We gaan proberen voor een 2e!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door blackbird, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    Morgen gaan wij inderdaad naar de HA vanmorgen heb ik gebeld morgen moet ik urine inleveren en dan gaan ze het gelijk testen. Als daar niks uit komt gaat ze voor die dag gelijk nog een afspraak met de HA maken. De gynaecoloog hadden wij gebeld maar omdat wij er nu 6 maanden niet meer zijn geweest is dat te lang geleden om langs te komen en moeten wij daarom naar de HA. Morgen weet ik dus meer even afwachten en misschien zijn het toch de darmen waar mijn vermoeden al zit. maar wel vaag dat je deze symptomen allemaal hebt.

En we leggen de HA voor dat wij nog een 2de willen en dat er dan geëxperimenteerd gaat worden met mijn bloeddruk medicatie als ik zwanger ben. Van de eerste had ik tot 28 weken geen medicatie nodig en daarna ging het bergafwaarts :$.

Ik schrok toen wel hoor dat ik zag dat ik zwanger was hahaha.. Maar was super welkom!

2. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    @Sanne Succes met de nieuwe ronde! :D

3. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Dank je :) Het is onze eerste ronde, dus erg spannend omdat het bij zoonlief in ronde 1 raak was ;)

4. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Det succes bij de ha! Hopelijk kunnen ze wat voor je betekenen... balen van je darmen en medicatie... Hopelijk gaat het deze keer beter!

5. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    Dat is inderdaad spannend misschien gaat het nu ook in 1 keer :D

Wij deden het gewoon op de gok en omdat er ook echt liefde moet zijn tijdens het vrijen en niet van "ja nu moeten wij want......" Dat had een nicht wel heel erg had toen zo'n medelijden met haar vriend hahaha.

Dank je wel! zal wel goed komen denk ik dan hebben wij dan eindelijk rust in het weekend als je weet wat je hebt!

Mijn medicatie heb ik al zolang dat ik er niet meer anders van word en zo is het ook met de darmen alleen heel vreemd dat ik hele rare klachten heb dat neigt naar een zwangerschap.

6. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Det vervelend idd dat de klachten zo op elkaar lijken! Hopelijk nemen ze snel af, of blijven ze en ben je zwanger ;)

Omdat ik pas een paar mnd van de pil af was, had ik meer zin volgens mij. Dus wel vaker gedaan dan anders, en ik had een app waarin ik kon zien wanneer ik vruchtbaar was. Dit klopte want ik had ook meer zin rondom mijn vruchtbare dagen (wat is de natuur toch mooie geregeld he, haha). Dus vaker gedaan die dagen, et voila :D Ons wonder is nu aan het spelen op het kdv :)

Ben nu I didn't know I was pregnant aan het kijken. Bizarre verhalen zijn dat vaak zeg, pfff.... Lijkt me zo gek om vanuit het niets ineens een kindje te krijgen!!

Jennybenny, mijn kwaaltjes bij de eerste :
    * sterke ijzersmaak ik mijn mond
    * tepelhoven werden anders van kleur en groter
    * tepels werden gevoeliger
    * zeurderig gevoel in mijn buik / liezen

Hoe is het met je??

Foetsie & Bumpie, hoe voelen jullie je? Al geland dat je zwanger bent? Al afspraken gemaakt en al verteld aan mensen?

Vertellen jullie het eigenlijk snel? Ik testte half december positief dus met kerst al verteld aan de opas en omas. Erg leuk was dat! Met 11 weken hadden we het kamertje al besteld (bij babydump, als het mis zou gaan, kon alles terug). Erg snel dus allemaal als je je bedenkt wat er nog mis had kunnen gaan.... Heel naïef misschien, maar het voelde gewoon goed, en het ging ook goed allemaal (gelukkig!!!). Nu we ons mannetje hebben besef je je des te meer hoe bijzonder het is dat alles erop en eraan zit en dat hij gezond is. Hopelijk kan ik een 2de zwangerschap weer zo ervaren, grote aankopen hoeven we niet te doen , hihi!

