Wij zijn heel druk met namen bedenken en komen er maar niet uit met de jongensnaam... Mijn man vind Gabriël heel mooi, maar ik vind het te apart.. Onze tweede keus is Nathan, alleen heet ons neefje Nathanael.. Wat vinden jullie hier van? We zijn niet zo close, maar hopen wel dat ons kind zijn/haar neefjes en nichtjes goed leert kennen. Ik heb zelf ook neven met dezelfde naam, maar dat is een grote familie. Deze familie is een stuk kleiner. Zouden jullie dit storend vinden?
Waarom is Gabriël te apart? Een leuke naam, niks mis mee! Je schrijft ook dat het jullie eerste keus is, lekker doen dus! Nathan en Nathanael is mijn inziens dezelfde naam en de vraag is hoe erg je het vindt als jullie kindje en het neefje dezelfde naam hebben? Ikzelf zou het niet willen.
Nathan kan prima ook al heet zijn neefje al zo. Bij ons in de familie ook heel veel neven, ooms et cetera die hetzelfde heten. Ik vind persoonlijk Gabriël niet mooi maar dat is maar mijn mening.
Gabriel vind ik niet mooi, Nathan wel maar het klinkt wel heel erg hetzelfde als zijn neefje.. Lastig, ik denk niet dat ik dan voor die naam zou gaan.
Vraag anders de ouders van Nathanael wat ze ervan zouden vinden. Als zij het niet raar vinden (maar juist een eer) zou ik er lekker voor gaan! Een andere naam die een beetje in de hoek Nathan/Gabriel past is Rafael. Vind je dat wat? Bijnaam Rafa of Raffi (ben zelf meer fan van Rafa)
Ik vind Nathan en Nathanael wel erg veel op elkaar lijken. Ik zou het zelf niet doen denk ik. (En Nathan rijmt wel erg makkelijk op Satan. Dat zou voor mij ook een reden zijn om nog even verder te kijken..).
Noemen ze Nathanael bij zijn volledige naam? Voor mij zou dat nl uitmaken. Als ze hem geen Nathan noemen dan vind ik dat de naam best kan. Je zou ook nog Nate kunnen overwegen?
Hey bedankt voor jullie reacties. Gabriël is de eerste keus van mijn man, niet van mij. Omdat ik vanaf het begin al twijfelde, vind ik het geen goede naam.(Ze zeggen ook bij twijfel niet doen). Jonathan hebben we ook over nagedacht, maar vond manlief toch weer minder. Rafael vind ik ook niet slecht! Nou wij denken er nog eens goed over na.. thankz!
Jaha Rafael is ook heel mooi. Vind ik persoonlijk veel mooier dan Gabriel. Nathan is supermooi, maar zou zelf niet snel de naam geven als een neefje al Nathanael heet.
Ik vind Gabriël ook een erg mooie naam! Nathan vind ik ietsje minder, maar dat is erg persoonlijk he. Ik zou het zelf niet snel doen (denk ik), omdat ik zelf graag wil dat de naam niet voorkomt in onze familie en vriendenkring. Hoe denk je dat zij het vinden dat je een bijna dezelfde naam geeft? En als je de naam erg graag wilt, dan zou ik ook overleggen met de ouders van Nathanael. En zoals eerder gezegd werd: wordt hij altijd bij zijn gehele voornaam genoemd of wordt het afgekort? Succes!!!
Ik zou ook niet voor gabriel of Nathan gaan, vind dan rafael mooier. Blijf je toch in de zelfde sfeer qua namen, Joshua vind ik ook mooi ja. Komen mooie namen voorbij hier!! Succes met jullie zoektocht!
Heel grappig, die namen die jullie voorstellen hebben bijna allemaal op ons lijstje gestaan! Maar het is gewoon zo moeilijk om DE naam te vinden.. Voor een meisje hadden we de naam heel snel, en we vinden hem nog steeds mooi. Nog twee maanden, ik denk dat we er wel uit komen. We willen in ieder geval een naam die internationaal uit te spreken is(dus een engelse naam eigenlijk). Bedankt voor het meedenken he
Gabriel vind ik ook niet zo leuk. Nathan, spreek je dat op zn nl uit? Of neethen? En nathaniel? Nathan (NL) staat hier ook hoog op het lijstje, dat rijmen op Satan, vind ik juist wel grappig