Hallo, 23 juni gaan wij op vakantie naar Frankrijk met een peuter van 21 maanden en een baby van 5 weken. Wij hebben al een reiswieg gehuurd, dus hij hoeft niet in de maxi cosi. We willen 23 juni s'nachts rijden en dan alleen stoppen voor de voeding en benen strekken. Vl gaat overdag slapen en die rijdt dus. Zonder pauzes rijdt je het in ca 11 uur. Hebben jullie nog tips of raden jullie aan om toch overdag te rijden? Nou ja, alle tips zijn welkom.
Goed dat je de nacht rijdt, en super vd reiswieg! Neem een thermoskan mee voor voeding onderweg Of een stekkerdoos ie aansluiting heeft op de sigarettenaansteken vd auto, waterkokertje mee en je kunt klaarmaken
Ik had nog nooit gehoord van zoń reiswieg. Is dat echt wel veilig? Het lijkt me bij een botsing niet zo fijn om zo liggend in de gordels gedrukt te worden. Er moet niet voor niets achterwaarts vervoerd worden? Geen aanval, oprechte vraag.
Zolief, hij moet wel aan eisen voldoen om een Europees keurmerk te krijgen, maar het zal misschien niet zo veilig zijn als achterwaarts vervoeren. Voor de baby is het Iig een stuk comfortabeler en hij kan niet stikken omdat hij in zo een houding in de maxi cosi zit. Hij heeft dus een Europees keurmerk, dus hij is wel getest op veiligheid. Zal in mijn gedachte houden elke 2 uur even te stoppen, maar als de kinderen dan steeds wakker worden, rij ik toch liever door.
Is je man gewend in de nacht wakker te zijn? Vaak nachtdiensten oid? Zo niet, dan zou ik absoluut niet in de nacht gaan rijden. Het is bewezen dat dat gevaarlijker is dan overdag als je het niet gewend bent. Helemaal met een baby van 5 weken maakt het toch niet uit of je overdag of in de avond rijdt? Regelmatig pauzeren is sowieso voor de veiligheid een must.
Suus, om de baby maakt het niet uit nee, maar we hebben ook nog een dochtertje van 21 maanden en voor haar is het wel fijn als ze het grootste gedeelte slaapt. Overdag slaapt ze namelijk niet in de auto op hooguit 30 min na.
Veel succes, wij hebben het vorig jaar gedaan met 3 kids, de jongste was 7 weken. Gaf ook borstvoeding, om de 3 uur stoppen voor een voeding, de eerste ruk pas na 6 uur zelfs (na Parijs pas gestopt). Wij hadden wel gewoon een maxi-cosi, vanwege de 2 andere kids geen plaats voor zo'n reiswieg, lijkt me wel ideaal. Wij zijn rond middernacht weggereden.