Foto tandarts, moest wel!??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Puk19854, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puk19854

Puk19854 Lid

16 mei 2011
    88
    0
    0
    Hallo Dames

Wil even jullie reactie horen.
    Moest vandaag dus naar de tandarts maar ga altijd samen moet het gezin, al van kinds af aan eigenlijk.
    Lig ik in de stoel zegt ie we moeten een foto maken,
    ben je zwanger of ben je bezig??
    Jaaaa lekker dan, ik moest dus wel nee zeggen.
    Wil mijn familie niet laten weten dat we bezig zijn en al helemaal niet op de tandarts stoel.
    Dus heb een foto laten maken.
    Is dit echt heel erg,:( mocht ik nu zwanger zijn (NOD=16 juni)????

Alvast bedankt voor jullie reactie!!!
    Groetjes

2. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Als ik met alles rekening moest houden dan had ik helemaal niks kunnen doen zo ondertussen... Meid maak je niet te druk !

3. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Ja, ze zeggen het natuurlijk niet voor niks, maar ik zal me ook niet heel erg druk maken.
    Mocht je zwanger zijn en het was schadelijk voor het kindje loopt het hoogstens uit op een vmk denk ik???

Ik snap het wel dat je het niet hebt gezegd daarzo.

4. Puk19854

Puk19854 Lid

16 mei 2011
    88
    0
    0
    Nee inderdaad, anders kan je helemaal niks meer doen.
    Er zijn zoveel dingen niet goed!
    Maar ja, zal het wel onthouden, want het is beter van niet.

Bedankt voor jullie reacties!!

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    nee kan geen kwaad. ik lag trouwens op de tandarts stoel met 40weken zwangerschap :p moest ook foto gemaakt worden.

6. trotsemamavan2

trotsemamavan2 Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.803
    0
    0
    verpleegkundige
    noord-brabant
    zeker in het begin van je zwangerschap is röntgenstraling gevaarlijk voor de vrucht. hierdoor heb je bijvoorbeeld meer kans op miskramen. het wordt daarom niet voor niks gevraagd vooraf of zo goed aangegeven op de röntgenafdeling in het ziekenhuis.

onderzoeken hebben dit aangetoond, hier gaan ze wel uit van percentages. dus je moet hier dan ook maar net bij zitten.
    ik begrijp je keuze goed, zeker omdat er mensen bij waren, waarvan je niet wilde dat zij het weten.
    er zijn genoeg mensen die ook gewoon voor foto's gaan en nog niet weten dat zij zwanger zijn.

mijn keuze was anders geweest, maar dat is ieder voor zich.
    zou mezelf er niet te druk om maken, want ik stress is nog veel slechter voor je baby, mocht je zwanger zijn.

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    tja er is zoveel slecht voor een kind in de buik. ik heb medicijnen die absoluut niet tijdens zwangerschap mogen en had ze tijdens mijn zwangerschap toch echt ingenomen omdat er geen andere oplossing was. mijn kind is 100% gezond.

er lopen genoeg vrouwen rond die niet weten dat ze zwanger zijn en die roken en zuipen er gewoon op los. eten filet american, rauwe vis en ga zo maar door

1x een foto bij de tandarts moet je dan maar gewoon door de vingers zien lijkt mij (ieder zn eigen mening natuurlijk, alle respect voor) zolang je maar niet elke maand een foto krijgt bij de tandarts. denk dat roken erger is voor zo'n kindje

8. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Ik had het laatst aan mijn huisartas gevraagd omdat ik zelf ook rontgenfoto's werk en hij dat het de eerste 3 weken geen kwaad kon. Dus zodra ik zou ik zou weten dat ik zwanger ben, dan moest ik er wel gelijk mee stoppen, maar die eerst weken kon het geen kwaad voor het vruchtje zei hij......

xxx

9. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Trouwens wel lomp van die tandarts idd om dat in het bijzijn van de hele familie te vragen......

10. Puk19854

Puk19854 Lid

16 mei 2011
    88
    0
    0
    Bedankt dames voor de reacties!

Ja mijn tandarts is zowiezo niet zo subtiel, hij vraagt altijd van alles als je in die stoel ligt met je mond open.
    En inderdaad de hele familie in die kamer en dan zo'n vraag.
    Hoopte al dat ik niet rood zou worden haahha.

Nou ja het is nou eenmaal gebeurd, hopen dat het niet erg is want ben nog steeds niet ongesteld en zit op dag 30.

In ieder geval ben ik blij met jullie reacties.
    Er zijn zoveel dingen niet goed, dus hopen dat ik alles verder goed doe hahaha!

11. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    ik wil je nog even geruststellen... ik moest 2 weken geleden ook naar de tandarts.... mijn tandarts neemt ook geen risico hiermee... ik was met mijn vader ( die wist inmiddels dat ik bezig was voor een kindje, ivm mmm al een jaar etc... lang verhaal, doet er nu niet toe) maar ze vroeg ook, ben je zwanger ( was 3 dagen voordat ik kon testen) dus ik zei dat ik dat niet wist.... ze nam geen foto's, toen ik uiteindelijk vroeg of het dan echt zo schadelijk is om foto's te maken met zwangerschap gaf ze als antwoord dat de kans wel zo klein is dat je kindje er wat van zou kunnen krijgen, maar ze doen het gewoon uit voorzorg niet.... maar uiteindelijk schijnt het dus allemaal wel mee te vallen!!! maak je vooral niet te druk... het is nu trouwens toch al gebeurd!

groetjes riniti

Deel Deze Pagina