Hoi meiden, Ik zou graag ervaringen willen delen met andere meiden die op dit moment proberen zwanger te worden maar die een verhoogd prolactinegehalte hebben. Mijn verhaal. Ik heb voor ik zwanger werd van mijn dochter een verhoogd prolactinegehalte gehad. Ik ben toen door de MRI geweest en er is geen prolactinoom geconstateerd. Wel was het zo hoog dat ik medicatie heb gehad en ben ik vrij snel zwanger geraakt. Nu ben ik in februari bevallen en heb ik tot 2 maanden geleden fulltime borstvoeding gegeven. Mijn man en ik hebben besloten dat we graag voor een nieuw kindje willen gaan. Echter ben ik in de afgelopen 8 maanden niet ongesteld geweest. Ik heb voor volgende week een afspraak met de huisarts en hopelijk zal zij voorstellen mijn bloed te testen op mijn prolactinegehalte. Mocht ie te hoog zijn hoop ik weer dezelfde medicatie te krijgen. Spannende tijden!
Ik heb een jaar borstvoeding gegeven en werd dan ook een jaar niet ongesteld, een maand nadat ik stopte kwam mijn eerste menstruatie, wellicht moet een en ander nog even op gang komen door de hormonen die je aanmaakte met borstvoeding, hopelijk niets bijzonders sterkte.
Hi Cato, bedankt! Ja ik hoop het enorm. Ik ben voor ik zwanger werd maar 1 keer ongesteld in 2 jaar, dus dan wordt je wel wat skeptisch maar heb alle tijd hoor. Ben blij dat we op tijd besloten hebben er weer voor te gaan .