We gaan toch voor de redressiehelm

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cin11, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin11

Cin11 Lid

28 okt 2008
    85
    0
    0
    Na lang wikken en wegen hebben we toch besloten een redressiehelm te nemen voor ons zoontje. Over 2 weken wordt hij aangemeten.
    We twijfelden heel erg. Onze zoon was ook nog eens een grensgeval, dus dat maakte het er niet makkelijker op.
    De orthopeed zei als je twijfelt zou ik het wel doen, want je kunt elk moment stoppen. Vandaar dat we het nu toch gaan proberen. We willen de helm eigenlijk alleen op zodra hij slaapt. Omdat de helm in rugligging ook het meeste effect heeft.

Nu hoorde ik weleens dat sommige kindjes het de eerste paar maanden 23 uur moeten dragen en daarna alleen 's nachts.
    Omdat zijn afplatting minimaal is zou alleen met slapen toch ook resultaat moeten bieden. (de fysio zei ook dat dit zou werken).

Wie heeft nog meer de helm alleen met slapen opgehad?

2. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Fijn om te horen meid!
    Weet dat het geen makkelijke beslissing is geweest. Heb het er vorodien ook moeilijk mee gehad. Maar de kleintjes hebben er zelf echt geen last van.
    Jochem draagt de helm nu nog 23 uur per dag.
    Misschien dat we bij een volgende controle over mogen naar alleen 's nachts.

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    succes en ik denk dat het de juiste keuze is!
    Mag ik vragen hoeveel graden afwijking hij heeft? Isa heeft 107 en ze meten het met 4,5 maand weer op

4. Cin11

Cin11 Lid

28 okt 2008
    85
    0
    0
    Ik heb geen idee hoeveel graden de afwijking is.
    Ze meette het met een lint op en zei toen dat hij in aanmerking kwam, maar dat het dus een grensgeval was.
    Mensen zien het bij hem vaak ook niet tot ik het zeg.

5. girlpower mama

girlpower mama Actief lid

6 dec 2006
    258
    0
    0
    Assistent filiaal manager
    Amersfoort
    Bij dyonne is het ook een grensgeval.
    Wij moeten 18 feb in tilburg zijn bij het ziekenhuis.

6. Irma1968

Irma1968 Actief lid

12 sep 2008
    145
    0
    0
    Hoi Cni,
    Ik ben blij dat jullie deze keus voor jullie kindje gemaakt hebben!. Onze ka en Livit ( helmpjesmaker) vertelde ons de je het beste resultaat krijgt als de helm 23 uur per dag op het hoofdje zit, het heeft namelijk niks te maken met op de rug slapen maar met de groei van het hoofdje en dat gaat 24 uur ber dag door natuurlijk. Wij dachten dat in het begin namelijk ook, maar zijn direct uit de droom geholpen. Of je kindje nu zit
    of ligt, het gaat erom hoelang de helm op het hoofdje zit.
    Wij zijn dus op advies binnen twee wendagen naar 23 uur per dag gegaan en wij zagen binnen 3 weken al duidelijk vooruitgang.
    En wat ik al eens eerder schreef, ik had er meer last van als ons meisje en weet je.. na een paar maanden waren wij er zo aan gewend dat als we de helm even afdeden vonden wij het maar een raar gezicht echt een blotebillen gezicht haha
    suc6 ermee

7. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    hoi, hier ook eindelijk de keuze gemaakt, kregen te horen nu hij 6 maand jong is dat het niet meer vanzelf"corrigeert... tis puur cosmetisch, en gaat om een rechte afplatting vant achterhoofd, zeker omdat het alleen cosmetich is, erg getwijfeld, knoop doorgehakt, heb een erg goede verzekering, ik bellen, wordt het sinds 1 januari 2009 niet meer vergoed....

En dus zullen we nu moeten gaan beslissen hoe belangrijk wij het cosmetiche deel echt vinde of 1056 euro zelf moeten betalen

Baal er giga van, maak je eindelijk de keus...

8. Irma1968

Irma1968 Actief lid

12 sep 2008
    145
    0
    0
    jeetje loesjej dat is balen zeg! Livit vertelden ons vorig jaar nog dat ze zo blij waren dat veel verzekeringen het eindelijk wel vergoeden.
    Ja het is moeilijk, maar het gaat om de toekomst van jullie kindje. Veel suc6 met de beslissing meid!

Deel Deze Pagina