we gaan op vakantie en nemen mee....??

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door engeltje87, 3 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik weet niet of je in een hotel gaat, maar neem een rol ducktape oid mee om de stopcontacten af te plakken. In dat soort landen zit er meestal niet een aardlekschakelaar oid in, dus als je kindje per ongeluk zn vingertjes erin stopt! Nu is ducktape natuurlijk niet zo veilig als de normale plaatjes, maar kindje heeft toch wat meer tijd nodig voordat het tape eraf gepulkt is en het zn vingers erin kan stoppen.

Verder idd zo'n draagbare kinderstoel, wij hebben die van de prenatal, die heeft ook een verhoger erin zodat je kindje op normale hoogte aan een tafel zit (de sack en seat heeft geen verhoger, dus als je je kindje aan een tafel schuift komt i met zn neus aan de tafelrand ;)) en ik vind m een stuk steviger, maar hij neemt wel weer wat meer ruimte in.

Neusspray zoutoplossing, voor als je gaat vliegen, zodat de holtes wat meer open gaan staan en ze minder last van hun oortjes hebben.

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Sorry maar ik vind het ook zwáár overdreven om jezelf te wassen in gekookt water/ flessen water....

Overigens vind ik de vergelijking met tanden poetsen ook apart ;) en je eigen tobbe meenemen? Hoe doe je dat in het vliegtuig???

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik vind het helemaal niet overdreven om mijn gezicht te wassen met gekookt water. Net als tanden poetsen, doe ik ook uitsluitend met gekook water/flessenwater, net als bij mijn zoontje.
    Heb geen zin in diarree.
    Dan maar lekker overdreven

4. LovelyDK

Dat staat er toch ook chebu? Tanden poetsen vind ik logisch maar je kind badderen in een zelf meegebracht bad met flessen water... Nou als je al zulke beren op de weg ziet kan je beter niet op vakantie gaan verder dan landal ofzo!

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik weet nog wel vorig jaar toen we bij mijn schoonouders waren, moest zoonlief in een kruidenbadje want dat zou goed zijn voor z´n huid.
    Hij was toen nog klein dus mijn schoonma had in een teiltje afgekookt water met kruiden gedaan.
    Dus toch in gekookt water gebadderd hahaha

6. LovelyDK

Dat is toch ook heel anders? Overigens vind ik Kazachstan ook weer heel wat anders als Egypte!

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik weet het niet. Ben nog nooit in Egypte geweest. Maar er zijn natuurlijk wel heel veel touristenhotels, dus de kwaliteit van het water zal er (hopelijk) ook beter zijn.

8. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0

dit ben ik helemaal met je eens. Een kleintje van 5 maanden ga ik niet wassen met het kraanwater uit egypte. Zelf proberen we er zo min mogelijk mee in contact te komen, alleen douchen en de rest met flessen water... en toch tot 2 x toe voor heel de familie allemaal diarree/ buikrampen gehad.

Dan neem ik zelf liever niet het risico om mijn kleintje dit aan te doen, we willen immers genieten van de vakantie!

Waarschijnlijk hebben we zelf dus ook water van het douchen binnen gekregen. Als ik dan ons kleintje zou laten tobben in dit water die momenteel alles wat ze m,aar ziet in haar mondje steekt, gegarandeerd dat ze genoeg van dit water binnen zou krijgen, laat staan dat ik zelf niet eens weet hoe ik wat van dit water binnen heb gekregen.

Iedereen mag dit helemaal zelf weten, wij vonden het gewoon handig om zón heel klein badje van de wibra mee te nemen, de zee was te koud en aangezien het 35 graden was is het toch lekker voor de kleine om even te badderen. Flessen water was all inclusive, dit was geen probleem!!!

9. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0

het water daar is uitermate slecht, de touroperator in de bus raad ook aan om hier absoluut niets mee te doen. Mocht je toch ergens last van krijgen, meteen naar de arts daar, al onze medicijnen werken niet, maar de medicatie daar werkt absoluut meteen.

10. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    achter de muren van het 5 sterren hotel ziet alles er mooi uit, maar de watervoorziening is dus echt heel slecht, gewoon flessen water gebruiken.

11. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    trouwens mijn tante is zelfs in turkije naar huis gekomen met een kindje wat zo doodziek was (5 maanden oud) ook 5 sterren hotel (daar is dus niets van te zeggen) maar ze had gewoon lekker met hem gezwommen in het hotel zwembad, hij had dus water binnen gekregen.

12. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Schaapje, ik ga niet naar Egypte op vakantie. Het was ook maar een aanname van die hotels.

13. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    even weer ontopic dan....

Wij nemen de blender en de babyfoon mee.
    (rest is allemaal al genoemd geloof ik)

14. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.295
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Volgens mij gaat dit topic er inderdaad over wat TS mee moet nemen op vakantie naar Italie. Volgens mij kun je in Italie prima in bad met kraanwater.

Ik ben een aantal weken geleden op vakantie geweest naar Spanje met de auto.

Wat mijn zoontje heel leuk vond was dat ik wat nieuw speelgoed voor hem heb gekocht (kleine dingetjes zoals een paar autootjes,blokken en een houten puzzeltje). Die heb ik hem verspreid over de vakantie gegeven en vooral tijdens de lange rit in de auto. Dan had hij een nieuw speeltje en was daar weer een paar uur zoet mee.

We hadden ook een dvd speler mee die je op de hoofdsteun in de auto kunt bevestigen maar die hebben we niet nodig gehad gelukkig.

Wij hadden op de camping een huisje waar al een campingbedje, kinderstoel en bad aanwezig was. Ik heb zijn eigen matrasje van thuis meegenomen. Niet vanwege de bacterien maar vanwege het feit dat de matrasjes in de campingbedjes vaak heel dun zijn en volgens mij niet lekker kunnen liggen. Een paar nachten is niet erg maar voor 2 weken wilde ik toch dat hij net zo lekker op een matras kon liggen als wij. Ben blij dat we die matras mee hebben genomen.

Verder kun je op internet als je googled checklisten voor vakanties met kinderen in het buitenland met de auto vinden.

Veel succes en plezier op vakantie,
    Nataly

15. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.295
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Als je op google 'checklist vakantie met baby' intypt dan heb je keuze te over.

16. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.295
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Nog 1 berichtje dan,

we hadden veel cd's met kinderliedjes mee en luisterverhalen op cd voor in de auto, was ook een succes.

17. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Ik lees dat de meesten hier met de auto op vakantie gaan, bofferds!!! Wij hebben geen auto (of rijbewijs). We zijn met de trein naar Belgie geweest. Gelukkig was er een wasautomaat in het huisje anders hadden we denk ik niet 2 weken weggekund.
    En nog es gelukkig dat ze die 4 uur in de trein zich goed vermaakt heeft, daar zag ik nog het meeste tegenop.
    We hebben voor 1 week alles van mijn man en ik in een middelgrote koffer gedaan en alles van Anne ook voor 1 week in zo'n grote rugtas voor op je rug, echt een grote, kan heel veel in. Samen met de wandelwagen, luiertas ging het net.

Volgend jaar willen we naar Duitsland, 4 uur met de trein is wel het maximum en gelukkig is ze dan ook wat ouder, maar wel weer in een huisje met wasautomaat, anders is het geen doen.

Iedereen prettige vakantie!!

18. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    wat leuk dat je naar italie komt! Je zult het zeker naar je zin hebben hier! Waar gaan jullie naartoe?

Ik denk dat alles eigenlijk al genoemd is, ik weet alleen niet wat je zoontje eet, maar hier hebben we bijna geen groentepotjes. Dus die zeker meenemen vanuit NL. Voor de rest kun je alles hier vinden, van flesvoeding, tot liga's (van het merk plasmon) tot avent flessen en spenen. Alles zoals in NL.
    Dus mocht je iets vergeten, don't worry! De merken Plasmon en Melin zijn mijn favoriet!

Water kan je trouwens gewoon drinken hier!!!

19. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

hey iosola

wij gaan naar toscane in de buurt van san vincento heb er ook super veel zin in italie lijkt me een prachtig land !!

wel blij te lezen dat alles er wel te koop is en groente potjes heb ik al ff ingeslagen !!

Deel Deze Pagina