Hadden jullie veel kwalen tijdens de zw schap? Ik wel :( :
    * bekkeninstabiliteit (al heeeel snel in het eerste trimester al)
    * vocht vasthouden (ben 20 kg aangekomen in totaal)
    * carpaal tunnelsyndroom (in de polsen)
    * geurtjes moest ik van kokhalzen
    * avondeten ging er nauwelijks in

Toch kijk ik er weer enorm naar uit om zwanger te zijn. Ben er weer net zoveel mee bezig als bij zoonlief. Terwijl ik ook een vriendin heb die zwanger is van de eerste, maar er veeeel minder mee bezig is. Prima natuurlijk, maar ik kan het me niet voorstellen, haha!

Lotte hoe is het met jou?

Cindell en met jou? Wie weet als je je tussen vruchtbare mensen vertoefd dat het helpen zal :D Ik duim voor je!

Robijntje inmiddels positief getest hoop ik? Hoeveelste ronde is dit nu voor jullie?

Milouu hoe is het met jou? Morgen is je dochter jarig, alvast van harte! Heb je je in kunnen houden door niet te testen?

Blackbird je NOD komt dichterbij! Besef je het al meer dat jullie ervoor gaan? Leuk dat iedereen er zo anders in staat. Ik hou wel van die nuchterheid (maar kan zelf al helemaal wegdromen bij het idee weer zwanger te worden haha).

2011isonsjaar, en... al ongesteld geworden?

TJ 82 .... al bijna je NOD in zicht? Al testdrang? Je weet maar nooit... niet gericht geklust kan ook raak zijn :) Lees vaak genoeg verhalen hier op zp :D

Baukje1985, heel herkenbaar!! Ik lijk het ook nog grager te willen!! Bij de eerste al, maar nu je weet hoe bijzonder en speciaal alles is, hunker ik er nog meer naar. Vooral naar alle schopjes en groeiende buik (pronken, hihi) kijk ik erg naar uit. De kwalen mogen achterwege blijven haha!

Miesje, en... ongesteld geworden of toch zwanger? Hopelijk geen mindf*ck maar 2 strepen op de test!

Loes, ook een kindje uit 2011, leuk! En de eerste ronde, spannend! Je zit iets verder in je cyclus, hier nog ongesteld dus hopelijk kunnen we snel aan de "slag";)

Zo.... ben weer flink bij volgens mij hihi!

Fijne zonnige dag allemaal! En hopelijk veel positieve testen! Wiens NOD komt er bijna aan? Dan kunnen we meeleven met elkaar :)

7. Milouu

Milouu Actief lid

7 dec 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Sanne2011,

Wat handig zoᷰn alles in een berichtje. Hopelijk reageert ook iedereen, dan zijn we allemaal weer bij.
    Ik heb mij in kunnen houden wat betreft het testen haha. Ik ben er nu wel minder mee bezig dan bij onze dochter, behalve zoals morgen. Omdat je dan weet; oke in een van deze dagen word ik ongesteld of ben ik zwanger. Vandaag had ik het gevoel dat ik ongesteld zou worden dus ben wel 5x op de ochtend naar de wc geweest...
    Jaja morgen word dochterlief 1! Vandaag de boodschappen en zo van het kinderdagverblijf ophalen. Even horen hoe dat feestje was!!

Iedereen succes met klussen en/of wachten!

8. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Milouu, jaaa je kleine meid wordt een dreumesje :D Kijk je er naar uit of zie je er tegenop? Ik heb wel wat traantjes gelaten toen het zover was,.... Vaak terugdenkend aan de bevalling ook, vond het erg bijzonder om te ervaren.

Vlak na de bevalling dacht ik steeds "hoe moet ik dit allemaal gaan verwerken???" maar het is goed gekomen, haha! Ik was de kalmte zelf en ben in 7 uur bevallen. Om 11.33 heb ik onze gezonde zoon in de armen kunnen sluiten,... En hoe is dit bij jullie gegaan?

9. Milouu

Milouu Actief lid

7 dec 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Sanne,

Ik vind het erg leuk allemaal dus ik kijk er niet tegen op! Ze gaat echt als een speer met haar ontwikkeling.

