Wij vertrekken over 6 wkn naar Aruba voor 3 jaar.. Man is marinier.. Gelukkig wordt alles voor ons geregeld anders zou ik gillend gek worden. De dingen die we zelf moeten regelen bezorgen mij al bijna een burnout hahah
Oh heerlijk zeg! Ze mogen het voor ons ook wel regelen Heb je er veel zin in? Mamaatje: Oh leuk zeg! Turkije dus. Maar dat is ook wel een heel ander verhaal wat taal betreft he, daar spreken ze natuurlijk geen Nederlands. Waar wij van plan zijn heen te gaan wordt gelukkig ook Nederlands gesproken en dat maakt het net iets makkelijker denk ik
haha nee daar spreken ze geen nederlands wel grappig toen wij daar net kwamen wonen dat opeens alle turken Duits gingen praten gelukkig ken ik wel een beetje Duits maar moet zeggen de turkse taal is als je het eenmaal weet ook niet zo heel moeilijk, alleen was het handiger geweest als wij eerst het turks alfabet hadden geleerd en niet naderhand pas hihih ik dacht trouwens dat ze in curacao en aruba papiamentu spraken vandaar dat ik zei taal
Allereerst super gaaf dat jullie dit doen! Ik heb erg veel bewondering voor mensen die hun dromen volgen. En voor kinderen lijkt het me een geweldige ervaring. Ik ben wel benieuwd waarom Aruba? Misschien heb ik wel een totaal verkeerd beeld van, maar ik ken 2 mensen die er gewoon hebben en die vonden het niets omdat er volgens hun echt niets te doen was. Nou ben ik zelf ook helemaal geen zon/strandmens dus waarschijnlijk daarom dat ik me moeilijk kan voorstellen waarom mensen naar een klein eiland willen verhuizen.
Mamaatje: Er wordt ook Papiaments gesproken maar Nederlands is de officiële taal. Ook Engels en Spaans wordt er gesproken. Vanalles dus Maar vantevoren de taal leren is wel het handigste als je naar een land gaat waarvan je de taal niet spreekt haha. Lob: dat kleinere lijkt ons juist wel erg fijn maar is anderzijds ook de reden dat we denken na een paar jaar weer terug te komen. Overigens gaat onze voorkeur uit naar Curacao.
haha jaa ik had wel wat turks geleerd en mijn verloofde is turks leraar maar ja ikzelf had me natuurlijk de woorden lekker in het nederlands uitgesproken aangeleerd (en mijn verloofde vond dat zoooo schattig dat hij mij niet verbeterde) was niet handig zoals de c,g worden totaal anders uitgesproken wel overigens veel lol gehad hoor gelukkig voor jullie word er over het algemeen gewoon eigen taal gesproken dat is al een stapje minder emigreren
Ik denk dat je zoontje je later dankbaar zal zijn voor de herinneringen die hij eraan overhoudt. Het mooie weer, de zee, de zon, de relaxte omgeving, ik denk dat hij daar zelfs jaren later rust in zal kunnen vinden. Heb zelf geen ervaring met emigreren, al ben ik zelf geemigreerd toen ik bijna 9 was (naar Nederland) en de rest van mn jeugd was in Amsterdam. Ik denk nog vaak aan mijn jeugd 'pre Amsterdam' zeg maar, al is er niet heel veel blijven hangen. Zorg er dus voor dat jullie zoontje (of misschien wel meerdere kindjes straks) veel tastbare herinneringen hebben, veel vriendjes etc. Is écht super 'voor later'. Even een vraag, ik neem aan dat je jurist bent, dat je zo aan de slag kan bij kantoren? Wat ontzettend relaxed! Meteen een hele zorg minder. En als je vriend voetbalt voor zijn geld kan hij dat ook daar doen? (weet niet of hij amateur is maar over t algemeen is er in de hoogste klasse altijd wel een club te vinden). Of evt als coach voor de jeugd? Een studievriend emigreerde met zijn vriendin naar Barcelona en hij was jurist/econoom/voetballer (tsja ), hij heeft een half jaar betaald gevoetbald (1e klasse amateurs) en vervolgens een baan gevonden als jurist bij een of ander kantoor. Gene tips over de Antillen dus, maar wel een heleboel succeswensen en ik denk echt dat het supertof wordt, zeker omdat de taal geen belemmering is. Het is mij wat te ver anders had ik net als de helft van de bezoeksters van dit topic geroepen "ik wil ook"
idd en in alle supermarkten kun je nederlandse merken en producten vinden. In enorme ingeblikte verpakkingen dat dan weer wel.