014
    294
    0
    0
    Toen ik van mijn eerste kindje zwanger raakte, dronk en rookte ik ook. Ik ben toen uiteraard wel direct gestopt. Het heeft zoals hierboven al geschreven wel degelijk invloed, maar ik weet niet hoeveel en in welke mate.

Het is sowieso goed om nu al te stoppen met roken. Het is erg slecht voor je lichaam en een vieze, stinkende en dure gewoonte (hihi anti rookbeleid).

Af en toe een glaasje alcohol en een feestje moet kunnen. Je moet wel plezier kunnen hebben en ook van andere dingen kunnen genieten en niet alleen gefocust zijn op zwanger worden.

Succes! Ik hoop dat 2015 een mooi, gelukkig en vruchtbaar jaar voor je mag worden!

16. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    doe je ding, het lijkt me veel slechter om stress te hebben erover dan te roken en drinken wanneer je weet dat je toch nog niet zwanger bent. Zoals ik begrijp stop je toch als je zwanger bent, dat is toch al super.
    zelf rook ik niet en drink matig, mijn man rookt en drinkt niet. Toch ben ik binnen een jaar 2x zwanger geworden. De eerste keer hield ik alles nauwlettend in de gaten en het liep zo uit de hand dat ik mijn man foto's ging appen om te vragen of het vlees goed was in een restaurant!
    Alles tot het uiterste in de gaten gehouden en een miskraam gekregen. nu veel relaxter en alles gaat goed.
    Ik zou zeggen:lekker leven en ga jezelf in de gaten houden als het zover is.

17. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo! Bedankt voor alle lieve en hulpvolle berichtjes!
    Als eerste: Iedereen een vruchtbaar en gezond 2015!!! Mogen we allemaal snel een positieve test in handen hebben, of voor sommige die al zwanger zijn: Een heerlijk pasgeboren babytje in je armen sluiten!!
    Dat roken en alcohol slecht is is natuurlijk duidelijk! Ik stop dan ook met roken voor mijn algehele gezondheid en het is gewoon VIES!
    Alcohol ga ik proberen te minderen 1x in de week met een feestje en af en toe gewoon even niks...
    Lekker sporten en gezond eten, relaxen en proberen zo veel mogelijk te ontspannen en genieten!
    Hopelijk werpt dit ze vruchten af voor heel veel dingen maar vooral voor het zwanger worden! Lijkt me heerlijk om in 2015 een positieve test in handen te hebben EN misschien ook nog bevallen van een kleine humptiedumptie!
    Dikke x Deb

Deel Deze Pagina