Op mijn bevalling kijk ik positief op terug. Sommige mensen verbazen zich alsik mijn verhaal vertel haha... misschien jij ook wel.
    Ik werd om 23.30 uur ingeleid en om 11.42 uur is ze geboren. Vanaf 7.30 had ik 10 cm ontsluiting, maar madam lag niet goed dus moest ik nog 2 uur op mijn zij liggen daardoor zou ze wellicht goed komen te liggen. Maar ik had beenweeen dus dit was geen pretje. Daarna mocht ik persen... in totaal 2 uur gedaan, maar lukte niet dus kwam de vacuumpomp en een knip, en hop met twee keer persen was onze mooie meid daar!

En hoe waren jou 7 uur bevallen? Ik had trouwens niet hele heftige weeen, af en toe viel ik zelfs even in slaap.
    Ben ook wel benieuwd hoe onze medelezers/schrijvers van de groep de bevalling hebben ervaren en of je erop tegen kijkt bij een tweede (en hopelijk is dat ons allen snel gegund!)

Groetjes

10. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Milouu ik verbaas me niet over je bevalling ;) maar heb zelf ook een erg goede bevalling gehad :D

Ik was 39+6 en had medische indicatie. Voelde me steeds minder goed (sterretjes, veel vocht etc) en moest op controle bij de gyn. Door mijn medische indicatie zei ze om 17 uur : "Morgen om 8 uur wordt je ingeleid". Hierop schrok ik erg en in de auto even zitten huilen. (ik had ook al 2 cm ontsluiting) Erna samen naar de kapper geweest, huisje aan kant gemaakt en de nacht in gegaan. Lang wakker gelegen en rond 2 uur moest ik naar de wc. Ik stap uit het bed en voel wat warms stromen langs mijn benen, dit bleek vruchtwater te zijn. Ik naar de wc en weer in bed, het 'lekker' was gestopt. Toen voelde ik iets in mijn buik, en 6 minuten later weer,.... dit hield 45 minuten aan voor ik mijn man wakker maakte. Ik heb het zh gebeld en omdat het ons eerste kindje was zeiden ze "je mag al komen (omdat mijn kamer al gereed was voor het inleiden) maar het is je eerste kindje dus zo n vaart zal het niet lopen". Ik mijn moeder gebeld om te rijden en rustig gedouched, wat gegeten en manlief de honden uitgelaten. In het zh aan de monitor en rond 4.30 begonnen de echte weeën en vanaf daar zijn ze gaan tellen met de bevallingsuren. Om 5.30 kreeg ik een ruggeprik en de ontsluiting ging erg goed. Manlief kreeg uiteindelijk een bed (omdat het normaal niet zo snel gaat) maar om 10.30 zeiden ze dat ik 10 cm had. Ik heb 45 minuten persweeën gehad, waarvan ik het een hele tijd moest tegenhouden omdat het voor zoonlief allemaal te snel ging. Uiteindelijk is hij om 11.33 met de vacuümpomp gehaald.

Om 14.30 zijn we familie gaan bellen, we hebben eerst de tijd samen doorgebracht.

Bovendien zeiden ze toch wel "bij de vlg moet je eerder naar het zh komen wil je een ruggeprik krijgen"

Het ging dus erg snel, en kijk er mooi op terug :D

11. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Hier trouwens rugweeën gehad, autch!! Op een gegeven moment zeiden ze "als je een wee hebt moet je het zeggen". Toen zei ik "ik heb geen wee, maar wel heel veel pijn in mijn rug!!" Wist ik veel dat die krengen ook in je rug konden komen ;)

12. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

heb nog niet weer getest, maar blijf symptomen houden die passen bij zwanger zijn.
    meende zelfs net banden pijn te voelen had tenminste veel steken aan 1 kant in mijn buik.

morgen belt de ha voor afbouw/stoppen medicatie, dus zal ook eens met hem overleggen.

ik zit in het foliumzuur extra onderzoek heb ergens gelezen dat de combi met de pil voor zwangerschaps symptomen kan zorgen.

ik ben nog aan de pil, over 2 week begint onze eerste ronde

13. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Spannend Robijn... hopelijk toch onverwachts toch al zwanger!

14. Milouu

Milouu Actief lid

7 dec 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sanne, wat een mooie bevalling! Het tegenhouden zal denk ik geen pretje zijn geweest, maar wel lekker snel!

Groetjes

15. foetsie

foetsie Lid

20 mei 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sanne2011 (en de rest): Of het al geland is dat we zwanger zijn...? :) Tja... Nog niet helemaal hoor. Heb nog steeds zoiets van: wie weet word ik toch nog opeens ongesteld!

Ik had op zich wel een goede zwangerschap bij de eerste. Wel veel misselijk geweest tot ongeveer 16 weken. Vanaf ongeveer 24 weken kon ik niet meer lang lopen, dan kreeg ik pijn in mijn buik, maar dat was niet heel erg, heb toch een zittend beroep. De laatste paar maanden had ik ook dat ik van vreemde geurtjes opeens moest kokhalzen, en ging het avondeten er ook minder goed in.

Bij de eerste zwangerschap hebben we het rond de 8 a 9 weken tegen familie gezegd, week erna tegen vrienden en met 11 weken op het werk. Komend weekend zal ik het tegen een paar vriendinnen vertellen omdat ik die maar erg weinig zie en het ze graag persoonlijk wil vertellen. Verder willen we toch nog even wachten met het tegen de rest te vertellen, misschien rond de 8 a 10 weken zwangerschap.

Ik heb wel al een afspraak gemaakt met moeders voor moeders omdat dat vanaf 6 weken al kan. Verder wil ik volgende week de verloskundige bellen.

@jennybenny: dat van bijna overgeven bij eten heb ik ook al een paar keer gehad!

@milouu gefeliciteerd met je dochter! Mijn eerste wordt over een maand 1!

16. foetsie

foetsie Lid

20 mei 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, er werd ook nog een vraag gesteld over de bevalling van de eerste. Bij mij ging het vrij vlot. 's Avonds rond 20u braken mijn vliezen (met 37+4). 10 minuten later kreeg ik weeën. Deze gingen zich erg snel achter elkaar opvolgen. Om 22.15u kwamen ze al om de 2 minuten. Toen naar het ziekenhuis, ik wilde niet thuis bevallen. Omdat ik in een weeenstorm zat pijnbestrijding gevraagd, kreeg rond 2.15u pompje, een kwartier later had ik 10 cm ontsluiting en persdrang dus mocht ik persen. Een uur later (3.30u) was mijn dochter er! De weeen waren erg heftig, maar ik kijk toch niet tegen een tweede bevalling op. Laat het maar gewoon over mij heen komen!

17. sSanneke

sSanneke Actief lid

21 mei 2010
    196
    0
    0
    Hallo dames,
    Mag ik me bij jullie aansluiten?

We hebben een prachtige meid van 17 maanden en willen nu helemaal gaan voor een 2e!

Ik ben 19 maart gestopt met de pil, 22 maart ontrekkingsbloeding gehad. Bij ons eerste kindje was ik gelijk in ronde 1 zwanger dus dat ging allemaal super snel. Op een of andere manier ging ik er automatisch van uit dat het bij de tweede dan ook wel zo snel zou gaan maar zo werkt dat natuurlijk niet;)

Ik ben vandaag ongesteld geworden maar ik kan niet wachten om de volgende ronde in te gaan;)

18. Miesje83

Miesje83 Actief lid

11 okt 2011
    260
    112
    43
    Hoi allemaal!

@Sanne; Leuk initiatief om iedereen even persoonlijk te noemen!

Mooi om al enkele bevallingsverhalen te lezen, dat is toch iets wat komen gaat als je zwanger mag raken en alles goed gaat ;)

Ten eerste verwacht ik niet zwanger te zijn! Ik heb vanmorgen een test gedaan en die gaf niks aan. Bij mn vorige zwangerschap testte ik 4NOD al positief dus op naar de volgende ronde! De kans was ook wel piep-klein dus verwacht had ik het ook niet! Ik ben wel verbaasd over de vele symptomen die ik (meende te hebben?) had.. Dat is wel echt een valkuil zeg! Anyway, duidelijk is hoe welkom een tweede kindje zou zijn dus dat gevoel koesteren we!

En de bevalling van mijn dochter verliep wat avontuurlijk. Rond 22.00 had ik de eerste weeen die best snel regelmatig om de 5 minuten kwamen. Hier ook rugweeen (HELP!) maar ik kon er redelijk goed induiken (en mn vriend mocht met zn volle gewicht op mijn rug hangen tijdens een wee!). Ik had de wens om thuis te bevallen en ook mijn moeder is erbij geweest. :)
    Tegen een uur of half 2 (!) had ik 10 cm en mocht ik persen. Na een 45 min persen, bleek dat er toch echt weinig vordering in zat. Op de baarkruk daalde de hartslag van onze dochter en toen ging het snel.. ambulance gebeld en met loeiende sirenes naar het ziekenhuis. Ik vond dat een heftige ervaring, met persweeen in die ambulance en maakte me op dat moment best zorgen over mijn baby. Eenmaal in het ziekenhuis kwamen ze erachter wat loos was, onze dochter was een sterrekijker en lag verkeerd. Zeker bij een eerste kindje is de uitdrijving van deze kindjes lastig en eindigt de bevalling vaak in een keizersnede. Gelukkig bleek ik toch al een eind te zijn na een flinke knip is onze dochter om 5.13 met een vacuumpomp geboren. Terugkijken op de bevalling zelf herinner ik me de voornamelijk de steun van vriend en moeder; ik voelde me heel veilig en geborgen. Het laatste stuk kwam echt doordat ze verkeerd lag en de volgende keer hoop ik het thuis te mogen doen. Kortom, ik zie er niet tegenop.. Oh en ook bij mij zei de vk; dit alles in 7 uur.. de volgende keer bellen bij de eerste kramp!! haha!

Ben benieuwd hoe het met de andere mama's gaat en ik zie uit naar mn menstruatie zodat ik de volgende ronde in kan!

lieve groetjes,
    Mies

19. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    Net een 3de test gehad bij HA Negatief.... Ga er vanuit dat er niks aan de hand is.. Ook zei de assistente dat ik gewoon even moet afwachten wat er van de week gaat gebeuren..

Ik heb met 34+5 weken een keizersnede gehad. Mijn zoontje zou eigenlijk al 2x eerder bijna gehaald worden eerst was het 11 jan en toen 13 jan en gelukkig konden ze het nog rekken tot 18 jan het hartje werd zwakker. En na de keizersnede hebben wij niet echt een kraamtijd gehad. Door schoonouders die alles deden wat ze zelf wilden en wij niks meer te zeggen hadden.:$

20. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Mooie bevallingen dames! Maar klinkt idd heftig in de ambulance Miesje... wat een hel he die rugweeën...pfff haha!

Det , jammer ... had je verwacht dat hij negatief zou zijn? Heftig om zo vroeg een kindje te krijgen terwijl je verwacht dat hij/zij nog wel even lekker bij mama blijft zitten....

En verpest door schoonouders??! OMG!! Hoezo dat? Hier wel teveel bezoek gehad de eerste weken... Zelf zo afgesproken want ik voelde me 1000x beter dan op het einde van de zwangerschap, maar toch,... achteraf... Op het einde was ik al doodmoe na het douchen en dan moest de dag nog beginnen ;) Na de bevalling de vlg ochtend zelf gedoucht (heerlijk!) en ik had veel energie. Dus 3x per dag visite :eek: en daarbij de bv die niet op gang kwam, dus elk momentje rust had ik OF visite OF ik was aan het voeden...

Hebben jullie bv gegeven? Ik een half jaar, wil het nu weer proberen :)

Sanneke welkom! Ook al zo snel zwanger van de eerste! Jammer dat het nog niet raak is, misschien de volgende ronde? Herken het hoor, dat je hoopt dat het weer zo snel raak zal zijn. Heb die hoop zelf ook weer ;)

Heb door een aantal (7) dames laten pendelen,... ze zeggen allemaal in juli en posi test (juni bevruchting) en 4x jongen en 3x meisje. Idd de wens is groot dus het kan me niet snel genoeg gaan, haha , dus liever eerder dan juli, hoewel dat pas ronde 3 zou zijn dus ook snel genoeg :p

Foetsie, ook een snelle bevalling dus. Spannend he die eerste weken... heb je er een goed gevoel over? Soms hoor je van mensen waarbij het misgaat dat ze het al aan voelden komen ,... hopelijk blijft alles goed gaan natuurlijk!

Bah het regent hier ...

Deel Deze Pagina